بهترین باغ وحش های استرالیا کجاست؟

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/9/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

استرالیا کشور پهناوری است که علاوه بر شهرهای بزرگش مثل سیدنی و ملبورن، حیات وحش حیرت‌انگیزی دارد که دلیل انتخاب بیشتر گردشگران به شمار می‌آید.

تور اروپا

حیات وحش بی‌نظیر کشور استرالیا، یکی از دلایل مهمی است که آن را از کشورهای دیگر متمایز می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بازدید از باغ وحش‌های متنوع آن را از دست ندهید. اما با توجه به تنوع و تعداد زیاد این باغ وحش‌ها، از کجا بدانیم بهترین گزینه برای بازدید از کوالاها یا غذا دادن به کانگوروها کجاست؟ یا برای این‌که حیوانات خطرناک و در حال انقراض را از نزدیک ببینیم، به کجا برویم؟ در ادامه، ۸ مورد از بهترین باغ وحش‌های استرالیا را به شما معرفی می‌کنیم.

1. باغ وحش استرالیا

باغ وحش استرالیا (Australia Zoo) در کوئینزلند را خانواده‌ی «استیو اِروین» در سال 1970 تأسیس کردند که بعدها، مدیریت آن را خود استیو به عهده گرفت. بعد از مرگ او در سال 2006، این باغ وحش همچنان کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و از 1000 حیوان از گونه‌های مختلف در زمین 40 هکتاری‌اش نگهداری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم نمایش پرطرفدار غذا دادن به کروکودیل‌ها را که به صورت زنده اجرا می‌شود، از دست ندهید.

باغ وحش استرالیا

2. باغ وحش تارونگا

باغ وحش تارونگا (Taronga Zoo) یکی از معروف‌ترین باغ وحش‌های سیدنی است. از طرفی به دلیل موقعیت خاص آن، این امکان برای بازدیدکنندگان وجود دارد تا هم از مجموعه‌ی 40 هزارتایی حیوانات لذت ببرند و هم به چشم انداز زیبای بندر سیدنی دسترسی داشته باشند. برای رسیدن به این باغ وحش باید سوار قایق شوید تا بتوانید حیوانات دوست داشتنی یا در حال انقراضی مثل ببرهای سوماترایی را از نزدیک ببینید.

باغ وحش ترونگا در استرالیا

3. باغ وحش ملبورن

باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo) یکی از قدیمی‌ترین و بهترین باغ وحش‌های استرالیا است که نمایش‌های سرگرم‌کننده‌‌ای را برای بازدیدکنندگان ترتیب می‌دهد. جایگاه اورانگوتان‌ها، گلخانه‌ی پروانه‌ها، پنج فیل آسیایی، گردانه‌ی شیرها، جایگاه خزندگان و محل نگهداری پرندگان و میمون‌ها از جمله جاهایی هستند که می‌توان از آن‌ها دیدن کنید. همچنین، نمایش‌هایی که در زیر آب اجرا می‌شوند، حدود 53 میلیارد تومان برای آماده سازی آن‌ها هزینه شده است. علاوه بر آن، محیط‌های جداگانه‌ای در این باغ وحش وجود دارند که سعی شده شرایطی مثل شرایط جنگل‌های بزرگ را در آن‌ها شبیه سازی کنند.

باغ وحش ملبورن

4. باغ وحش وربی

در زمین 225 هکتاریِ باغ وحش وِرِبی (Werribee Open Range Zoo) واقع در ملبورن، می‌توانید سوار ماشین‌های سافاری شوید و حیواناتی مثل یوزپلنگ، کرگدن، گوریل، شیر، میمون، زرافه، گورخر، بز کوهی و دیگر حیوانات را ببینید که در حیات وحش آفریقا پیدا می‌شوند؛ اما این باغ وحش، همه را در محدوده‌ی ویکتوریا، جنوب غربی ملبورن یک جا جمع کرده است.

باغ وحش وربی در استرالیا

5. حفاظتگاه کوآلاهای لون پاین

به جز کوئینزلند و استرالیای جنوبی و غربی که می‌توانید کوآلاها را در آغوش بگیرید، هیچ جای دیگر در این کشور، اجازه‌ی نزدیک شدن به آن‌ها را هم ندارید. «لون پاین» (Lone Pine Koala Sanctuary) در سال 1927 برای نگهداری از کوآلاهای آسیب دیده تأسیس شد؛ اما هم اکنون بیش از 130 کوآلای کوچک و بزرگ در این ناحیه زندگی می‌کنند. علاوه بر این حیوانات دوست داشتنی، می‌توانید از حیوانات دیگری مثل پلاتیپوس، شیطان تاسمانی، والابی، سگ دینگو، کانگورو، خارپشت بی‌دندان و کروکودیل‌ها نیز دیدن کنید.

حفاظتگاه کوآلاهای لون پاین

6. پارک حفاظت شده جزیره فیلیپ

پارک حافظت شده‌ی جزیره‌ی فیلیپ (Phillip Island Nature Park) در ساحل «سامرلند» واقع شده است و 90 دقیقه تا ملبورن فاصله دارد. این ناحیه، فرصتی استثنایی برای شما به وجود می‌آورد تا رژه‌ی پنگوئن‌های کوچک و با نمک را از نزدیک تماشا کنید که هنگام غروب، از ماهی‌گیری برمی‌گردند تا به لانه‌هاشان بروند. علاوه بر آن، می‌توانید از «موزه‌ی قطب جنوب» این پارک هم دیدن کنید یا سوار قایق شوید تا شما را به محل زندگی فُک‌های آبی ببرند که به نوبه‌ی خود، تجربه‌ی بی‌نظیری است.
پارک جزیره ی فیلیپ

7. پارک حیات وحش کلیلند

پارک حیات وحش کلیلند (Cleland Wildlife Park) صد و سی گونه‌ی مختلف از حیوانات را در خود جای داده که در محیط 25 هکتاری آن زندگی می‌کنند. در این پارک می‌توانید با دست به کانگوروها غذا بدهید، کوآلاها را نوازش کنید و خزندگان را در دستانتان بگیرید یا جایی را برای خودتان در تور جدید «صبحانه با پرندگان» رزرو کنید.

پارک کلیلند در استرالیا

8. پارک آزاد شیطان تاسمانی

ایده‌ی ایجاد پارک شیطان تاسمانی (Tasmanian Devil Unzoo) این بود که باغ وحشی ساخته شود که حیوانات درون قفس نباشند تا از انقراض شیطان تاسمانی جلوگیری شود. چهار زیستگاه بدون حصار در این پارک وجود دارد که هنگام عبور از آن‌ها، به بازدیدکنندگان اطلاعاتی در مورد این گونه‌ی نادر از کیسه‌داران داده می‌شود. علاوه بر آن، می‌توانید از کانگوروها، موش‌های باندیکوت، مرغ‌های بومی و 100 گونه‌ی مختلف از پرندگان که آزادانه در فضا پرواز می‌کنند، دیدن کنید.
پارک آزاد شیطان تاسمانی

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}