همه چیز درباره کلیسای جامع بورگوس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کلیسای جامع بورگوس که جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، در قرن هجدهم کامل شده و نباید طی سفر به این شهر از عظمت بی‌همتایش بی‌بهره ماند. این کلیسا را در میدان مریم مقدس پیدا می‌کنید.

تور اروپا

سفر به شهر دیدنی بورگوس در تورهای اسپانیا

شهر بورگوس بیش از ۱۸۰,۰۰۰ شهروند داشته و در شمال اسپانیا قرار دارد. کلیسای مریم مقدس در این شهر به کلیسای جامع شهرت داشته و یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ساختمان‌های بورگوس به شمار می‌رود. می‌توان از این بنا به عنوان یکی از زیباترین کلیساهای جامع گوتیکی اسپانیا نیز نام برد که از سال ۱۹۸۴ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.

تاریخچه کلیسای جامع

ساختمان عظیم کلیسای جامع بورگوس در سال ۱۲۲۱ به دستور شاه فرناندوی سوم ساخته شد. روند این پروژه تا قرن ۱۸ به طول انجامید و کلیسایی که امروز شاهدش هستیم در محوطه یک کلیسای رمانسک که پیش‌تر برای ساخت عبادتگاهی بزرگ‌تر تخریب شده بود بنا گردید. در واقع این بنای حیرت انگیز ۳ راهرو، ۱۹ نمازخانه و یکی از بهترین راهروهای مسقف گوتیکی اسپانیا را در خود جای داده که به قرن ۱۴ بازمی‌گردد. علاوه بر این تزئیناتی از مجسمه‌های قرن ۱۳ و ۱۴ نیز در میان سایر عناصر به چشم می‌خورند.

به خاطر آن که آثار هنری زیادی برای تماشا در این کلیسای جامع وجود دارند، یکی از راه‌های بازدید از آن، گردش در خیابان‌های دورش بوده که از آنجا می‌توانید معماری بیرونی بنا را تماشا کنید. اگر بازدیدکنندگان گردش خود را از میدان مریم مقدس آغاز کنند، می‌توانند سر در اصلی گوتیکی کلیسا با دو برج حیرت انگیزش را که ۸۴ متر ارتفاع دارند ببینند. پنجره رز بزرگ با شیشه‌های رنگی زیبا و سه دروازه دیگر نیز از اینجا قابل رویت‌ هستند. در سمت چپ می‌توان دروازه حواریون را تماشا کرد. اگر همانطور به مسیرتان ادامه دهید، دروازه «پِیِخریا» (Pellejería) ساخته شده در سال ۱۵۱۶ توسط «فرانسیسکو د کولونیا» (Francisco de Colonía) را می‌بینید. دروازه «سارمنتال» (Sarmental) گوتیکی ساخته شده در قرن ۱۳ نیز در خیابان «پالوما» (Paloma) قرار دارد. تماشای بخش‌های مختلف این کلیسای جامع شما را شگفت زده می‌کند.

کلیسای جامع بورگوس

بازدید از فضای داخلی کلیسا

بازدیدکنندگان در داخل کلیسای جامع بورگوس نمی‌توانند به هیچ عنوان گنبد قرن شانزدهمی خیره کننده‌اش را از دست بدهند. در راهروی مرکزی می‌توانید محراب اصلی را که متعلق به قرن شانزدهم است ببینید. این محراب را یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین محراب‌های اسپانیا می‌نامند. آثار هنری و تزئینی بسیار زیادی در داخل کلیسا وجود دارند که هر کدام به نوعی شما را در حیرت فرو می‌برند. کسانی که دوست دارند در مراسم عشای ربانی شرکت کنند، باید به نمازخانه «سنت تکلا» (Saint Tecla) رفته و در بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ یا ۱۶ تا ۲۰ شاهد شکوه آن باشند. در این زمان‌ها بازدید توریستی از کلیسا امکان پذیر نیست.

علاوه بر خود کلیسای جامع، می‌توانید قبل یا بعد از بازدید در میدان شاه فرناندوی مقدس هم بگردید. طاق مریم مقدس که درست روبه‌روی کلیسا قرار گرفته نیز بسیار دیدنی است. برای استراحت می‌توانید در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های میدان توقف کنید یا در مغازه‌ها به دنبال سوغاتی باشید.

کلیسای جامع بورگوس

ساختمان‌های دیدنی دیگر نزدیک کلیسا

میدان مریم مقدس شروع خوبی برای تماشای سایر ساختمان‌های دیدنی بورگوس است. رسیدن به قلعه بورگوس تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی لازم دارد و برای آن‌که عکس‌های به یاد ماندنی تهیه کرده و مناظری خیره کننده‌ای را ببینید یک نقطه ایده آل به شمار می‌رود. صومعه «هوئلگاس» (Huelgas) متعلق به قرن دوازدهم نیز تنها نیم ساعت از میدان فاصله داشته و توصیه می‌کنیم بورگوس را بدون دیدن آن ترک نکنید. کلیسای سنت نیکولاس متعلق به قرن پانزدهم نیز در فاصله ۵ دقیقه‌ای میدان است.

کلیسای جامع بورگوس

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}