چطور در ۲۴ ساعت آکسفورد را به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به هر دلیلی به انگلیس سفر کردید و برای گردش در شهر زیبای آکسفورد بیش از ۲۴ ساعت در اختیار نداشتید، لازم نیست نگران باشید؛ در این راهنما شما را در این روز پر جاذبه همراهی می‌کنیم تا بتوانید نهایت گردش را در آن داشته باشید.

تور اروپا

شاید آکسفورد بزرگ‌ترین شهر انگلیس نباشد، اما وقتی پای جاذبه‌های دیدنی و تفریح باشد، این شهر خوب می‌داند چطور همه چیز را کنار هم جمع کند. آکسفورد چیزهای زیادی برای ارائه دارد که شاید تصور اینکه چطور تمام آن‌ها را در یک روز جای دهید سخت باشد؛ اما حتی اگر زمان هم علیه شما بود، ناراحت نشوید! در این راهنما به شما می‌گوییم که چطور از توقف یک روزه خود در این شهر زیبای انگلیسی نهایت استفاده و لذت را ببرید.

صبحانه در کافه جریکو

با توجه به اینکه یک روز شلوغ و فشرده پیش رو دارید، باید حتماً روزتان را با یک صبحانه عالی آغاز کنید تا به خاطر کمبود انرژی دچار مشکل نشوید. با یک پیاده‌روی کوتاه از مرکز شهر، می‌توانید به کافه «جریکو» (Jericho) برسید. این کافه در منطقه‌یِ به روزی به همین نام که بین دانشجویان از محبوبیت بالایی برخوردار است واقع شده و صبحانه‌های معروف انگلیسی را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌کند. وافل‌ها و گزینه‌های زیادی برای گیاهخواران و خام‌خواران، آن هم با قیمت‌های مناسب، هر کسی را وسوسه خواهد کرد. متأسفانه وقت برای غرق شدن در روزنامه و مجله وجود ندارد؛ پس باید قهوه دوم را به صورت بیرون بر بگیرید و بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی به توقف اول روزتان برسید.
۲۴ ساعت در آکسفورد

بازدید از موزه اشمولین

هیچ سفری به آکسفورد بدون سر زدن به «اَشمولیِن» (Ashmolean) معروف کامل نمی‌شود. موزه هنر و باستان‌شناسی دانشگاه آکسفورد، یک مجموعه با شهرت بین‌المللی را در خود جای داده که شامل مومیایی‌های مصری تا نقاشی‌های مدرن می‌شود. این مجموعه در چهار طبقه پراکنده شده است. شاید بازدید از کل موزه بیش از یک روز را بطلبد، اما با دو ساعت می‌توانید موارد معروف و برجسته آن را تماشا کنید.

موزه اشمولین در آکسفورد

پیاده روی با تور راهنما

بهترین راه گردش در آکسفورد پیاده روی است، اما به جای آن که بی‌هدف در خیابان‌ها پرسه بزنید، بد نیست به یک تور دو ساعته پیاده روی بپیوندید. راهنمایی که در اختیار شما گذاشته می‌شود، اغلب تحصیل‌کرده در دانشگاه آکسفورد بوده و شما را با تمام کالج‌های زیبای دانشگاه و همچنین کتابخانه «بودْلیِن» (Bodleian)، «ردکلیف کمرا» (Radcliffe Camera) و بسیاری از جاذبه‌های دیگر آشنا می‌کند. این تورها به شما اطلاعاتی را انتقال می‌دهند که تنها از یک بومی می‌توانید دریافت کنید و همچنین می‌توانید اطلاعات جالبی درباره تحصیل در یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان را بشنوید. این تورها قیمت مشخصی ندارند و شما آزاد هستید به همان اندازه که احساس می‌کنید برایتان ارزش داشته هزینه پرداخت کنید.موزه ردکلیف کمرا

قایق سواری و استراحت در کنار آب

بعد از اتمام این پیاده‌روی‌ها زمانش رسیده که بنشینید و اندکی استراحت کنید. البته با توجه به اینکه هنوز چیزهای زیادی برای دیدن باقی مانده، باید به سمت آب بروید و به جای آن که روی نیمکت‌های پارک بنشینید، پاهایتان را استراحت دهید. اگر از یکی از شرکت‌هایی که قایق اجاره می‌دهد وسیله‌ای کرایه کنید، می‌توانید به روشی جذاب، شهر را از زاویه‌ای دیگر ببینید و از سفر آبی خود لذت ببرید. با پیاده‌روی سه دقیقه‌ای از همان حوالی، به اغذیه فروشی «اولیو» (Olive) می‌رسید که در آن می‌توانید یک بسته ناهار آماده خرید و به کنار آب ببرید. بد نیست یک ساعتی را در همین جا به استراحت و لذت بردن از اطراف بگذرانید.

قایق سواری در آکسفورد

استراحت در علفزار کرایست چرچ

بعد از استراحت کافی و صرف ناهار، نوبت به پیاده‌روی کوتاهی به سمت علفزار سبز «کرایست چرچ» (Christ Church Meadow) می‌رسد. این فضای آزاد زیبا و دیدنی بسیار آرام بوده و باور آن که دقیقاً در قلب شهر واقع شده خیلی راحت نیست. این علفزار، از دو طرف به رودخانه‌های «چرویل» (Cherwell) و «تِمز» (Thames) می‌رسد. قبل از آن که به سمت مقصد بعدی حرکت کنید، اندکی در اینجا توقف داشته و از آرامش و صلح آن لذت ببرید.

علفزار کرایست چرچ

اکتشاف در موزه ها

اگر هنوز توان ادامه دادن دارید، می‌توانید به اکتشاف در موزه تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد یا موزه «پیت ریوِرز» (Pitt Rivers) بپردازید. این موزه‌ها هر دو در یک ساختمان قرار دارند و انتقال از یکی به سمت دیگری زمانی نخواهد برد. موزه تاریخ طبیعی محل نگهداری و نمایش مجموعه‌ای جهانی از یافته‌های زمین شناسی و جانورشناسی بوده که معروف‌ترین قسمتش دایناسورهای آکسفورد و بقایای «دودو» (Dodo) هستند. موزه پیت ریورز اندکی متنوع‌تر بوده و بیش از نیم میلیون شی جذاب و دست سازه دیدنی را در خود جای می‌دهد. بازدید از آن‌ها برای چشمانتان خوشایند خواهد بود.
موزه تاریخ طبیعی آکسفورد

تجدید قوا با یک نوشیدنی

بعد از غرق شدن در فرهنگ و تاریخ، وقت آن رسیده که خود را با یک نوشیدنی دوباره سر حال بیاورید. برای این کار کافه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با اندکی پیاده روی به آن‌ها رسیده و خود را مهمان یک نوشیدنی لذت بخش کنید. سعی کنید از این زمان نهایت استفاده را ببرید تا برای پیاده‌روی بعدی انرژی لازم را داشته باشید.

۲۴ ساعت در آکسفورد

شام در رستوران جیز

اگر از مردم محلی سؤال کنید که چه رستورانی را برای شام پیشنهاد می‌کنند، همه آن‌ها شما را به سمت «جیز» (Gee’s) هدایت خواهند کرد. این رستوران که درست در قلب آکسفورد واقع شده است، در یک ساختمان شیشه‌ای ویکتوریایی قرار دارد و برای استراحت و صرف شام عالی بوده و تجربه‌ای بی‌همتا را برایتان بر جای می‌گذارد. شکوه و سادگی این رستوران و آشپزی مدیترانه‌ای داخل منو شما را وسوسه می‌کند که تمام آن گزینه‌ها را سفارش دهید. با توجه به اینکه از صبح به گشت و گذار با پای پیاده پرداخته‌اید، لازم نیست نگران کالری‌ غذاها باشید! مطمئناً لیاقت این غذاهای لذیذ را دارید.

رستوران جیز در آکسفورد

استراحت در یکی هتل های شهر

بعد از یک روز کامل اکتشاف در جاذبه‌های شهر، وقت آن رسیده که به پاهایتان استراحتی بدهید. شهر آکسفورد هتل‌های لوکس زیادی دارد که حتی بعضی از آن‌ها متعلق به قرن ۱۷ میلادی هستند. به هر حال بسته به بودجه مد نظرتان یکی از چندین هتل شهر را انتخاب کنید و خستگی یک روز گردش کامل و فشرده را از تن در بیاورید.
۲۴ ساعت در آکسفورد

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}