جاذبه‌های بی‌نظیر سنگاپور را لمس کنید

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/8/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سنگاپور به‌عنوان یک منطقه تفریحی مخصوص، دولت شهری کوچک با درخشندگی ویژه برای ثروتمندان به شمار می‌رود؛ اما نمی‌توان آن را در قالب شهری دارای فروشگاه‌های گران‌قیمت، هتل‌های لوکس و رستوران‌های شیک خلاصه کرد. سنگاپور جایی است مملو از تاریخ پر طراوت و قومیت‌های رنگارنگ که با داشتن جاذبه‌های صمیمانه، خانوادگی و مکان‌های عمومی دوست داشتنی، سفر به این شهر درخشان و رو به پیشرفت را ارزشمند می‌سازد.

تور اروپا

سفر به آسیا با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

نگاپور دارای سیستم حمل و نقل عمومی فوق‌العاده و پیشرفته‌ای است که گردش و سیاحت در آن را به حدی آسان ساخته که با در دست داشتن نقشه مترو، سفر به بخش‌های گوناگون شهر دشوار نخواهد بود. همچنین نه تنها زبان انگلیسی در سراسر سنگاپور رواج داشته بلکه تابلوها نیز در سراسر آن به انگلیسی نوشته شده است. در حقیقت سنگاپور از این جهت به‌عنوان یکی از راحت‌ترین شهرهای جنوب شرق آسیا برای مسیریابی به حساب آمده که قابل مقایسه با همسایگانش همچون ویتنام و تایلند نیست. شما در طول تور سنگاپور، زیبایی‌هایی را تجربه خواهید کرد که هرگز از یادتان نمی‌رود.

1. مرکز تفریحی مارینا بی سندز

این مکان تفریحی شامل هتل، مرکز خریدی به همراه دالانی که از آن عبور کرده برای برندهای خاص، موزه هنر شناسی (Art Science Museum) و پارک هوایی مارینا بی سندز (Marina Bay Sands SkyPark) به شکل یک کشتی با چشم‌اندازی کامل به تمام شهر بوده که به همراه استخری بر فراز هتل قرار گرفته است؛ اگرچه که بر خلاف تصور که استفاده از آن برای عموم آزاد بوده، استخر ویژه استفاده مهمانان هتل محسوب می‌شود.

از فراز پارک هوایی شما می‌توانید ضمن تماشای پل هلیکس (The Helix Bridge)، بندر، باغ‌های مجاور خلیج (Grands of The Bay) و خط افق (SkyLine) تاثیرگزار شهر، اسنک یا قهوه‌ای سفارش داده و یادگاری‌هایی را از مغازه‌های سوغاتی فروشی بخرید. همچنین شب‌ها پارک هوایی، مکان جذاب برای عکسی یادگاری در میان انبوه هتل‌ها و چراغ‌های پر نور است، اگرچه که هزینه آن در حدود 50 دلار سنگاپوری خواهد بود؛ بنابراین به طور کلی مارینا بی سندز به‌عنوان یک مجموعه لوکس و ناب؛، نمونه‌ای است که تمایل سنگاپور را برای طراحی شهری بین‌المللی در جنوب شرق آسیا نشان می‌دهد.

جاذبه های سنگاپور

2. چرخ و فلک سنگاپور

اگر چشم‌انداز دماغه کشتی مارینا بی سندز برای شما کافی نبود، می‌توانید چرخ و فلک سنگاپور را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین وسایل تفریحی دنیا امتحان کنید اما حتماً به این نکته توجه نمایید که از میان بسته‌های متعدد بلیط که تاریخ سنگاپور و ساخت چرخ و فلک را نشان می‌دهند و برای فروش در اختیارتان است، بسته‌ای را انتخاب نمایید که ضمن لذت بردن از مناظر و سفری رؤیایی، خدمات و راحتی بیش‌تری نصیبتان شود. زمان گردش چرخ و فلک 30 دقیقه بوده و از صبح زود تا نیمه‌های شب نیز مشغول به کار است؛ بنابراین شما می‌توانید از چشم‌اندازی که توقع آن را دارید در هر زمانی لذت ببرید.

جاذبه های سنگاپور

3. باغ‌ های مجاور خلیج

احتمالاً شما هنگامی که فضای طراحی شده این باغ‌ها را از فراز مارینا بی سندز ببینید نمی‌توانید تجربه دیدن آن را از نزدیک از دست بدهید. راه رفتن در باغ شرقی خلیج (Bay East Garden) بهترین زمان و فرصت برای فرار از شلوغی‌های شهر و هیاهوهای آن است. همچنین نباید دیدن باغ درختان تنومند و بزرگ (Supertree Grove) را از دست داد؛ جایی که شما می‌توانید ساختار طراحی‌های آینده بر روی طبیعت را مشاهده کنید. سپس برای دیدن بلندترین آبشار سرپوشیده جهان به گنبد جنگل ابر (Cloud Forest Dome) رفته تا در رابطه با تنوع زیستی اطلاعات بیش‌تری به دست بیاورید.

جاذبه های سنگاپور

4. باغ‌ های گیاه‌شناسی

باغ‌های گیاه‌شناسی ارزش دیدن دارند و به این علت نباید آن‌ها را با باغ‌های پیشین اشتباه گرفت؛ سنگاپور اولین نامزدی میراث جهانی یونسکو را برای این باغ‌ها به دست آورد. اگرچه ممکن است گاهی اوقات شهر احساس یکی از راحت‌ترین و تمیزترین جنگل‌های به هم پیوسته را برای شما ایجاد نماید اما باغ‌های گیاه‌شناسی از بخش‌های اصلی آن به حساب آمده که میراث طبیعی سنگاپور را حفظ کرده است. درواقع شما می‌توانید در میان باغی پیاده‌روی کنید که به‌عنوانی بخشی از تلاش برای حفظ گونه‌های درختان بزرگ شهر محسوب می‌شود. همچنین می‌بایست مطمئن شوید که در این میان باغ ملی ارکیده (National Orchid Garden) را دیده و سری به دیگر جاذبه‌های دیگر این منطقه همچون دریاچه اکو (Eco-Lake)، باغ اکو (Eco-Garden) و باغ بونسای (Bonsai Garden)، مجسمه‌ها و چندین باغ و مکان منحصر به فرد نیز بزنید.

جاذبه های سنگاپور

5. محله چینی‌ های سنگاپور

اگر شما چین را ندیده‌اید، محله چینی‌ها شما را دقیقاً به آنجا می‌رساند. از مغازه‌های کوچک مام و پاپ و غذاهای اصیل چین تا فانوس‌های درخشان قرمز، همه این هیجانات را می‌توان در این محله دید. شما می‌توانید مرکز آثار چینی (Chinese Heritage Center) را ببینید و از معبد زیبا و تأثیرگذار هندوی سری ماریامان (Sri Mariamman) بازدید کنید. معبد دیگری که ارزش دیدن دارد معبد دندان بودا (Buddh Tooth Relic) است که با بیدار شدن در حدود ساعت 4 صبح می‌توانید صدای درام مراسم آغاز صبح آن را شنیده و یا می‌توانید مراسم پایانی عصرگاهی آن را تماشا کنید.

همچنین اگرچه در سراسر محله چینی‌ها میراث چین به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی به چشم خورده و به راحتی توسط بازدیدکننده ها فهمیده می‌شود، اما این منطقه تنها میراثی برای نمایش نفوذ چین در گذشته سنگاپور نیست بلکه این محله و تپه آنسیانگ با داشتن اینترنت رایگان برای عموم، بوتیک‌های مجلل و کافه‌های عجیب احساس حضور در شهرهای غربی را نیز برای شما ایجاد می‌کند.

جاذبه های سنگاپور

6. هند کوچک و خیابان عربی

یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های سنگاپور تفاوت در محله‌های آن است که با وجود مطلوب بودن آن برای تاجران باهوش، دارای سنت‌های غنی، غذاهای خوشمزه و شخصیت‌های محلی است. از این نظر می‌توان گفت هیچ کجا دارای چنین هند کوچکی و بخش عربی اصیلی نیست. جامعه هندی در سنگاپور دارای تاریخ غنی بوده و تحت تأثیر پیشینه 200 ساله است. نام سنگاپور در حقیقت از کلمات سانسکریت گرفته شده و طبق وب‌سایت رسمی هند کوچک، به معنای شهر شیرها است. امروزه این منطقه یک محل پر رونق و رنگارنگ بوده که تعطیلات سنتی در آن جشن گرفته می‌شود و شما می‌توانید عبادت و فعالیت را در معبد «سری ویراماکالیامن» (Sri Veeramakaliamman Temple) مشاهده کرده و ساری‌هایی را از فروشندگان محلی خریداری نمایید.

در بخش عربی نیز شما مسجد تاریخی سلطان (Sultan Mosque) را خواهید دید که در سال 1825 ساخته شده و با اینکه غیر از مسلمانان اجازه ورود به سالن نمازگزاری آن را ندارند اما همگان می‌توانند از دیدن گنبد طلایی و نمای خارجی آن لذت ببرند. خیابان حاجی و بالی (Haji and Bali) نیز محلی برای فروش محصولاتی خاص‌تر از جمله کیف‌های مارک‌دار بوده که به علت وجود رستوران‌های بی‌شمار و مغازه‌های گوناگون، در میان موسیقی و غذا غرق خواهید شد.

جاذبه های سنگاپور

7. هتل رافلز

این ساختمان برجای مانده از دوران استعمار یکی از هتل‌های بزرگ قرن نوزدهم میلادی به شمار می‌رود که مشاهیر ادبی همچون رودیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) و جوزف کنراد (Joseph Conrad) و بازیگر مشهور سینما چارلی چاپلین (Charlie Chaplin) از آن بازدید کرده و در آن اقامت داشته‌اند. این مکان در سال 1887 ساخته شده به مدت یک قرن مکانی برجسته در سنگاپور به شمار می‌رود و شهرت خود را در این مدت با غذاها و خدمات عالی خود حفظ کرده است. همچنین معماری کلاسیک و باغ‌های استوایی آن به‌عنوان محلی لطیف جلوه دیگری از تاریخ غنی و متنوع سنگاپور را نمایان می‌سازد.

هتل رافلز در بخش استعماری سنگاپور که منطقه دیگری از مکان‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود بنا شده و در مجاورت منطقه فرودگاه رافلز که در سال 1819 «سر استمفورد رافلز» (Sir Stamford Raffles) در آن توقف کرده قرار دارد. درواقع رافلز روستای ماهیگیری کوچکی را مشاهده کرده و متوجه پتانسیل آن برای تبدیل شدن به یک بندر شده است؛ بنابراین با خرید این زمین از سلطان جوهور و دعوت از مهاجران هندی و چینی برای مهاجرت به این منطقه، بذر هویت قومیتی سنگاپور را کاشته است.

جاذبه های سنگاپور

8. کلیسا و موزه چانگی

سنگاپور نیز از جنگ جهانی دوم در امان نبوده و کلیسا و موزه چانگی داستان کسانی که تحت اشغال ژاپنی‌ها آسیب دیده‌اند را بازگو می‌نماید. موزه نامه‌ها، عکس‌ها، نقاشی‌ها و اثرات فردی که شامل وصیت‌نامه بیش از 50000 زندانی و سرباز در زندان چانگی را به نمایش می‌گذارد. کلیسای چانگی که در محوطه فضای باز موزه قرار داده شده یکی از چندین کلیسایی است که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. این کلیسا به صورت مقبره‌ای برای کسانی بوده که با قوانین ژاپنی‌ها کنار نیامده‌اند. چیزی که باید در موزه دید مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری است که از روی آثار اصل آن به صورت دقیقی به وسیله استنلی وارن (Stanley Warren) کشیده شده است. همچنین شما می‌توانید از یک راهنما یا یک صوت برای شرح تجربه‌های زندانیان چانگی در دوران جنگ استفاده نمایید.

جاذبه های سنگاپور

9. باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور به‌عنوان یکی از بهترین باغ وحش‌های جنگلی دنیا به شمار می‌رود؛ محیطی تمیز و زیبا با فضای مناسب و گیاهان تازه که از حیوانات در آن به خوبی مراقبت می‌شود. در چنین باغ وحشی که گردش در سراسر آن حداقل سه ساعت طول می‌کشد می‌توان ضمن دیدن اورانگوتان‌های فوق‌العاده‌ای از کوچک و بزرگ در حالی که بر بالای درختان تاب می‌خورند، خانواده بزرگ شامپانزه‌ها، گورخرها، دم عصایی‌ها، اژدهای کومودو، موش‌های کور، ببر سفید، کانگوروها و بسیاری از حیوانات دیگران را نیز مشاهده کرد. همچنین شما می‌توانید غذا دادن برخی از حیوانات را نیز از نزدیک تماشا نمایید. از سوی دیگر اگر باغ وحش نیاز شما به نزدیکی بیشتر به حیات وحش را قانع نمی‌نماید، اکتشافات شبانه، اکتشاف رودخانه (شامل جنگل بزرگ پاندا) و پارک پرندگان جورونگ (Jurong Bird Park) نیز برای شما مهیاست. همچنین اگر به دنبال بازدید از بیش از یک پارک وحش هستید، پارک جهندگان را نیز در از دست ندهید.

برای تجربه یک حیات وحش شخصی و منحصر به فرد، صبحانه باغ وحش سنگاپور با اورانگوتان‌ها را نیز امتحان کنید. این تور با حمل و نقل رایگان از هتل به شما این امکان را خواهد داد که در یک نیمروز باغ وحش را کشف کرده و از صبحانه‌ای در کنار اورانگوتان‌های دوست داشتنی لذت ببرید.

جاذبه های سنگاپور

10. پارک قلعه کانینگ

این قلعه که در سال 1859 ساخته شده به دلیل امنیت نظامی آن حیات طولانی و متفاوتی داشته و محل مهمی برای دفاع از سنگاپور به شمار می‌رفته است. اکنون و در زمان صلح، ساختمان اصلی آن محلی برای اجرای مدرن گروه‌های هنری و محلی برای پیکنیک، کنسرت، اجرای تئاتر و فستیوال‌ها است. جاذبه‌های دیگر این پارک شامل آثاری از تاریخ اولیه سنگاپور از قرن 14 و خانه ییلاقی شخصی «سر استمفرد رافلز» است. میهمانان همچنین می‌توانند مغازه‌هایی که رافلز در سال 1822 ساخته و مجسمه‌های «آ.سه.‌آن» را که در دهه 1980 بنا شده است را مشاهده نمایند.

جاذبه های سنگاپور

11. جزیره سنتوزا

سنگاپور به‌عنوان منطقه‌ای ساحلی شناخته نمی‌شود اما اگر شما واقعاً مایل به تفریح در ساحل هستید جزیره سنتوزا محلی است که باید آن را ببینید. «ساحل سیلوسو» (Siloso Beach) محل مناسبی برای تفریح ساحلی است و بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا والیبال بازی کرده و یا به قایقرانی و موج سواری بپردازند. در آنجا جاذبه‌های دیگر ساحلی همچون آکواریوم دنیای زیر آب (Underwater World) نیز این امکان را به شما می‌دهد تا با دلفین‌ها شنا کنید. یکی از مکان‌هایی که باید در سنتوزا دید مجسمه مرلیون (Merlion) است؛ این مجسمه معروف سنگاپور سر شیر و بدن ماهی داشته و شما با پله برقی می‌توانید به بالای آن رفته و از چشم‌انداز محیط اطراف خود لذت ببرید. همچنین قلعه سیلوسو (Fort Siloso)، تنها قلعه محافظت شده سنگاپور، نیز در جزیره سنتوزا قرار گرفته است.

جاذبه های سنگاپور

12. خیابان اورچارد

افراد می‌توانند به سنگاپور آمده و هیچ کاری جز خرید انجام ندهند چراکه سنگاپور یک شهر با کلاسی جهانی برای مدل‌ها و طرح‌های شیک و به روز است. خیابان اورچارد مکان فوق‌العاده‌ای برای شروع یک خرید خوب به شمار آمده و مغازه‌های با کیفیت و گران‌قیمتی در هر طرف آن وجود دارد. در دو سوی این خیابان 22 پاساژ، 6 مرکز خرید و 4 سینما شامل imax و یک کارائوکه KTV نیز وجود دارد. همچنین اگر شما گرسنه شدید و پول زیادی برای خرج کردن دارید می‌توانید از رستوران‌های بین‌المللی بی‌شمار این خیابان نیز لذت ببرید.

جاذبه های سنگاپور

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}