با سه فرودگاه اصلی پاریس آشنا شوید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بازدید از شهر پاریس، قلب فرهنگ و هنر فرانسه آرزوی هر کسی است. این شهر که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود، برای پوشش نیازهای رفت و آمد مسافرین، ۳ فرودگاه تعبیه کرده که در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

اگر به زودی برای تماشای جاذبه‌هایی مانند موزه لوور، کاخ ورسای، کلیسای جامع نتردام و غیره به شهر پاریس سفر خواهید کرد، احتمالاً در یکی از ۳ فرودگاه مشهور آن یعنی «شارل دو گل» (Charles de Gaulle)، «اورلی» (Orly) یا «بووه» (Beauvais) فرود خواهید آمد. تلاش کردیم تا برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این فرودگاه‌ها، اطلاعاتی اجمالی درباره هر کدام گردآوری کنیم. بد نیست بدانید که فرودگاه‌های پاریس جزو پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌روند.

البته اگر مسافر تور فرانسه ایوار هستید، بهتر است نگران ترانسفر و اتلاف وقت در فرودگاه‌های پاریس نباشید. 

فرودگاه شارل دوگل پاریس

فرودگاه شارل دو گل پاریس که به فرودگاه «رواسی» (Roissy) نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی فرانسه بوده و نامش را از شارل دوگل، رهبر نیروهای آزاد فرانسه طی جنگ جهانی دوم، مؤسس پنجمین جمهوری فرانسوی و رئیس جمهور این کشور از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۹ گرفته است. این فرودگاه در ۲۵ کیلومتری شمال شرق پاریس قرار داشته و به عنوان قطب اصلی حمل و نقل هوایی این کشور و همچنین قطبی اروپایی برای ایرلاین دلتا از اعضای اتحادیه «اسکای تیم» (SkyTeam) فعالیت می‌کند. برخی ایرلاین‌های اقتصادی نیز در این فرودگاه پرواز دارند.

در سال ۲۰۱۶، این فرودگاه ۶۵,۹۳۳,۱۴۵ مسافر و ۴۷۲,۹۵۰ پرواز را مدیریت کرد؛ پس جای تعجب نیست که از نظر تعداد مسافر عنوان دهمین فرودگاه شلوغ دنیا و دومین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا (بعد از فرودگاه هیثرو لندن) را به خود اختصاص دهد. این فرودگاه که مساحتی به اندازه ۳۲/۳۸ کیلومتر مربع را در اختیار دارد، شامل ۳ دپارتمان و چندین ترمینال می‌شود.

فرودگاه های فرانسه

فرودگاه شارل دوگل ۳ ترمینال اصلی دارد: ترمینال ۱ قدیمی‌ترین بوده و روبه‌روی ترمینال ۳ واقع شده است. ترمینال ۲ به همراه ۷ ترمینال کوچک‌تر (2A تا 2G) در طرف دیگر قرار دارند. ترمینال ۲ در اصل به طور اختصاصی برای ایر فرانس ساخته شد؛ از آن زمان تا کنون این ترمینال بسیار توسعه یافته و میزبان ایرلاین‌های دیگر نیز می‌شود. ترمینال‌های 2A تا 2F به وسیله گذرگاه‌هایی بالا رونده به هم از داخل متصل می‌شوند و در کنار یکدیگر قرار دارند. ترمینال 2G یک ساختمان ماهواره‌ای بوده و به وسیله اتوبوس‌های شاتل قابل دسترس است. ترمینال ۳ که سابقاً به ترمینال ۹ شناخته می‌شد میزبان ایرلاین‌های ارزان و چارتر می‌باشد.

فرودگاه های فرانسه

فرودگاه اورلی پاریس

فرودگاه اورلی پاریس یک فرودگاه بین‌المللی بوده که بخشی از آن در اورلی و بخشی دیگر در «ویل نوْ لوروا» (Villeneuve-le-Roi) در ۱۳ کیلومتری جنوب پاریس فرانسه قرار دارد. اینجا به عنوان دومین قطب پروازهای داخلی و بین‌المللی ایر فرانس فعالیت کرده و پروازهایی به سایر کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آفریقا، کارائیب، آمریکای شمالی و جنوب شرق آسیا دارد. قبل از ساخت فرودگاه شارل دوگل، اورلی فرودگاه اصلی پاریس بود. حتی بعد از انتقال اکثر پروازهای خارجی به شارل دوگل، باز هم فرودگاه اورلی شلوغ‌ترین فرودگاه فرانسوی برای پروازهای داخلی و دومین فرودگاه شلوغ فرانسه از نظر تعداد مسافر محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۱,۲۳۷,۸۶۵ مسافر در این فرودگاه رفت و آمد داشته‌اند. فرودگاه اورلی بیش از ۱۵/۳ کیلومتر مربع زمین در اختیار دارد.

فرودگاه های فرانسه

اورلی در سال ۱۹۳۲ در حومه جنوبی پاریس با نام فرودگاه «ویل نو-اورلی» آغاز به فعالیت کرد و بعد از «لو بورژه» (Le Bourget) دومین فرودگاه محسوب می‌شد. این فرودگاه امروزه ۲ ترمینال جنوبی و غربی دارد. ساختمان ترمینال جنوبی شامل ۶ طبقه بوده و در سال ۱۹۶۱ به طرزی نوآورانه از استیل و شیشه ساخته شد. طبقه منفی ۱ و طبقه‌های ۲، ۳ و ۴ بیشتر شامل امکانات خدماتی، رستوران و فضای اداری هستند. طبقه همکف نیز مربوط به امکانات پروازهای ورودی، مغازه‌های متعدد و باجه‌های خدماتی است. محوطه هوایی و گیت‌های خروجی نیز در طبقه اول قرار دارند. محوطه انتظار به همراه مغازه‌های متعدد و برخی از گیت‌ها نیز در دو طرف ساختمان دیده می‌شوند.

ترمینال غربی نقشه‌ای متفاوت از ترمینال دیگر دارد که شامل دو طبقه و یک محوطه مخصوص گیت می‌شود. طبقه همکف شامل امکانات پروازهای ورودی شامل ۸ قسمت دریافت چمدان، امکانات خدماتی و مغازه می‌شود. محوطه پروازهای خروجی در طبقه اول بوده مغازه‌ها و رستوران‌های بیشتری در آن به چشم می‌خورند. این محوطه به ۴ محوطه گیت به نام سالن ۴-۱ متصل بوده که شامل گیت‌های خروجی است.

فرودگاه های فرانسه

فرودگاه بووه تیه

فرودگاه بووه تیِه که به نام فرودگاه بووه-پاریس نیز شناخته می‌شود، یک فرودگاه بین‌المللی در نزدیکی شهر بووه فرانسه است. اینجا با ۳,۹۹۷,۸۵۶ مسافر در سال ۲۰۱۶ توانست لقب دهمین فرودگاه شلوغ فرانسه را به خود اختصاص دهد. این فرودگاه بیشتر برای ایرلاین‌های ارزان و چارتر استفاده می‌شود. برخلاف نام بووه تیه، این فرودگاه در منطقه پیکاردی در ۸۵ کیلومتری شمال غرب پاریس واقع شده است. یک برج مراقبت جدید برای جایگزینی با برج قبلی که متعلق به سال ۱۹۶۲ بود ساخته شد. این برج در تابستان سال ۲۰۱۸ در ضلع جنوبی محوطه پروازی قرار گرفته و مشغول به فعالیت می‌شود. باند اصلی نیز با امکانات و ویژگی‌های خاصی که دارد به هواپیماها اجازه می‌دهد تا حتی در شرایط آب و هوایی بد نیز بتوانند فرود بیایند. این باند در شرایط مذکور از ارتفاع ۲۰۰ متری قابل رویت است.

فرودگاه های فرانسه

برای دسترسی به شهر از فرودگاه می‌توانید از شاتل‌هایی که به سمت مرکز شهر می‌روند یا ایستگاه قطاری که ۸ بار در روز مسافرگیری می‌کند استفاده کنید. خود فرودگاه‌ هم خدماتی مناسب زمان پروازها ارائه می‌دهد. زمان سفر تا پاریس به این وسیله ۷۵ دقیقه بوده و این اتوبوس‌ها مسافران را در ساختمان کنگره واقع در منطقه ۱۷ سوار و پیاده می‌کنند. این نقطه در یک کیلومتری طاق پیروزی واقع شده است. جدای از این می‌توانید از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها نیز بهره بگیرید. ایستگاه قطار بووه در ۴ کیلومتری فرودگاه واقع شده و در پاریس هم ایستگاه‌هایی دارد.

فرودگاه های فرانسه

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}