جاهای دیدنی استراسبورگ که نباید از دست بدهید!

فاطمه روستا
  • فاطمه روستا
  • 1403/5/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی استراسبورگ که از زیباترین شهر های فرانسه است ترکیبی جذاب از طبیعت، تاریخ و هنر است که برای هر گردشگری پیشنهادات متنوعی دارد.

تور اروپا

استراسبورگ یکی از شهرهای بسیار مهم فرانسه شناخته می‌شود که به‌خاطر اقتصاد و شرایط کاری، شهرت بسیار زیادی در این کشور دارد. این شهر کوچک در قسمت شمال شرقی فرانسه و در مرز آلمان واقع شده است و به‌خاطر مرزی بودن، اهمیت زیادی دارد. استراسبورگ در نزدیکی شهر آب گرم معروف آلمان با نام بادن بادن قرار دارد. در این مقاله، می‌توانید جذاب‌ترین جاهای دیدنی استراسبورگ را بشناسید که در سفر با تور فرانسه از آنها دیدن کنید. در این شهر مکان‌های گردشگری زیادی وجود دارند که شما می‌توانید حداقل چند روز را در آنجا سپری کنید.

لیست جاهای دیدنی استراسبورگ

۱. کلیسای جامع استراسبورگ؛ بهترین جای دیدنی شهر

بدون شک یکی از بهترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی شهر استراسبورگ که نه تنها در میان گردشگران، بلکه در میان مردم بومی هم طرفداران زیادی دارد، کلیسای جامع این شهر است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کلیسا بین سال‌های ۱۶۴۷ تا ۱۸۷۴، به‌عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شد. همچنین در این کلیسای جامع یک ساعت نجومی شهر نصب شده است که هر روز ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر به نمایش در می‌آید. در این کلیسا شما می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی درباره فرهنگ و تاریخ قدیمی مردم فرانسه و به خصوص شهر استراسبورگ از نظر دینی و مذهبی به دست بیاورید. در حال حاضر بیشتر مردم فرانسه پیرو دین مسیحیت هستند که این کلیسا نیز مربوط به همین دین است. علاوه بر جنبه اطلاعاتی، این مکان دیدنی استراسبورگ از نظر ظاهری و هنرهای بصری نیز جذابیت زیادی دارد و شما می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده زیبا و خاطره‌انگیزی در آنجا بگیرید.

این بنای زیبا در سال ۱۴۳۹ به طور کامل ساخته شد و در میدان بزرگ شهر واقع شده است. ارتفاع بسیار زیاد مناره‌های این بنا باعث شده بود که تا اواسط قرن ۱۹ به‌عنوان بلندترین ساختمان جهان در نظر گرفته شود. در قسمت داخلی این کلیسا، شیشه‌های رنگی درخشانی وجود دارند که مربوط به دوره قرون وسطی هستند. به علاوه، مجسمه‌های زیبا و قدیمی در این کلیسا مشاهده می‌کنید که از قرن ۱۹ تاکنون حفظ شده‌اند. پس اگر به شهر استراسبورگ رفتید، مطمئن باشید که از این کلیسا دیدن می‌کنید.

کلیسای جامع استراسبورگ

۲. فرانسه کوچک؛ جالب ترین مکان گردشگری استراسبورگ

علاوه بر کلیسای جامع استراسبورگ، در این شهر منطقه‌‌ای وجود دارد که با نام فرانسه کوچک (La Petite France) شناخته می‌شود. این منطقه جذابیت افسانه‌ای دارد و بسیاری از افراد که به استراسبورگ می‌روند، حتماً به آنجا سری می‌زنند. مسیرهای پرپیچ و خم در رودخانه و خانه‌های نیمه چوبی که مربوط به قرن‌های ۱۶ و ۱۷ هستند و بالکن‌های مملو از گل‌های رنگارنگ، باعث افزایش جذابیت این منطقه شده‌اند و می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده زیبا و لاکچری در این منطقه بگیرید. لازم به ذکر است که این منطقه از شهر استراسبورگ در سایت میراث جهانی نیز ثبت شده است و یکی از مناطق قدیمی این شهر شناخته می‌شود. در زمان گذشته این منطقه یکی از اصلی‌ترین مکان‌های فعالیت‌های تجاری فرانسه در نظر گرفته می‌شد که در حال حاضر نیز به‌عنوان مکان مناسبی برای ماهیگیری به شمار می‌آید.

در حال حاضر نیز تعداد بسیار زیادی از رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مختلف در این منطقه وجود دارند که مسافران می‌توانند از آنها دیدن کنند. به علاوه، مسافرخانه‌هایی نیز در این منطقه در اختیار مسافران قرار می‌گیرند که گردشگران می‌توانند در آنجا اقامت بسیار خوبی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن از فرانسه کوچک در استراسبورگ، قبل از تاریک شدن هوا به بیرون بروید و شام هم در یکی از این رستوران‌ها بخورید.

فرانسه کوچک استراسبورگ

۳. میدان کلبر؛ اصلی ترین میدان استراسبورگ

یکی دیگر از جاهای دیدنی استراسبورگ که بدون شک باید از آنجا بازدید کنید، میدان کلبر (Place Kléber) است. این مکان که به‌عنوان بزرگ‌ترین وسیع‌ترین میدان شهر استراسبورگ در نظر گرفته می‌شود، در نزدیکی کلیسای جامع این شهر واقع شده است و شما می‌توانید حتی پیاده و بدون خودرو، از آنجا دیدن کنید. از آنجا که این میدان در مرکز شهر استراسبورگ قرار دارد، شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی به همه وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی دسترسی داشته باشید خود را به سایر مکان‌های دیدنی این شهر برسانید.

همچنین اگر قصد خرید سوغاتی فرانسه را دارید، می‌توانید در این میدان محصولات مورد نیاز خود را خریداری نمایید. میدان کلبر مکانی عالی و تماشایی برای خرید است که در آنجا می‌توانید بعد از خرید هم خود را به یک قهوه یا نوشیدنی خنک در کافی شاپ‌های این میدان مهمان کنید. بیشتر این کافی شاپ‌ها دارای تراس‌های کوچکی رو به میدان کلبر هستند که جذابیت محیط را برای شما چندین برابر افزایش می‌دهند. از میدان کلبر در وبسایت میراث جهانی یونسکو با نام جزیره بزرگ (Grande Île) یاد شده است و در آن بناهای تاریخی و زیبایی وجود دارند. برخی از این بناهای تاریخی شامل مواردی مانند خانه‌های نیمه چوبی با معماری مربوط به سال ۱۹۲۸ می‌شوند که اخیرا بازسازی شده‌اند. با بازسازی این خانه‌ها، آنها ظاهری به سبک نئوکلاسیک در قرن هجدهم دارند. لازم به ذکر است که قسمت داخلی و فضایی درونی این میدان توسط سه هنرمند در اواخر دهه ۱۹۲۰ طراحی شده است.

میدان کلبر استراسبورگ

۴. کاخ روحان؛ زیباترین دیدنی برای گردشگران سخت پسند

بدون شک زیباترین و جذاب‌ترین مکان دیدنی استراسبورگ که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید، کاخ روحان (Palais Rohan) است. این کاخ در واقع مقصد اصلی فرهنگ و هنر قدیمی شهر استراسبورگ است که شامل سه مکان مختلف می‌شود. ین مکان‌ها عبارتند از: موزه هنرهای زیبا، موزه باستان شناسی و موزه هنرهای تزیینی. در هر یک از این موزه‌ها می‌توانید شاهکار فرهنگ قدیمی در فرانسه را تماشا کنید. روند تکمیل کاخ روحان به سال ۱۷۴۲ میلادی باز می‌گردد و برای و طراحی آن تا حد خیلی زیادی از عظمت عمارت‌های پاریس تقلید شده بود. در قسمت‌های داخلی و یا حتی خارجی این کاخ از عناصر نئوکلاسیک به‌خوبی استفاده شده است. در گذشته این مکان در واقع محل زندگی خانواده قدرتمند روحان در استراسبورگ بوده است.

از طرف دیگر، موزه هنرهای زیبا موجود در این کاخ مربوط به سال ۱۸۸۹ است که در آن نقاشی و آثار هنرمندان بزرگی مانند رافائل، فراگونارد، کوربه، کورو، رامبراند سایر هنرمندان بزرگ دیده می‌شوند. همچنین اگر به مصنوعات باستان شناسی و تاریخ علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به موزه باستان شناسی کاخ روحان بزنید. در این موزه هم چیزهای جالبی برای شما وجود دارند که در آنجا می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره تاریخ فرانسه به دست بیاورید. در نهایت، در موزه هنرهای زیبا می‌توانید طیف وسیعی از سرامیک‌های ظریف، مبلمان، ساعت‌های قدیمی و وسایل عتیقه دیگر را که در جذاب‌ترین حالت هستند، تماشا کنید.

کاخ روآن استراسبورگ

۵. پل های سرپوشیده برای علاقه مندان به عکاسی

به طور کلی، شما از هر کشور و شهری که دیدن می‌کنید، می‌توانید از آنجا عکس و فیلم‌هایی برای یادگاری بگیرید و حتی به دوستان خود نشان دهید یا از آنها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. به این منظور، پل‌های سرپوشیده گزینه بسیار مناسبی هستند و عکس‌های شما را فوق‌العاده زیبا و متفاوت می‌کنند.

از دیگر جاهای دیدنی استراسبورگ که دیدن آن خالی از لطف نیست، می‌توان به پل‌های سرپوشیده برج‌های مستحکم آن اشاره کرد. این پل‌ها روی آب طراحی شده‌اند و مکان بسیار مناسبی برای عکس گرفتن هستند. سه پل در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند و در نزدیکی آنها نیز برج‌های مستحکمی وجود دارند که مربوط به دوره قرون وسطی هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید علاوه بر برج‌ها، همین پل‌های زیبا هم در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده‌اند. این پل‌های قدیمی در واقع ۴ کانال رودخانه ایل را ایجاد کرده‌اند که آب را از شهر عبور می‌دهند. در طول دوره قرون وسطی، آنها را با استفاده از چوب می‌پوشاندند که به‌عنوان محافظ دفاعی برای سربازان مستقر در پل نیز ر طول نبردها استفاده می‌شدند. البته باید بدانید که این لوازم چوبی در اواخر قرن ۱۸ به طور کامل از شهر استراسبورگ حذف شدند. اما اگر به عکاسی علاقه دارید و می‌خواهید عکس‌های خلاقانه و زیبایی ثبت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از پل‌های این شهر بازدید نمایید.

پل های سرپوشیده استراسبورگ

۶. سد وبان؛ از جذاب ترین آثار تاریخی استراسبورگ

سد وبان دقیقاً در قسمت بالایی رودخانه ایل و پل‌های سرپوشیده قرون وسطی و برج‌های مستحکم وجود دارد که ساخت آن مربوط به سال ۱۶۹۰ میلادی است. مهم‌ترین دلیل ساخت این سازه، ایجاد یک سپر دفاعی در رنگ‌های مختلف بوده است. در حال حاضر نیز این سد به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری استراسبورگ تبدیل شده است. در این منطقه یک تراس پانوراما قرار دارد که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن، مناظر وسیع و زیبایی شهر را تماشا کنند.

به طور کلی، بازدید از این سد در تمام ساعات روز و به خصوص هنگام شب که هوا تاریک است و چراغ‌های شهر روشن می‌شوند، فوق‌العاده دیدنی و خاطره‌انگیز است. زمانی که شما موقع شب و در تاریکی این مکان دیدن می‌کنید، تمام چراغ‌های شهر در رودخانه ایل منعکس می‌شوند. همچنین شما می‌توانید بعد از شام، با استفاده از تورهای قایق‌گردی در سراسر سد وبان بچرخید و از میان بخش‌های قدیمی‌تر استراسبورگ و پل‌ها و برج‌های سرپوشیده عبور کنید.

سد وبان استراسبورگ

۷. مجسمه یوهانس گوتنبرگ؛ مخترع صنعت چاپ در جهان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مخترع صنعت چاپ در جهان که با نام یوهانس گوتنبرگ شناخته می‌شود، اهل شهر استراسبورگ است و به همین دلیل هم یک مجسمه از این فرد مهم در این شهر قرار گرفته شده است. مکانی که مجسمه این فرد در آنجا واقع شده، با نام میدان گوتنبرگ شناخته می‌شود. به همین دلیل اگر به تاریخ کتاب و چاپ آن علاقه دارید، حتماً به میدان گوتنبرگ بروید تا مجسمه مخترع صنعت چاپ را از نزدیک ببینید.

در قرن پانزدهم، یوهانس گوتنبرگ در شهر استراسبورگ فرانسه زندگی می‌کرده است و به همین دلیل این شهر در صنعت چاپ افتخار عظیمی دارد. همان‌طورکه می‌دانید، این صنعت موجب شده که کتاب‌های بسیار زیادی با قیمت فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به کتاب‌های دست‌نویس در اختیار عموم مردم قرار بگیرند. شما می‌توانید بعد از ادای احترام به گوتنبرگ و تماشای مجسمه آن، به خیابان‌های اطراف بروید و از مغازه‌هایی که به صورت ردیفی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، دیدن کنید. در این منطقه مغازه‌های زیادی وجود دارند و فرقی ندارد که آیا شما به دنبال لباس باشید، لوازم جانبی بخواهید یا قصد خرید مواد غذایی را داشته باشید. زیرا در هر شرایط می‌توانید برای تمام این موارد، اجناس با کیفیت و با قیمت مناسبی را پیدا کنید. حتی در این مغازه‌ها می‌توانید لوازمی به‌عنوان سوغاتی و هدیه برای دوستان و عزیزان خود خریداری نمایید.

مجسمه یوهانس گوتنبرگ

۸. بازار سالانه کریسمس؛ فضای دلپذیر تعطیلات زمستانی

ممکن است خیلی از افراد برای سفر به استراسبورگ و کشور فرانسه، تا حد خیلی زیادی تابستان و یا حتی بهار را انتخاب کنند. این در حالی است که بسیاری از گردشگران تعطیلات زمستانی و نزدیک به کریسمس را برای سفر به ین شهر انتخاب می‌کنند. زیرا در شهر استراسبورگ بازارهای کریسمس بسیار بزرگی برگزار می‌شوند که تقریباً از اواخر نوامبر تا ۲۵ دسامبر یا حتی اوایل سال جدید برپا هستند. این بازار و موارد دیگر در این شهر، باعث شده‌اند که استراسبورگ در نزدیکی کریسمس، حس و حال خیلی دوست‌داشتنی و جالبی داشته باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بزرگ‌ترین بازارهای سنتی استراسبورگ مربوط به قرن شانزدهم هستند که در شهر و منطقه بزرگ آلزاس برگزار می‌شدند. این بازارها غالباً در نزدیکی کلیسای جامع استراسبورگ وجود داشتند. بااین‌حال، بازارهای کوچک‌تری هم در اطراف شهر و به خصوص در میادین شهر برپا شده‌اند. در طول کریسمس نزدیک به ۳۰۰ غرفه در خیابان‌ها وجود دارند که می‌توانید از آنها مواد خوراکی و سوغاتی‌های متعددی مربوط به استراسبورگ را خریداری نمایید. پس اگر قصد سفر به استراسبورگ و کشور فرانسه در فصل سرما را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در نزدیکی کریسمس از این شهر دیدن کنید.

بازار سالانه کریسمس استراسبورگ

۹. پارک اورانژری؛ قدیمی ترین پارک استراسبورگ

از دیگر جاهای دیدنی استراسبورگ که اهمیت زیادی برای گردشگران دارد، پارک اورانژری (Parc de l'Orangerie) است. این پارک در واقع قدیمی‌ترین پارک این شهر نیز شناخته می‌شود و در اوایل قرن ۱۷ برای همسر امپراطور فرانسه، ژوزفین ساخته شد. این پارک بهترین مکان استراسبورگ برای قدم زدن و ریلکس کردن است و احساس بسیار خوبی به شما منتقل می‌کند. زیرا در آن درختان سایه‌دار بلندی وجود دارند که مکان مناسبی را برای پیک نیک ایجاد کردند.

اگر مکان مناسبی را در پارک اورانژری انتخاب کنید و در آنجا اوقات خود را بگذرانید، می‌توانید از تماشای گلزارها، فواره‌ها، دریاچه مصنوعی، آلاچیک‌ها و مجسمه‌های پارک ناحیه لذت را ببرید. در این پارک بیشتر از ۳۰۰۰ درخت، صدها گونه گل و گیاه و پرندگان بخشی مختلفی مانند لک‌لک دیده می‌شوند. همچنین پیش از این نیز به اختصار گفتیم که این پارک برای همسر امپراطور ساخته شده است و به همین دلیل در نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگری که در آنجا برگزار می‌شوند، اطلاعات زیادی درباره این پادشاه وجود دارند. با بازدید کردن از پارک اورانژری در استراسبورگ، می‌توانید تجربه فوق‌العاده لذت‌بخشی از سفر به فرانسه داشته باشید.

پارک اورانژری

۱۰. موزه تاریخی استراسبورگ؛ از بهترین جاهای دیدنی

از دیگر مکان‌های تاریخی و گردشگری که اطلاعات زیادی درباره تاریخ این کشور به شما ارائه می‌دهد، می‌توان به موزه تاریخی این شهر اشاره کرد. این موزه تاریخی به رودخانه ایل مشرف است و در آن لوازم عتیقه، نقاشی، آثار هنری، اشیا زندگی روزمره مربوط به زمان‌های قدیم، لباس‌های نظامی و سلاح‌ها، آثار باستان شناسی و صدها لوازم تاریخی دیگر وجود دارند که با تماشای آنها، می‌توانید اطلاعاتی درباره زندگی گذشتگان استراسبورگ به دست بیاورید. تمام این لوازم مربوط به قرون وسطی تا اوایل قرن بیستم هستند.

موزه تاریخی استراسبورگ شامل چندین اتاق و نمایشگاه مختلف می‌شود و در قسمت‌هایی از این موزه هم چندین نمایشگاه‌های جدید وجود دارند که قدمت خیلی زیادی ندارند. یکی از اتاق‌های موجود در موزه تاریخی استراسبورگ، اتاقی است که امپراتور ناپلئون در اوایل قرن نوزدهم در آنجا اقامت داشته است. خود ساختمان موزه مربوط به قرن شانزدهم بوده و اگرچه در گذشته از آن به‌عنوان کشتارگاه استفاده می‌شده است، اما معماری فوق‌العاده ظریف و جذابی دارد.

موزه تاریخی استراسبورگ

۱۱. کلیسای سنت توماس؛ یکی از مکان های مذهبی استراسبورگ

کلیسای سنت توماس (Saint-Thomas Church) در استراسبورگ که با نام کلیسای جامع پروتستان نیز شهرت بسیار زیادی دارد، یکی از بهترین مکان‌های تاریخی و گردشگری در این شهر شناخته می‌شود. همان‌طورکه از نام آن هم می‌توان حدس زد، این کلیسا مربوط به افرادی است که پیرو دین پروتستان هستند و در آنجا عبادت می‌کردند. این کلیسا با توجه به معماری کلیساهایی که در زمان قرن ششم ساخته می‌شدند، پایه‌گذاری شده است. نمای بیرونی آن ماسه سنگ صورتی است و به‌خاطر داشتن یک گنبد زیبا، نمادی از معماری گوتیک آلزاسی را به نمایش می‌گذارد. در این مکان مقبره مارشال دوساکس (Marechal de Saxe) که شاهکار هنر تدفین باروک قرن هجدهم به شمار می‌آید، قرار دارد. فضای داخلی این کلیسا نیز فوق‌العاده شاهکار و زیبا است و در آنجا می‌توانید نقاشی دیواری و شیشه‌های رنگی را در ظریف‌ترین حالت تماشا کنید.

کلیسای سنت توماس

۱۲. پارلمان اروپا و منطقه؛ مکان سیاسی و زیبای استراسبورگ

همان‌طورکه در ابتدای این مقاله نیز به اختصار گفتیم، در شهر استراسبورگ پارلمان اتحادیه اروپا واقع شده است. به همین دلیل شما نیز می‌توانید از این پارلمان دیدن کرده و از قسمت بیرونی آن عکس بگیرید. این پارلمان در واقع محل اصلی نهادهای اروپایی در کشور فرانسه و به خصوص شهر استراسبورگ است که در آن علاوه بر پارلمان اروپا، شورای اروپا و دادگاه اروپایی حقوق بشر نیز فعالیت می‌کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از مهم‌ترین تصمیم‌های مربوط به سراسر اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، در این پارلمان و در شهر استراسبورگ گرفته می‌شوند. به همین دلیل شما نیز می‌توانید از سه ساختمان معاصر در قسمت شمالی استراسبورگ با جزئیات معماری زیبا دیدن کنید.

پارلمان اروپا و منطقه استراسبورگ

۱۳. منطقه رویایی کولمار با جذابیت های زیاد

در نهایت، آخرین مورد از جاهای دیدنی استراسبورگ که ما در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، کولمار (Colmar) است. این مکان گردشگری جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران دارد و بسیاری از آنها حتماً از این مکان دیدن می‌کنند. کولمار تنها ۵۰ دقیقه با قطار تا استراسبورگ فاصله دارد و در قسمت جنوبی این شهر واقع شده است. این منطقه یکی از زیباترین مناطق آلزاس در استراسبورگ شناخته می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حتماً یک روز را برای بازدید از کولمار و خانه‌های نیمه چوبی فوق‌العاده زیبا و جذاب این منطقه با نماهای رنگارنگ اختصاص دهید. حتی اگر زمان داشتید، می‌توانید به تور قایق‌گردی در سطح شهر بروید که گنجینه زیبا را به نمایش می‌گذارند.

منطقه رویایی کلمار استراسبورگ

۱۴. خانه کمرزل

خانه کِمرزِل (Maison Kammerzell) که امروزه تبدیل به یک هتل با رستورانی مشهور روبروی اداره گردشگری تبدیل شده است، بهترین خانه برگر قدیمی شهر به شمار رفته و گوهر گران‌قیمت معماری آلزاس تلقی می‌شود. این خانه دارای همکف سنگی، طبقه‌های ساخته شده از الوارهای چوبی، پنجره‌های قدیمی سربدار و تزئینات غنی حکاکی شده است. طبقه همکف این ساختمان با طاق‌های سنگی حکاکی شده در طی قرن ۱۵ به عنوان فضایی برای فروش کالاهای بازرگانان مورد استفاده قرار می‌گرفته. بنایی دیگر از این سبک در این منطقه، داروخانه گوزن (Pharmacie du Cerf) است که در ۱۵۶۷ بر روی محوطه‌ای که از ۱۲۶۸ داروخانه بوده پی‌ریزی شد.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ - فرانسه

۱۵. کلیسای سن پیر لوژون

این کلیسا در قرن ۷ به عنوان نمازخانه کوچکی تأسیس شد و در قرن ۱۱ به کلیسایی به سبک رومانسک تغییر یافت و سپس شاهد تغییراتی به سبک گوتیک در طی قرون ۱۳ و ۱۴ بود. سالن اصلی این بنا با طاق بندی‌های زیبا و طاقچه‌هایی حکاکی شده با تصاویر یک شیر (که نمایانگر مارک مقدس بوده) و مردی که در حال کشتن یک اژدهاست تزئین شده است. راهروی طاقدار سن پیرلوژون (Saint-Pierre-le-Jeune) به قرن ۱۱ برمی‌گردد و تنها راهروی طاقدار کاملاً سالمِ باقیمانده در استراسبورگ است. در طی جنبش اصلاحات (که از ۱۵۲۴ شروع شد) این کلیسا خانه پرستش و عبادت پروتستان‌ها شد ولی امروزه توسط پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها به صورت هم‌زمان استفاده می‌شود.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ - فرانسه

۱۶. خانه‌ کار نتردام

در سال ۱۳۴۹، کارگرانی که مسئول نگهداری کلیسای جامع بودند خانه‌ای بنا کردند و نام آن را خانه کار نتردام (Maison de l'Oeuvre Notre-Dame) گذاشتند. جناح شرقی ساختمان، قدیمی‌ترین بخش آن بوده که در قرن ۱۶ بازسازی شد. ضلع غربی نیز در ۱۵۷۹ تا ۱۵۸۵ ساخته شد. امروزه در این بنا موزه‌ای به همین نام وجود دارد که مجسمه‌های اصیلی از کلیسای جامع و مجموعه‌ای از نقاشی‌های هنرمندان منطقه بالای راین را در خورد جای داده است.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ - فرانسه

۱۷. کاخ روآن (موزه هنرهای زیبا و هنرهای دکوراتیو)

این کاخ زیبا و باشکوه قرن هجدهمی سکونتگاه قدیمی اسقف/شاهزادگان از ۱۷۳۲ تا ۱۷۴۲ بوده است. در طبقه اول کاخ روآن (Palais Rohan)، موزه هنرهای زیبا واقع شده که مجموعه‌ای عالی از نقاشی‌های استادان ایتالیایی، اسپانیایی، فلاندری، آلمانی و فرانسوی از قرون وسطا تا زمان‌های مدرن را در خود جای داده است. در این میان آثاری از بوتیچلی، کوربه، دلاکروا، جوتو، گویا، ال گرکو، روبَنس و وِرونِز به چشم می‌خورند. موزه هنرهای دکوراتیو در طبقه همکف قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند اتاق‌هایی مجلل متعلق به اسقف‌ها، شامل کتابخانه، اتاق چاپ، کلیسای کوچک و همچنین مجموعه‌ای از هنرهای تزئینی را مشاهده کنند. این مجموعه شامل سرامیک‌ها، چینی‌ها، نقاشی، ابزارآلات زمان سنجی و هنر طلاکاری است. همچنین موزه دیگری به نام موزه باستان‌شناسی در زیرزمین این بنا قرار دارد که یکی از بهترین مجموعه‌های اشیا باستانی و عتیقه در فرانسه را داراست.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ - فرانسه

۱۸. موزه آلزاس

موزه آلزاس (Musée Alsacien) در خانه‌ای اشرافی ساخته شده در ۱۶۲۰ قرار گرفته و مجموعه‌ای از هنر بومی، اثاثیه، لباس و ابزارهای خانگی را به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان می‌توانند هزاران شی متعلق به قرون ۱۸ و ۱۹ را تماشا کرده و دیدی کلی درباره زندگی روستایی و رعیتی مردم منطقه آلزاس پیدا کنند. در اینجا همچنین اتاق‌هایی تعبیه شده که فضای داخلی مناطق مختلف آلزاس، شامل دشت‌های کشاورزی و کوه‌های وُژ را نشان می‌دهند. این موزه به شما احساس افسون خانه‌های آلزاس را القا خواهد کرد.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ - فرانسه

۱۹. بازار کوشون دُ لِه

در نزدیکی خانه کار نتردام، بازار زیبای «کوشون د له» (Cochons de Lait) یکی از زیباترین میدان‌های افسونگر شهر قرار دارد. این میدان نام خود را از بازاری قدیمی که در آن گوشت قرمز فروخته می‌شد، گرفته است. کمی دورتر در سمت غربی، قصابیِ بزرگی دیده می‌شود که بازار فروش گوشت بوده و در قرن ۱۶ ساخته شد اما امروزه جایش را به یک موزه تاریخی داده است.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ - فرانسه

۲۰. محله کروت نو

یکی از سرزنده‌ترین و پر شورترین مناطق استراسبورگ محله کروت نو (Quartier Krutenau) است که افسون دنیای قدیم را با رستوران‌های مد روز، مغازه‌های مدرن و گالری‌های هنری تلفیق می‌کند. این منطقه با کانال‌ها و خانه‌های نیم چوبی‌اش زمانی محل زندگی قایق‌رانان و ماهیگیران بوده است. این محله فضا و جوی صمیمی و گرم دارد و جایی جذاب برای گشت و گذار و لذت بردن از مناظر دریاست.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ - فرانسه

۲۱. موزه هنر مدرن و معاصر

در روبروی موزه تاریخی (Historical Museum)، گمرک سابق قرار دارد که تاریخش به ۱۳۵۸ برمی‌گردد. این ساختمان امروزه تبدیل به موزه هنر مدرن (Musée d'Art Moderne & Contemporain) شده و مجموعه‌ای وسیع از نقاشی‌های قرن ۱۹ و ۲۰ را به نمایش می‌گذارد. آثاری از هانس آرپ، براک، کله، ارنست، رودن، رنوار و دگا را می‌توان در این میان نام برد.

جاذبه های گردشگری استراسبورگ - فرانسه

پرسش‌های متداول

جاهای دیدنی استراسبورگ کجاست؟
جاهای دیدنی استراسبورگ کلیسای جامع استراسبورگ، فرانسه کوچک، میدان کلبر، کاخ روحان، پل های سرپوشیده، سد وبان، میدان گوتنبرگ، بازارهای سنتی استراسبورگ، پارک اورانژری، موزه تاریخی استراسبورگ، کلیسای سنت توماس، پارلمان اتحادیه اروپا، کولمار، خانه کمرزل، کلیسای سن پیر لوژون، خانه‌ کار نتردام، کاخ روآن، موزه آلزاس، بازار کوشون دُ لِه، محله کروت نو و موزه هنر مدرن و معاصر هستند.
کلیسای جامع استراسبورگ کجاست؟
بدون شک یکی از بهترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی شهر استراسبورگ که نه تنها در میان گردشگران، بلکه در میان مردم بومی هم طرفداران زیادی دارد، کلیسای جامع این شهر است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کلیسا بین سال‌های ۱۶۴۷ تا ۱۸۷۴، به‌عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شد.
فاطمه روستا فاطمه روستا
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}