12 جاذبه برتر گردشگری بیلبائو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1395/9/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر بیلبائو به تنهایی دارای زیبایی طبیعی و جاذبه توریستی خاصی نیست، بلکه بازدیدکنندگان فقط به علت وجود موزه هنرهای معاصر معروفی که در این شهر واقع شده است، به این شهر صنعتی وارد می‌شوند. 

تور اروپا

سفر به بیلبائو، شهر موزه‌های معاصر در تورهای اسپانیا

بیلبائو به داشتن رستوران‌های پنج ستاره‌ای که غذاهای بسیار عالی سرو می‌کنند به خود می‌بالد. از بین این رستوران‌ها، دو رستوران بیش از همه توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند که عبارت‌اند از رستوران نِروا (Nerua) در منطقه موزه گوگنهایم و رستوران اتزانوب (Etxanobe) در قصر اوسکالدونا (Euskalduna). در ادامه با جاذبه‌های گردشگری بیلبائو بیشتر آشنا خواهید شد.

1. موزه گوگنهایم | Guggenheim Museum

اکثر بازدید کنندگان به محض ورود به شهر بیلبائو به سمت موزه گوگنهایم می‌روند. این موزه توسط معمار معروف فرانک گِهری (Frank Gehry) و با استفاده از نرم افزارهای پیچیده مورد استفاده در صنایع پیشرفته هوا و فضا در سال‌های بین 1993 تا 1997 طراحی و ساخته شده است. ساختار صیقلی، مدور و تندیس گونه این بنا فضایی بسیار جذاب و به یاد ماندنی را به وجود آورده که 24000 متر مربع مساحت دارد. در محوطه آتریوم که مرکز داخلی سالن و قسمت مهم بنای موزه است، نقاشی‌های هنرمندان معاصر بر روی دیوارها و پلکان سه مرحله‌ای نصب شده و پنجره‌های بزرگ، نور طبیعی خورشید را به داخل هدایت کرده و جلوه زیبایی به داخل ساختمان می‌دهند.

این موزه دارای برخی محوطه‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری نمایشگاه‌های موقتی نیز هست. بازدید کنندگان می‌توانند از طریق آثار قرار داده شده در محوطه زیرو اسپاسیو (Zero Espazioa) اطلاعات مفیدی در خصوص خود موزه به دست بیاورند. همچنین، از طریق فروشگاه تعبیه شده در موزه، به خرید هدایا و سوغاتی بپردازند. درون موزه، کافه تریا و محلی برای صرف اسنک نیز وجود دارد.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

2. موزه هنرهای زیبای بیلبائو | Museo de Bellas Artes de Bilbao

موزه هنرهای زیبا، دارای دو ساختمان مجزا بوده که ساختمان قدیمی آن محلی برای استقرار آثار هنری مربوط به قرن‌های 14 تا 17 میلادی در نظر گرفته شده است. آثار معروف این موزه عبارت‌اند از نقاشی صراف‌ها اثر کنتین ماتسیس (Quentin Matsys) و باکره و بچه اثر درک بوتس (Dirk Bouts) و همینطور آثار آنتونی ون دایک (Anthony van Dyck) و ووس (Vos) از قرن 17 میلادی. در سایر اتاق‌های موزه آثار هنرمندان ایتالیایی قرن 16 و 17 میلادی و نیز هنرمندان قرن 19 میلادی از فرانسه برای بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. در کل طبقه همکف، 22 اثر هنری از نقاش معروف داریو دورگویس (Darió de Regoyos) قرار دارد که کامل‌ترین مجموعه اثر این هنرمند در کل دنیا محسوب می‌شود.

در ساختمان جدید نیز آثار هنرمندان معاصر اسپانیایی قرار داده شده است. در نزدیکی موزه، یکی از رستوران‌های چند ستاره عالی با نام زورتزیکو (Zortziko ) وجود دارد که برای یک استراحت و صرف غذا بسیار جالب و ایده آل است.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

3. بخش قدیمی شهر | Casco Viejo

 این بخش در کناره‌ی رودخانه و بین منطقه پل سن آنتون (San Antón) و کلیسای سن نیکولاس (San Nicolás) قرار گرفته و توسط 5 پل به قسمت جدید شهر متصل شده است. مرکز قدیمی شهر بین 7 خیابان سومرا (Somera)، آرتکای (Artecalle)، تِندِریا (Tendería)، بِلوستیکای (Belosticalle)، کارنیسریا (Carnicería)، بارن کای (Barrencalle) و بارنا (Barena) احاطه شده و در قسمت شمالی آن، در نزدیکی منطقه آریاگا (Arriaga) تئاتر آریاگا واقع شده است. سالن تئاتر نئو-باروک که از ساختمان تئاتر پاله گارنیر (Palais Garnier) الهام گرفته شده و یکی دیگر از آثار جذاب بخش قدیمی شهر با نام کلیسای سن نیکولاس (San Nicolás) که نمای داخلی آن به‌صورت هشت ضلعی ساخته شده است، برخی دیگر از آثار جذاب و دیدنی این قسمت هستند.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

4. موزه واسکو | Museo Vasco

در موزه باسک بیلبائو که «موزه واسکو» نیز نامیده می‌شود، بازدیدکنندگان می‌توانند اطلاعات ارزشمند و مفیدی در خصوص منطقه باسک کسب کنند. این موزه کهمعماری سبک قرن هجدهمی دارد، در قلب بخش قدیمی شهر واقع شده و دارای سه قسمت مجزای باستان شناسی، قوم شناسی و تاریخ است. در قسمت باستان شناسی، آثار باستانی کشف شده از منطقه باسک نگهداری می‌شود که یکی از مهم‌ترین آثار موجود در این بخش، مجسمه و بت مرموز میکلدی (Mikeldi) است. در قسمت قوم شناسی، اطلاعات جالبی در خصوص مردم و صنعت‌های موجود در این منطقه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. در قسمت تاریخ، فعالیت‌های دریانوردی قرون 16 تا 19 میلادی مربوط به این منطقه به نمایش گذاشته شده و نحوه ماهیگیری، دریانوردی و بازرگانی دریایی مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

5. موزه باستان شناسی | Archaeology Museum

این موزه که در قسمت قدیمی شهر و در سال 2008 تأسیس شده، به بازدیدکنندگان فرصت مقایسه بین شهر بیلبائو در دوران گذشته و حال را می‌دهد.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

6. پارک دونیا کاسیلدا دِ ایتوریزار | Doña Casilda de Iturrizar

 این پارک سر سبز مملو از درختان بزرگ و گل‌های رنگارنگ بوده و محیط زیبا و سرشار از گل‌های عطرآگین آن به نحو بسیار رمانتیکی طراحی شده است. در این پارک محوطه‌ای برای پیاده‌روی‌های جذاب در نظر گرفته شده و محوطه‌اش با مجسمه‌ها و تندیس‌های زیبا تزیین شده است که این کار زیبایی پارک را به رخ می‌کشد. در نزدیکی این پارک، موزه هنرهای فاخر و رستوران تک ستاره‌ایزیان (Aizian) واقع شده که آماده پذیرایی از بازدید کنندگان با غذاهای اسپانیایی و ایتالیایی می‌باشد.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

7. قصر سلطنتی بگونیا | Basilica de Begoña

این قصر زیبای قرن شانزدهمی که در بالای یک تپه واقع شده، مکان قرارگیری یک زیارتگاه مهم و یک کلیسا گشته و در این کلیسا، تصویری از بگونیای مقدس که حامی مؤنث شهر محسوب می‌شود، نقش بسته است. برای رسیدن به کلیسا، بازدید کنندگان باید یک مسیر 20 دقیقه‌ای را پیاده طی کنند، اما بعد از طی کردن این مسیر دشوار، نمای بسیار زیبایی از کل بخش قدیمی شهر در انتظارشان ایستاده که هر بیننده‌ای را مسحور خود خواهد نمود.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

8. موزه دریایی شهر بیلبائو | Museo Marítimo Ría de Bilbao

 موزه دریایی نزدیک لنگرگاه بیلبائو و در محلی که در گذشته کارخانه کشتی سازی اوسکالدونا (Euskalduna) بوده، واقع شده و متشکل از یک موزه بی‌همتا و جالب است که بازدید کنندگان را به دنیای دریانوردی برده و اطلاعاتی بسیار غنی از کشتی سازی و صنعت دریانوردی شهر بیلبائو را در اختیارشان قرار می‌دهد. این موزه به‌جز دوشنبه‌ها، هر روزه آماده‌ی بازدید است.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

9. کلیسای جامع سانتیاگو | Catedral de Santiago

کلیسای جامع سانتیاگو مربوط به قرن 14 میلادی و در مرکز شهر قدیمی واقع شده است. زائران قرون وسطایی در دوره سلطنت جیمز اول و دوم، در هنگام عزیمت به این کلیسای جامع، در بین راه در کلیسای کوچک کامپوستلا (Compostela) توقف می‌کردند. کلیسای اصلی در سال 1571 به‌طور کامل سوخت و نابود شد و کلیسایی که در حال حاضر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد، در قرن 19 میلادی به‌طور کامل بازسازی شده است.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

10. سالن اوسکالدونا | Palacio Euskalduna

سالن اوسکالدونا (سالنی برای برگزاری رویدادهای موسیقایی و کنفرانس) در سال 1999 بنا شده و با ساختار مدرن خود، نمونه‌ای از یک معماری معاصر است. این بنا که با شکلی خاص طراحی شده، تداعی کننده شکل آخرین کشتی که در کارخانه کشتی سازی اسکالدونا ساخته شده است، می‌باشد. سن تئاتر موجود در این سالن جزو بزرگ‌ترین صحنه‌ها در اسپانیا و دومین سن بزرگ از نوع خود در اروپا است.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

11. بازار ریبرا | Mercado de la Ribera

این بازار در سال 1929 تأسیس شده و یک مکان بزرگ برای تجربه زندگی روزمره در شهر بیلبائو برای گردشگران است. این بازار در مرکز شهر واقع شده و با حدود 10000 متر مربع، جزو بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده اروپا به حساب می‌آید. معماری این بازار به نحوی است که با استفاده از نور طبیعی، بسیار جذاب و روشن به نظر می‌رسد و مکان مناسبی برای خرید محصولاتی از قبیل سبزیجات، میوه و غذاهای دریایی است.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

12. ترن کابلی و تپه آرتزاندا | Artxanda

این سازه کابلی که در سال 1915 ساخته شده و به نام فونی (Funi) نیز شناخته می‌شود؛  منظره‌های بدیع و چشم‌نوازی از شهر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این سفر سه دقیقه‌ای که از تپه منطقه آرانگوییتی (Arangoiti) شروع و تا تپه آرتزاندا ادامه دارد، در فصول گرم سال و بخصوص در تابستان مکان بسیار سرسبز و جذابی خواهد بود و لحظات خوشی را برای ایشان فراهم می‌نماید.

دیدنی های بیلبائو اسپانیا

سفر به شهر بیلبائو در تورهای اسپانیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}