10 جاذبه برتر گردشگری اوزاکا

مهیا معینی
  • مهیا معینی
  • 1395/9/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اوساکا یا اوزاکا، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ژاپن، در ساحل جنوبی غرب هونشو، در محلی که رودخانه «jodo» به خلیج اوزاکا می‌ریزد و اقیانوس را پهنا می‌بخشد، قرار گرفته است. این شهر از یک طرف به شبه جزیره کی (kii) و از طرف دریای درونبوم به جزیره آواجی (Awaji) ختم می‌شود. اوزاکا به لطف موقعیت مکانی مناسب و وجود راه‌های ارتباطی با نهرها و کانال‌های آبی که از روی آن‌ها، هزاران پل عبور می‌کند، شایستگی خود را برای گرفتن لقب «ونیز شرق» نشان داده است.

تور اروپا

سفر به شهر اوزاکا در تور ۱۵ روزه کره جنوبی و ژاپن

اگرچه ریشه‌های پیدایش اوزاکا به روزهای اول امپراطوری ژاپن باز می‌گردد، اما امروزه اوزاکا بدون شک، با داشتن افقی روشن، در زمینه معماری، از مدرن‌ترین شهرهای ژاپن به شمار می‌رود؛ همچنین وضعیت اوزاکا در سطح بین‌المللی، به علت وجود مؤسسات فرهنگی، موزه‌های فوق‌العاده، گالری‌های هنری و مکان‌های تفریحی فوق مدرن چون تئاتر و سینما بهبود یافته است. در ادامه به 10 جاذبه‌ی برتر شهر اوزاکا می‌پردازیم.

1. قلعه اوزاکا | Osaka Castle

قلعه اوزاکا در سال 1586, به دستور جنگجوی ژاپنی و سیاستمدار «هیدهیوشی تویوتومی» در عرض سه سال ساخته شد. این قلعه در آن زمان، بزرگ‌ترین قلعه‌ی ژاپن به حساب می‌آمد. در ساخت این قلعه، تقریباً تمامی فرماندهان ارتش موظف به همکاری بودند، به طوری که بزرگ‌ترین سنگ (higo shi) در نزدیکی دروازه جنوبی با 6 متر ارتفاع و 14 متر طول، توسط ژنرال «کاتو کیوماسان» از جزیره «شادو» به قلعه آورده شد. این قلعه در سال 1615, پس از شکست هیدیوشی فرو ریخت اما بار دیگر «شگون» برای حفظ قدرت و آبرویش قلعه را ازنو ساخت، هرچند دیری نپایید و درست بعد از سقوط «shogunate» قلعه نابود گردید؛ نهایتا در سال 1931 به شکل فعلی آن بازسازی شد. برج اصلی با 24 متر ارتفاع در 5 طبقه -که در هر طبقه نمایشگاهی پیرامون شهر و قلعه اوزاکا برگزار می‌شود- و با چشم‌اندازی عالی از سرتا سر شهر، توجه بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

2. معبد شیتنوجی | Shitennō-ji Temple

معبد شیتنوجی، معروف‌ترین معبد اوساکا که به سال 59 بعد از میلاد باز می‌گردد، اولین مقبره بودایی و قدیمی‌ترین مکان مذهبی در ژاپن محسوب می‌شود که در طول تاریخ بارها تخریب و بازسازی شده است. از قسمت‌های پربازدید این معبد می‌توان به بتکده‌ای 5 طبقه به همراه ساختمان‌های تحسین‌برانگیز، عمارت‌های بی‌نظیر، 5 مجسمه، سالن سخنرانی و راهرویی که 3 در اصلی را به هم وصل می‌کند اشاره کرد. در این مقبره، هر عمارت شامل یک داروخانه، بیمارستان، مدرسه و باغی سرسبز می‌باشد.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

3. آکواریوم کیوکان اوزاکا | Osaka Aquarium Kaiyukan

کیوکان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ژاپن است که در نگاه اول به نظر می‌رسد که از بلوک‌های غول‌آسا ساخته شده؛ حتی اگر بازدید از آکواریوم برای شما جذابیتی ندارد، مطمئن باشید این مکان ارزش یک‌بار دیدن را دارد چرا که شما در حین بازدید با زیستگاه‌های دریایی از جمله اقیانوس آرام، قطب جنوب، دیوار بزرگ مرجانی و خلیج مونتری آشنا خواهید شد. همچنین در اینجا، زیستگاه‌های گوناگون ژاپن، زندگی در آب‌های شیرین، زیستگاه خزندگان بومی و پستانداران به تصویر کشیده شده است.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

4. چرخ‌وفلک تمپوزان | The Tempozan Ferris Wheel

چرخ‌وفلک تموپوزان، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آسیا است که با بیش از 112 متر ارتفاع و 100 متر قطر، در سال 1997 راه اندازی شد تا به گردشگران طمع سفری 17 دقیقه‌ای با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از بندر و روستای تموپوزان را بچشاند. لذت سواری در شب بر روی چرخ‌وفلک در حالی که شهر با رنگ‌های گوناگون احاطه شده است را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

5. برج‌های کوب پورت و تسوتنکاکو | Tsūtenkaku and the Kobe Port Tower

اوزاکا دو آسمان‌خراش دارد که با حال و هوای شهر هارمونی فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. برج تسوتنکاکو از برج کوب پورت قدیمی‌تر است؛ این برج در سال 1912 در مرکز شهر (به تقلید از برج ایفل) ساخته شد که در جنگ جهانی دوم تخریب گردید و در سال 1956 برای بار دوم بازسازی گردید. این برج چشم‌اندازِ فوق‌العاده‌ای از نمای کلی شهر به خصوص در هنگامی که در طبقه پنجم ایستاده‌اید به شما نشان می‌دهد. کمی جلوتر برج کوب پورت در حومه‌ی شهر با 108 متر ارتفاع با بدنه‌ای فولادی، در معرض دید همگان قرار گرفته است. کوب در سال 1936 ساخته شده است و اگر در بالای برج بایستید، نمای کلی از شهر و بندر کوبه را خواهید دید. توصیه ویژه: بازدید از هر دو برج در شب، هنگامی که چراغ‌های شهر روشن است به بازدیدکنندگان، توصیه می‌شود.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

6. موزه ملی هنر | The National Museum of Art

موزه هنرهای ملی اوزاکا، تنها موزه زیرزمینی است که به فاصله چند دقیقه‌ای از مرکز شهر در جزیره ناکانوشین قرار دارد. این موزه آثار ارزشمندی از برخی هنرمندان مانند پیکاسو و مجسمه‌های قدیمی را حفظ و نگهداری می‌کند؛ حتی اگر این نقاشی‌ها مطابق سلیقه شما نیستند، ساختمان فلزی و جذاب خارج موزه، ارزش یک‌بار دیدن را دارد. بعلاوه، موزه هنرهای زیبای شهر که کلکسیونی از دست نوشته‌ها و خوشنویسی‌های باستانی و آثاری از دیگر هنرمندان چینی است را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

7. پارک و باغ وحش تنوجی | Tennōji Park and Zoo

بزرگ‌ترین فضای سبز اوزاکا، تفرجگاهی آرام در دل شهر، به لطف گل‌های معطر، شکوفه‌های گیلاس، مجسمه‌های تاریخی، تالاب‌ها و پل‌های قدیمی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است، اما جدا از دیدنی‌های ذکر شده، این فضای سبز بیش از هر چیز دیگر به دلیل وجود باغ وحشی که در سال 1915 ساخته شده و گونه‌های مختلفی از حیوانات از جمله شیر، زرافه و فیل در خود نگه‌داری می‌کند مشهوراست. لازم به ذکر است که تماشای استخر کرگدن‌ها و خانه خزندگان خالی از لطف نیست.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

8. موزه علمی اوزاکا | Osaka Science Museum

موزه‌ی علمی اوزاکا، بالاتر از موزه ملی هنر در سال 1989، در جهت نگهداری از صنایع دستی مرتبط با نجوم و تفرجگاهی لذتبخش برای کودکان، ساخته شد. به علاوه در مسیر خود، به مرکز صلح جهانی اوزاکا (همان‌طور که از اسمش پیداست، موزه‌ای است که در آن به مسائل مربوط به صلح پرداخته می‌شود) نیز سری بزنید.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

9. برچه‌ای شیشه‌ای اومدا | The Umeda Sky Building

علاوه بر معماری خیره‌کننده‌ی موزه‌ها و گالری‌های هنری، اوزاکا بیشتر به معماری مدرن برج اومدا که شاید شناخته‌ترین ساختمانش مدرن باشد می‌بالد. ساختمان اداری متشکل از دو برج است که در پشت بام به هم متصل می‌شوند و نمای حیرت‌آوری را از فضای سبز اطراف در معرض نمایش قرار می‌دهد؛ همچنین یک بازار زیرزمینی در برج ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

10. استودیوی یونیورسال ژاپن | Universal Studios Japan

یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری، استودیوی یونیورسال ژاپن است که با 10 میلیون بازدید کننده در سال، یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها در ژاپن به شمار می‌رود. این استودیو یکی از 4 پارک جهانی است که برندهای بسیار شناخته شده دنیا در آن سرمایه گذاری کرده‌اند. همچنین برای علاقه‌مندان به کتاب و سری فیلم‌های هری پاتر، ترن هوایی جادویی به اسم دنیای جادویی هری پاتر وجود دارد که بر اساس ترن‌های محبوب شهر ورلاندو و فلوریدا ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری اوزاکا ژاپن

سفر به شهر اوزاکا در تور ۱۵ روزه کره جنوبی و ژاپن

مهیا معینی مهیا معینی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}