10 جشنواره برتر غذای پاریس

یاسر ذبیحی نوری
  • یاسر ذبیحی نوری
  • 1396/9/1
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهری زیبای پاریس؛ پایتخت کشور فرانسه و مقصد اول گردشگری جهان، به داشتن بهترین رستوران‌ها و جشنواره‌های غذا در دنیا شهرت دارد.

تور اروپا

پاریس با بهره‌بردن از رستوران‌هایی با رتبه‌ی بالا در رتبه‌بندی میشلن، ۱۸۰۰ شیرینی فروشی و بازارهای هفتگی کشاورزی، بی‌تردید بهشتی برای شکم‌گردها به حساب می‌آید. پاریس شهری است که همیشه در آن خوردنی‌های دلپذیری برای امتحان کردن وجود دارد. پایتخت زیبای فرانسه هرساله و بدون وقفه میزبان جشنواره‌های غذایی فراوان است. در ادامه شما را با مشهور‌ترین جشنواه‌های غذایی پاریس آشنا می‌کنیم.

جهت مشاهده تورهای نمایشگاهی آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/touring-exhibition/

۱. جشنواره‌ی غذای اُمنیوُر

جشنواره‌ی غذای اُمنیوُر (Omnivore) از سال ۲۰۰۶ در یکی از بهترین و باشکوه‌ترین رستورانهای پاریس برگزار می‌شود. واژه اُمنیوُر به مقدار زیادی غذا با تنوع بالا اطلاق می‌شود هدف از برگزاری این جشنواره معرفی رستورانهای جدیدی که از شیوه‌های خاص برای طبخ غذا استفاده کرده و غذاهای جدید را خلق می‌کنند، اعلام شده است. جشنواره غذای اُمنیوُر در طی سال‌ها در شهرهای مختلف جهان برگزار شده و آخرین میزبانی پاریس از آن به مارس ۲۰۱۶ باز می‌گردد.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۲. جشنواره‌ی غذای بوش اَ بوش

جشنواره‌ی غذای بوش اَ بوش (Bouche à Bouche) یا همان از دهان به دهان یک جشنواره‌ی غذایی است که با شرکت در آن همواره می‌توان از اجرای موسیقی درجه یک نیز بهره برد. ایده اصلی برگزاری جشنواره‌ی غذای بوشه اَ بوشه خوردن غذاهای خوشمزه هم‌زمان با اجرای موزیک است. نکته جالب در مورد جشنواره غذای بوشه اَ بوشه که هر ساله در ماه ژانویه برگزار می‌شود، این است که شرکت در آن رایگان بوده و قیمت هر ظرف غذا نیز از حدود ۷/۵ یورو آغاز می‌شود. از دیگر بخش‌های این جشنواره می‌توان به کارگاه‌های تهیه‌ی غذایی با حضور سرآشپزهای مشهور سرتاسر فرانسه اشاره کرد.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۳. جشنواره‌ی غذای سالون دو شوکولا

جشنواره‌ی غذای سالون دو شوکولا (Salon du Chocolat) به معنای سالن شکلات، جشنواره‌ای است که بازدید از آن به تمامی عشاق شکلات توصیه می‌شود. همان‌طور که می‌توان حدس زد سالون دو شوکولا یک جشنواره‌ی جهانی درباره شکلات بوده که برگزاری آن قدمتی بیش از دو دهه دارد. این جشنواره هرساله با حضور صدها شرکت کننده از سرتاسر جهان برگزار می‌شود. در این جشنواره‌ی جهانی که برای مثال در سال ۲۰۱۵ با حضور ۷۰۰ شرکت کننده از ۴۰ کشور برگزار شد، سرآشپزهای ماهر در تهیه شیرینی، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی شکلات، طراحان شکلات و کارشناسان حضور دارند و به برترین‌ها در هر حوزه‌ای جوایز ارزنده‌ای را اهدا می‌گردد.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۴. جشنواره‌ی غذای کو گوستو

جشنواره‌ی غذای کو گوستو (Qué Gusto) یک استثنا در فهرست جشنواره‌های غذا است. این جشنواره که هدف از برگزاری آن چشیدن کمی از روح غذاهای مکزیکی اعلام شده، هرساله در تعدای از رستوران‌های مکزیکی پاریس برگزار می‌شود. برای مثال ۱۸ رستوران مکزیکی در سال ۲۰۱۶ میزبان این جشنواره بودند. هر ساله اطلاعات مربوط به کو گوستو در سایت رسمی این جشنواره‌ی غذا در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۵. نمایشگاه بین المللی غذا

نمایشگاه بین المللی غذا یا همان سیال (SIAL) که هر ساله در شهرهای مختلف جهان از جمله پاریس برگزار می‌شود، جشنواره‌ی غذایی است که هرگز نمی‌توان آن را از دست داد. این جشنواره که هدف اصلی از برگزاری آن الهام بخشی به تجارت غذا اعلام شده است، هر ساله با حضور هزاران شرکت کننده از صدها کشور جهان برگزار می‌گردد. این نمایشگاه تنها در سال ۲۰۱۶ میزبان ۶۵۰۰ شرکت کننده از ۱۰۴ کشور جهان بود. برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی غذا در وب‌سایت خود ابراز امیدواری کرده‌اند که نمایشگاه بین المللی غذا راه را برای کشف بازارهای جدید هموار کند و نگاه‌ها به فعالان اصلی حوزه‌های کشاورزی و تولید مواد غذایی را تغییر دهد.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۶. جشنواره‌ی بین المللی غذای خیابانی (SFIF)

جشنواره‌ی بین المللی غذای خیابانی (SFIF) که نامش به طور کامل گویای کارکرد آن است، هرساله با حضور خودروهای عرضه کننده‌ی انواع غذا در فصل تابستان در پاریس برگزار می‌گردد. در قالب این جشنواره که همواره در فضایی شگفت انگیز، شلوغ و سرگرم کننده برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان پس از امتحان غذاهای عرضه شده، می‌توانند با رای خود برترین‌ها را انتخاب کنند.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۷. جشنواره‌ی طعم پاریس

نخستین جشنواره‌های طعم در سال ۲۰۰۴ در شهر زیبای لندن برگزار شد و طی سال‌ها در شهرهایی از جمله دوبلین، سیدنی، تورنتو و ژوهانسبورگ به اجرا درآمد. جشنواره‌ی طعم پاریس (taste of Parsi) در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد. بعد از استقبال فراوانی که از این جشنواره شد، پاریس برای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز این جشنواره را در دستور کار خود قرار داد. این جشنواره شامل کلاس‌های پخت و پز و مزه کردن دست‌پخت بهترین سرآشپزهای پاریس می‌شود.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۸. جشنواره‌ی معبد غذای خیابانی

جشنواره‌ی معبد غذای خیابانی (Street Food Temple) در سال ۲۰۱۶ در کَرو دو تامپل پاریس برگزار شد. در این جشنواره هم سرآشپزهای سنتی پاریس و هم بهترین ون‌های فروش غذای پاریس حضور دارند. پس برای همه با هر نوع سلیقه‌ای در این جشنواره گزینه‌ای پیدا می‌شود. 

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۹. جشنواره‌ی کشاورزی

جشنوارهي کشاورزی (Salon de l’Agriculture) یک نمایشگاه بین‌المللی بوده و یکی از بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌ها در نوع خود در جهان محسوب می‌شود. این جشنواره هر ساله در مرکز نمایشگاهی پورت دو ورسای پاریس برگزار شده و بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده در آن در چهار بخش به رقابت می‌پردازند. محصولات عرضه شده در این نمایشگاه عبارتند از محصولات پرورش دام، محصولات آشپزی، محصولات گیاهی و خدمات کشاورزی. همچنین به عنوان بخشی از نمایشگاه، حدود ۳۰۰۰ حیوان در این نمایشگاه به نمایش در آمده و حتی رقابتی نیز برای انتخاب حیوان سال وجود دارد. در بخش محصولات آشپزی نمونه‌هایی از محصولات جدید آشپزخانه به بازدیدکنندگان عرضه شده و در نهایت در بخش گیاهان آخرین ابداعات در بخش‌های باغبانی و کشاورزی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

۱۰. جشنواره‌ی بازار غذای

آخرین جشنواره‌ی غذایی این فهرست، بازار غذایی (Le Food Market) است که در آن غذاهای مختلف در میزهای بزرگ چیده شده و در یکی از پنجشنبه‌های هر ماه برگزار می‌شود. در پایان آن نیز غرفه‌ی برتر ارائه کننده‌ی غذا که انتخاب می‌شود.

جشنواره فستیوال غذا در پاریس

تجربه یک سفر رویایی در تور 8 روزه فرانسه

یاسر ذبیحی نوری یاسر ذبیحی نوری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}