با بهترین جزایر تایلند آشنا شوید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/9/1
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شاید هیچ‌کجا به سادگی و ارزانی جزایر تایلند نباشد که همزمان، مناظر شگفت انگیز شنی در کنار پوشش گیاهی سرسبز را به بازدیدکنندگان ارزانی دارد.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که تایلند یکی از مقاصد آن‌هاست

جزیره‌ها، از نقاط توریستی محبوب هستند و تایلند از این حیث سردمدار کشور‌های دنیاست. اگر به گردش در جنگل‌ها، قدم زدن در ساحل در غروب آفتاب یا جشن و سرور علاقه دارید، سری به جزیره‌های دوست‌داشتنی تایلند بزنید. در ادامه، مهم‌ترین جزایر این کشور آسیایی را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. جزیره کوه سامت

بانکوکی‌ها وقتی می‌خواهند جشن بگیرند و دور هم شاد باشند به جزیره «کوه سامت» (Koh Samet) می‌روند. خلیج‌های مخفی، ماسه‌های پودری و آب آبی روشن جزیره بهترین امکانات برای آخر هفته خوش گذران‌هایی را در اختیارشان قرار می‌دهد که دوست دارند تا شب در سواحل دلپذیر و باصفا تفریح کنند. از آغاز شب، دود آتش‌های ساحل «سای کیو» (Sai Kaew) با نورهای روشن کافه‌ها در هم می‌آمیزد تا شب‌نشینی شبانه شروع شود. هر زمان که از این تفریحات خسته شدید می‌توانید به خلیج بی سر و صدا تری در جزیره بروید چرا که مکان‌های بدون جشن و مراسم زیادی هم آنجا وجود دارد.

جزایر تایلند

۲. جزیره کوه یاو یای

در نیمه راه بین کرابی و پوکت در «فانگ نا بای» (Phang Nga Bay)، «یاو یای» مثل دختری با شمایلی زیبا، قرار دارد. بلند، لاغر و خیره کننده، اما به لطف مردم ساکن آن هنوز بسیار ناشناخته است و تعداد بازدید کننده‌های آن غیرقابل کنترل نیست. جاذبه اصلی اینجا همین است که جاذبه‌ای وجود ندارد! انتظار دیدن جشن‌های شبانه یا سواری با قایق‌های موزی را در اینجا نداشته باشید. مردم محلی که قایق‌های دم بلند را به سمت ساحل می‌کشند بیشترین فعالیتی است که شما شاهد آن خواهید بود. کارست‌های آهکی بی‌نظیر -ناحیه‌ای متشکل از سنگ‌های آهکی پر سوراخ که در اثر خوردگی و انحلال پدیده آمده است- خلیج‌های فیروزه‌ای رنگ و سواحل ماسه‌ای سفید باشکوه در میان طبیعت شگفت انگیز، تمام داشته‌های این دختر زیباست.

جزایر تایلند

۳. جزیره کوه تاو 

دور تا دور «کوه تاو» (Koh Tao) را صخره‌ها و تخته سنگ‌ها احاطه کرده‌اند و به همین دلیل به عنوان «بهشت غواصان» شناخته می‌شود. در خلیج‌های آرام‌تر، ماهی‌های دامسل (ماهی‌های رنگین) بالا می‌آیند و سری به شما می‌زنند؛ اما دورتر از ساحل، کوسه‌ها در اعماق این آب‌های روشن حرکت می‌کنند. مجموعه‌ای از استراحتگاه‌های ییلاقی، کافه‌های ساحلی، کافه‌ها و مدارس غواصی جاذبه‌های اصلی ساحل «ساییری» (Sairee) را تشکیل می‌دهند که سراسر تفریح و شلوغی و سروصدا است. اگر دوست دارید فضای شیک‌تری را تجربه کنید، سری به استراحتگاه‌های لوکس جنوب اسکله بزنید یا برای تنفس هوای تازه و دیدن مناظر باشکوه، به ویلاهای کوهستانی بروید. چرخی در جزیره کناری، «نانگ یوان» (Nang Yuan) بهترین انتخاب برای یک سفر جانبی عالی و هیجان انگیز خواهد بود.

جزایر تایلند

۴. جزایر سیمیلان

ساحل شنی و نرم پوشیده از تخته سنگ‌ها همراه با صدای جنگل‌های پر از پرندگان و زیرساختی ابتدایی، طبیعت دست نخورده زمان ژوراسیک «سیمیلان» را سرپا نگه می‌دارند. اگر یک رقابت جهانی برای عنوان «بهشت روی زمین» وجود داشته باشد، این مجموعه نُه جزیره‌ای جایزه را با خود به خانه می‌آورد. اسنورکلینگ، غواصی، آب تنی در دریاهای لاجوردی، ساحل روبی (جستجو در کناره‌های دریا برای یافتن اشیای سودمند یا قیمتی) و تماشای دلفین‌ها از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در سیمیلان داشته باشید. در خانه‌های چوبی ییلاقی یک اقامت جزیره‌ای دلپذیر داشته باشید و فراموش نکنید تیراندازی در استراحتگاه‌ها ممنوع است.

جزایر تایلند

۵. جزیره کوه چانگ

جزیره «کوه چانگ» (Koh Chang)، دومین جزیره بزرگ تایلند، ممکن است بارانی یا کوهستانی باشد اما ارزش دیدن را دارد. کوه چانگ در  آن سوی بزرگراه مارپیچ و خطرناک آن، جنگل‌های متراکم و غروب‌های چشم‌نواز، سواحل خالی و بکر بزرگی را به بازدیدکننده‌های ماجراجوی خود پیشکش می‌کند. ساحل تنهایی، جاذبه جزیره برای افراد تنهاست، برخی اصلاً تمایل به ترک آن ندارند. شنا، پیاده‌روی، غواصی یا استراحت از فعالیت‌های متداول در این جزیره است. جشن‌های شبانه هم به راحتی برای کسانی که به دنبال آن باشند، یافت می‌شود.

جزایر تایلند

۶. جزیره فی فی

جزیره فی فی (Phi Phi) به خاطر زیبایی فرا زمینی‌اش مشهور است. کوه فی فی به مانند زیبارویی است که سرها با دیدنش برمی‌گردند و چشم از دیدنش سیر نمی‌شود و دوستدارانش تمامی ندارند. خوشبختانه در این جزیره شما انتخاب‌های زیادی دارید؛ سواحل سفید، آب‌های لاجوردی و جنگل‌های استوایی سه ویژگی جذاب در کنار هم هستند. در سمت جنوبی جوان‌تر‌ها آزادانه به تفریحات مورد علاقه خود مشغول هستند. با یک گشت دریایی با قایق دم بلند می‌توانید میمون‌های در حال تاب خوردن را تماشا کنید، نقاشی‌های ما قبل تاریخی در غارها را ببینید و با ارائه مدرک غواصی حرفه‌ای (PADI) از صخره‌های آن بهره ببرید.

جزایر فی فی تایلند

۷. جزیره کوه سامویی

نام «کوه سامویی» (Koh Samui) از واژه چینی به نام «پناهگاه امن» آمده است؛ این جزیره دلپذیر بهترین گزینه‌ها از مکان‌های متنوع تا شخصیت‌های گوناگون به خاطر وجود مردم مختلف را به شما می‌دهد. گوشه‌ی شمال شرقی جزیره مثل یک ستاره راک پر انرژی است، اما اگر دلتان می‌خواهد نگاهی به تایلند قدیم داشته باشید به سمت جنوب بروید؛ در آنجا روستایی‌های مشغول به ماهیگیری و درختان نخل بلند را می‌بینید و با اندکی پیاده روی به خلیج‌های مخفی می‌رسید. سواحل خیره کننده شمالی به اندازه پوکت توریستی و گران قیمت هستند با این حال یک برنامه سفر آزاد و یک اسکوتر هیچ کجا به این صورت نمی‌تواند شما را به منطقه ییلاقی روستایی ببرد. سفر به این جزیره از فرودگاه وسط شهر بانکوک، ۷۰ دقیقه طول می‌کشد.

جزایر تایلند

۸. جزیره کوه فنگان

شاید شما از جشن‌های افسانه‌ای این جزیره، خبرهایی دیده باشید اما شهرت «کوه فنگان» (Koh Phangan) به این شدت در واقعیت صدق نمی‌کند. ساحل جشن ماه کامل در «هاد رین» (Haad Rin) مرکز مراسم‌ها است اما اگر به دنبال کافه‌های ساحلی نیستید، چندین ساحل دیگر هم وجود دارد که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. برای دیدن بهترین سواحل، خط ساحلی غربی را در پیش بگیرید یا با یوگا و مدیتیشن سنت شکنی کنید. اگر هم سکوت، غم انگیز شد به هاد رین پرشور بروید.

جزایر تایلند

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}