جاذبه‌ های دیدنی داکلندز ملبورن

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/8/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

داکلندز (Docklands) قسمتی از حومه ملبورن بوده و در کنار آب قرار گرفته است. این منطقه جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده و از مراکز تجاری نیز به حساب می‌آید. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌ها مهم آن با ما همراه شوید.

تور اروپا

سفر به استرالیا با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

داکلندز حومه‌ای از شهر ملبورن در کشور استرالیا محسوب می‌شود. اینجا که سابقاً به نام «وست ملبورن سوامپ» (West Melbourne Swamp) شناخته می‌شد، خیلی زود به یک بندر بدل گشته و امروزه مرکز تجارت و یک پارک تکنولوژی به شمار می‌رود. دفتر مرکزی شرکت‌های زیادی در اینجا قرار داشته و جاذبه‌های اصلی ملبورن را نیز می‌توانید در آن بیابید. قطعاً شهر ملبورن بدون داکلندز کامل نمی‌شود. در ادامه به معرفی ۱۰ جاذبه برتر این منطقه پرداخته‌ایم.

۱. کشف مجسمه‌ های شهری

مجسمه‌های هنری معاصر هر جایی از داکلندز قرار دارند و انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشند که آن‌ها را کشف کنند. این مجسمه‌ها از شاخصه‌های مهم منطقه شده‌اند و نه تنها بخش خلاق داکلندز که جنبه هنری ملبورن را نیز به نمایش می‌گذارند. هر مجسمه موضوع خاص خود را دارد که می‌تواند درباره تاریخ یا آینده، زمین یا آسمان و حتی فرهنگ یا تکنولوژی باشد. مجسمه «گاو بالای درخت» از سیل‌های استرالیایی الهام گرفته شده و «زنجیره» (Continuum) شکل گیری داکلندز و جان گرفتنش را به نمایش می‌گذارد. شاید بتوان به سادگی این منطقه را یک گالری هنر شهری رو باز دانست.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

۲. سر زدن به کتابخانه لایبرری ات د داک

در کتابخانه «لایبرری ات د داک» (Library at The Dock) می‌توانید یک کتاب خوب را با قهوه‌ای عالی همراه کنید. این کتابخانه منظره‌ای رو به رودخانه «یارا» داشته و در سمت دیگرش پارکی زیبا را می‌بینید. می‌توانید در این مکان دل انگیز خود را غرق در دریای اطلاعات کرده و از خواندن کتاب‌ لذت ببرید. طراحی و معماری پایدار این بنا شهرت زیادی دارد. کافه کتابخانه را در وسط طبقه همکف پیدا می‌کنید.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

۳. قدم زدن بر روی پل‌ های معاصر

جنبه هنری داکلندز با مجسمه‌های شهری آن به پایان نمی‌رسد. دو پل اصلی در این منطقه وجود دارند که دقیقاً کنار هم قرار گرفته‌اند: پل «وب» (Webb) و پل «جیم استاینز» (Jim Stynes). پل وب کرانه‌های شمالی و جنوبی رودخانه یارا را به هم متصل می‌کند و طراحی آن برگرفته از سبدهای ماهیگیری بومی، تله‌های ماهی و طبل بوده و پل جیم استاینز هم از نام یک بازیکن معروف فوتبال برگرفته شده است. او آرزو داشت که یک پل به نامش باشد و همسر و فرزندانش برای عملی کردن این آرزو تلاش کردند.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

۴. سوار شدن ستاره ملبورن

برخی شهرهای بزرگ مانند لندن و سنگاپور، چرخ و فلک معروف خودشان را دارند و ملبورن هم از این قاعده بی‌نصیب نیست. ستاره ملبورن نیز که در سال ۲۰۰۸ ساخته شد، در نزدیکی آب قرار داشته و در شب با نورپردازی رنگارنگی که شکل ستاره‌ای آن را دنبال می‌کند جلوه خاصی می‌گیرد. البته زمان بازدید واقعاً اهمیتی ندارد. ستاره ملبورن جزو ۱۰ چرخ و فلک بزرگ دنیا بوده و برای بازدیدکنندگان منظره هوایی کاملی از ملبورن را چه در روز و چه در شب فراهم می‌کند.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

۵. جشن و شادی در الامبرا

شب‌های داکلندز به لطف وجود «الامبرا» (Alumbra) بسیار پر شور و زنده است. اینجا که در گذشته یک انبار متروکه بود و در کنار اسکله قدیمی قرار دارد، تبدیل به یک مکان هنری و مدرن شد که امروز می‌بینید. الامبرا هم یک کلوب و هم یک مکان کاربردی محسوب می‌شود و می‌توانید در آن از موسیقی و نشاط حاکم لذت ببرید. آشپزخانه تا ساعت ۲ شب باز بوده و آشپزهای قهاری در آن برای شما غذا آماده می‌کنند. می‌توانیم الامبرا را روح زندگی شبانه داکلندز بنامیم.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

۶. خرید تا آخرین نفس

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک حومه شهر خوب، راحتی و سهولت دسترسی به مناطق خرید اصلی است. داکلندز برای کسانی که به دنبال ارزش و کیفیت هستند محل مناسبی خواهد بود. از «فکتوری اوتلت» (Factory Outlet) تا بازارهای روباز «هاربر تاون» (Harbour Town) و یکشنبه بازار، داکلندز تنوع خوبی برای سلیقه‌های مختلف دارد. پس در کمال آرامش به گشت و گذار پرداخته و از بین ردیف مغازه‌ها و غرفه‌ها به خرید مشغول شوید.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

۷. گشت و گذارهای ماجراجویانه

داکلندز به عنوان مرکز تفریحی، گستره وسیعی از ماجراجویی‌های گوناگون مانند «مِدیبنک آیس هاوس» (Medibank Icehouse) در کنار مرکز خرید هاربر تاون را در خود جای داده است که برای روزهای گرم تابستان عالی هستند. «گلو گلف» (Glow Golf) در همین مرکز خرید هم تجربه‌ای جدید و متفاوت از یک گلف مینیاتوری را با چراغ‌های نئونی که در تاریکی می‌درخشند به شما پیشنهاد می‌کند. اگر هنوز هم راضی نشده‌اید، باید به سراغ‌ بازی‌های گروهی همین مرکز تفریحی بروید و تجربه‌ای هیجان انگیزتر داشته باشید.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

۸. تماشای غروب از اسکله

تماشای غروب خورشید همیشه زیبا و دل انگیز است اما در امتداد اسکله مرکزی داکلندز این تجربه خیره کننده می‌شود. سرخی غروب را به صدای گوشنواز رودخانه که اضافه کنید، اسکله با قایق‌های بسیارش تبدیل به جایی تماشایی خواهد شد. عروس‌های دریایی به هنگام غروب شروع به حرکت می‌کنند پس نباید شمارش آن‌ها را از دست بدهید.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

۹. غذاهای استرالیایی در رستوران‌ های ساحلی

همزمانی که غروب خورشید را تماشا می‌کنید، می‌توانید از غذاهای استرالیایی نیز لذت ببرید. تعداد این رستوران‌ها به شما حق انتخاب وسیعی می‌دهد. چه دنبال یک نوشیدنی ساده باشید یا یک وعده غذای کامل، می‌توانید به رستوران‌های لوکس ایتالیایی با منظره‌های خیره کننده از رودخانه یا کافه‌های ساده‌تر برای صرف قهوه در فضای باز بروید. با توجه به طیف پیش رویتان، تجربه شام در این حوالی به یاد ماندنی خواهد بود.

غذاهای استرالیایی

۱۰. کروز رودخانه یارا

رودخانه یارا بخشی زیبا و زنده از ملبورن به حساب می‌آید. داکلندز سفرهای رودخانه‌ای متعددی را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کند. این تورهای کروز از نظر قیمت و تنوع قایق‌ها گزینه‌های متعددی را به شما پیشنهاد می‌کنند. حتی می‌توانید در تورهایی با تم خاص مانند کروزهای ژاپنی‌ هم شرکت کنید. تجربه کروز روی رودخانه یارا یک تجربه واقعاً متفاوت است که نباید در داکلندز از دست بدهید.

جاذبه های گردشگری داکلندز ملبورن

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}