موزه های لندن، نمایشی از تاریخ و هنر بریتانیا

ملیکا علی مدد
  • ملیکا علی مدد
  • 1396/9/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه‌های لندن از مهم‌ترین جاذبه‌های آن است. در این موزه‌ها می‌توانید تاریخ و هنر چند هزار ساله‌ی بریتانیا را دنبال کنید.

تور اروپا

لندن بهترین مکان برای عاشقان موزه‌هاست و موزه‌ها هم از مقاصد پرطرفدار میان جاذبه‌های بی‌شمار لندن در تور انگلیس به شمار می‌آیند. انتخاب‌ها متنوع است. شاید این سه موزه، یعنی موزه بریتانیا، موزه علوم و موزه تاریخ طبیعی از مشهورترین آن‌ها باشد. اما نگران نباشید. در ادامه لیستی از بهترین موزه‌های لندن را تهیه کرده‌ایم. به علاوه ورودی اکثرشان رایگان است و نیازی به هزینه‌ی آنچنانی ندارند.

۱. موزه بریتانیا

موزه بریتانیا (British Museum) که در سال ۱۷۵۳ تأسیس شد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از تاریخ دو میلیون ساله‌ی تاریخ بشریت را به معرض نمایش گذاشته است. مرمر نماهای پارتنون (Parthenon sculptures)، سنگ روزتا (Rosetta Stone) و مومیایی‌های مصری از اشیاء معروف دنیا هستند که هرساله ۶ میلیون نفر از آن‌ها بازدید می‌کنند. علاوه بر این، نمایشگاه‌ها و رویدادهای ویژه‌ای در موزه بریتانیا برگزار می‌شود که به گسترش درک مردم از فرهنگ و تاریخ این مجموعه‌ی خاص کمک می‌کند.

موزه بریتانیا لندن

۲. موزه طراحی

جدیدترین ایده‌های طراحی در دنیای مد، معماری، اسباب منزل، گرافیک، حمل و نقل و طراحی دیجیتالی در موزه‌ی طراحی (Design Museum) رونمایی می‌شود. در کنار نمایشگاه‌هایی که با برنامه‌ای معین در طول سال اجرا می‌گردند، موزه طراحی از سخنرانی‌های مختلف و فعالیت‌های خانوادگی میزبانی می‌کند. این موزه در خیابان کنزینگتون در نوامبر ۲۰۱۶ بازگشایی شد که ورود به آن رایگان است.

موزه طراحی

۳. موزه سلطنتی جنگ

مجموعه‌هایی که در موزه سلطنتی جنگ (Imperial War Museum) نگهداری می‌شوند بازگوکننده‌ی داستان افرادی است که زندگی‌شان همواره تحت تأثیر جنگ قرار داشت. این داستان‌ها با اسناد و فیلم و عکس‌های مرتبط، روایت کننده‌ی جنگ‌های مختلف از جنگ جهانی اول تا درگیری‌های امروزی هستند که دنیای‌ ما را شکل داده‌اند. نمایشگاه هلوکاست، یادبودهای جنگ جهانی دوم، گالری «لرد اَشکِرَفت» (Lord Ashcroft Gallery) و چندین گالری دیگر این موزه را به گنجینه‌ای ارزشمند تبدیل کرده است.

موزه سلطنتی جنگ

۴. موزه حمل و نقل لندن

موزه حمل و نقل لندن (London Transport Museum) محل نمایشگاه‌هایی‌ است که ارتباط حمل و نقل با تاریخ اجتماعی و فرهنگی لندن را نشان می‌دهد. در داخل این موزه بیش ۸۰ وسیله‌ی نقلیه خواهید یافت که تأثیرگذار بخشی از تاریخ لندن بوده‌اند، از جمله اتوبوس‌های قرمز لندن و اولین قطار بخار زیرزمینی دنیا. وجود پوسترها، آثار هنری مرتبط و شبیه‌ساز رانندگی با قطار و اتوبوس از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های این موزه اند. اگرچه ورودی موزه از ۱۶ پوند شروع می‌شود، اما در مقابل دیدن آن ارزش بسیاری بالایی دارد.

موزه حمل و نقل لندن

۵. موزه لندن

اگر به دنبال یک سفر فراموش نشدنی هستید، به موزه لندن (Museum of London) بروید تا گذشته‌ی پرفراز و نشیب پایتخت انگلستان را کشف کنید. در این موزه می‌توانید شاهد تغییر شهر لندن از زمان سلطه‌ی رومی‌ها و ساکسون‌ها باشید، لندنِ قرون وسطی را ببینید و اثر جنگ‌های داخلی، آتش سوزی و طاعون بر این شهر را از نزدیک لمس کنید. در قسمت «گالری لندن مدرن» تجربه‌ی خاصی منتظر بازدیدکنندگان است: قدم زدن در لندن ویکتوریایی و باغ‌های باشکوه آن دوره!

موزه لندن

۶. موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum) برنامه‌ها و نمایشگاه‌های گسترده‌ای در سراسر سال برگزار می‌کند که الهام‌بخشِ عشق به طبیعت و قدرت آن است. اسکلت ۲۵ متری یک والِ آبیِ ماده در وسط این موزه و صدها جاندار دیگر در سه طبقه‌ی دیگر، داستان تکامل و گوناگونی موجودات را در جهان روایت می‌کند و نشان می‌دهد چقدر در آینده‌ی کره‌ی زمین تأثیرگذارند. فسیل دایناسورها، عکس‌های برگزیده‌ی حیات وحش و مرکز یافته‌های داروین (the Darwin Centre) از بخش‌های دیگر این موزه هستند.

موزه تاریخ طبیعی لندن

۷. موزه‌ های سلطنتی گرینویچ

موزه سلطنتی گرینویچ نه تنها از جاذبه‌های مهم لندن است، بلکه جز میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می‌شود. رصدخانه سلطنتی گرینویچ، کشتی کاتی سارک (Cutty Sark)، موزه ملی نیروی دریایی و گالری هنری در خانه‌ی ملکه (the Queen's House) در گرینویچ جمع شده‌اند. با وسایل نقلیه مدرن سریع و هزینه‌ی کم، به راحتی می‌توانید از موزه‌های گرینویچ دیدن کنید.

موزه سلطنتی گرینویچ

۸. موزه علوم

موزه‌ی علوم (Science Museum) پربازدیدترین موزه‌ی علم و تکنولوژی در اروپا به شمار می‌آید. بیش از ۱۵,۰۰۰ هزار شیء برای بازدید در این موزه وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها بدنه‌ی اصلی سفینه‌ی آپولو ۱۱ و موشک استیونسون (Stephenson’s Rocket) است. همواره تازه‌ترین دستاورد‌ها و سخنرانی‌های مربوط به علم و تکنولوژی در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند. به علاوه، می‌توانید پرواز با هواپیماهای قرمز نمایشی (the Red Arrows) یا رفتن به فضا در یک سفینه ی فضایی به صورت چهار و سه بعدی یا دیدن فیلم‌ در سینماهای سه بعدی آی‌مکس (IMAX) را تجربه کنید.

موزه علوم

۹. موزه ویکتوریا و آلبرت

نمایش خلاقیت سه هزارساله‌ی انسان در کنار کلکسیون‌های بی رقیب، موزه‌ ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert Museum) را تبدیل به یکی از بهترین موزه‌های هنر و طراحی کرده است. اخیراً برنامه‌های جدیدی در این موزه اجرا شد که شامل رونمایی از آثار دوران رنسانس، جواهرات سلطنتی، تاریخ مصور بریتانیا بوده است.

موزه ویکتوریا و آلبرت

۱۰. موزه بانک ملی انگلیس

در میان ساختمان بانک لندن، موزه‌ای قرار دارد که شما را در سیر تاریخ این بانک از ابتدای سال ۱۶۹۴ تا به امروز همراهی می‌کند. شمش‌های طلا، سکه‌ها، دست‌نوشته‌های بانکی از دوران باستان تا زمان حال در موزه بانک ملی انگلیس برای بازدید جمع آوری شده‌اند. ممکن است چیزهایی که انتظارشان را ندارید در اینجا ببینید، مثل: نیزه و تفنگ‌هایی که در گذشته برای محافظت از بانک استفاده می‌شد، کوزه‌ها و موزاییک‌های رومی، اسناد و مدارک مشتریان معروف مثل جرج واشنگتن.

برترین موزه های لندن

ملیکا علی مدد ملیکا علی مدد
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}