کبک کانادا، شهری در لیست میراث جهانی یونسکو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر در حال چیدن برنامه‌های بازدید از شهر کبک کانادا هستید، در این راهنمای گردشگری شما را با جاذبه‌های دیدنی اصلی آن آشنا کرده‌ایم. نباید این نقاط برجسته را حین بازدید و کاوش در تاریخ، فرهنگ و طبیعت غنی این شهر از دست بدهید.

تور اروپا

شهر زیبای کبک در کنار رودخانه «سن لوران» (St. Lawrence) قرار داشته و در استان فرانسوی زبان کبک واقع شده است. مناظر این شهر، بسیار دیدنی بوده و بد نیست بدانید کبک جزو میراث جهانی یونسکو هم به شمار می‌رود. فعالیت‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحات در اینجا کم نیستند. غذاهای منحصر به فردی هم در رستوران‌های عالی آن انتظارتان را می‌کشند. محله قدیمی و جاذبه‌های باشکوه طبیعی تنها اندکی از مرکز شهر فاصله داشته و در هر فصلی دیدنی هستند.

۱. اوبسرواتوار دلا کپیتل

برای بهترین منظره پانورامیک از شهر کبک، نباید رصدخانه «اوبسِرواتوار دُلا کَپیتَل» (Observatoire de la Capitale) را از دست بدهید. این رصدخانه در طبقه سی و یکم ساختمان «ماری گیار» (Marie-Guyart) قرار داشته و مناظر ۳۶۰ درجه‌ای که از بلندترین برج‌های شهر پیش روی شما می‌گذارد، در تمام روزهای سال دیدنی هستند. در اینجا می‌توانید تاریخچه‌ای تصویری از تاریخ شهر کبک را نیز تماشا کنید.

رصد خانه ابسرواتور دلاکپیتل در کبک

۲. آبشار مونمورانسی

آبشار «مونمورانسی» (Montmorency) با ۸۳ متر ارتفاع، از آبشار نیاگارا در اونتاریو هم ۳۰ متر بلندتر است. باید حتماً این آبشار بلند و با ابهت را از نزدیک ببینید. در تمام مواقع سال، مردم زیادی برای دیدن آن می‌آیند و می‌توانید با خودرو یا در ماه‌های گرم سال با دوچرخه به آسانی از مرکز شهر کبک به آن دسترسی داشته باشید.

آبشار مونمورانسی در کبک

۳. دشت آبراهام

«دشت آبراهام» که امروزه به یک پارک تفریحی عمومی تبدیل شده، از مهم‌ترین مناطق تاریخی کانادا هم محسوب می‌شود. در سال ۱۷۵۹ میلادی ارتش بریتانیا در همین دشت‌ها توانست نیروهای فرانسه را در یک جنگ نیم ساعته شکست دهد. این دشت در تاریخ کانادا نقشی بسیار کلیدی داشت. می‌توانید برای پیک نیک یا با توجه زمان و آب‌و‌هوا برای دوچرخه‌سواری، اسکی کراس کانتری و غیره به سمت دشت آبراهام بروید. زیبایی این منطقه شما را سرشار از لذت می‌کند.

دشت آبراهام کبک

۴. هتل یخی

«هتل یخی» (Hôtel de Glace) یکی از جاذبه‌های بی‌همتای زمستانی در شهر کبک است که با مرکز شهر فاصله بسیار کمی دارد. این هتل را از چندین تن یخ و برف ساخته‌اند و می‌توانید جدای از تورهای روزانه، شجاعانه عمل کرده و در دمای زیر صفر از آن در شب بازدید کنید. مطمئناً این هتل کریستالی زیبا عکس‌های به یادماندنی زیادی را برایتان فراهم می‌کند.

هتل یخی در کبک

۵. لو شتو فرانتونک

هتل تاریخی «لو شَتو فرانتونَک» (Le Château Frontenac) چیزی شبیه به قلعه‌های قصه‌های کودکی است. این هتل تحت عنوان «هتلی که بیشترین عکس را در دنیا از آن گرفته‌اند» شهرت یافت و می‌توانید جدای از یک تور روزانه، برای اقامت در آن هم اتاق رزرو کنید. در طی این تور به شما اطلاعات جالبی درباره تاریخ پشت معروف‌ترین جاذبه‌های شهر کبک ارائه خواهد شد.

لو شتو فرانتونک در کبک

۶. موزه ملی هنرهای زیبا کبک

«موزه ملی هنرهای زیبای کبک» (Musée national des beaux-arts du Québec) یکی از موزه‌های جهانی و بزرگ دنیا به حساب می‌آید که با سه پاویونِ دارای ۲۵۰۰۰ اثر خلق شده در کبک یا توسط هنرمندان کبکی از قرن ۱۸ تا امروز، بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین می‌توانید در آن ۲۵۰۰ نمونه از آثار هنری بومیان کانادا و آمریکای شمالی را نیز تماشا کنید.

موزه ملی هنرهای زیبا کبک

7. محله پتی شامپلن

محله «پُتی شامپلَن» (Petit Champlain) قدیمی‌ترین منطقه تجاری آمریکای شمالی بوده و بخشی از قسمت قدیمی شهر کبک به شمار می‌آید. این محله پر از گالری و رستوران بوده و مغازه‌های سوغاتی فروشی زیادی در دو طرف خیابان‌های سنگفرش آن ردیف شده‌اند. حتماً طی گردش در این محله از پلکان «برِک‌نِک» (Breakneck) هم دیدن کنید، زیرا قدیمی‌ترین پلکان شهر کبک است که در سال ۱۶۳۵ ساخته شد.محله پتی شامپلن در کبک

8. تراس دوفرن

تراس «دوفِرَن» (Dufferin)، فضای بازی است که در سال ۱۸۷۹ میلادی ساخته شد و از یک مسیر پیاده‌روی با تخته‌های چوبی، نیمکت و چمن‌هایی برای نشستن تشکیل شده که از شتو فرانتونک تا دژ قدیمی امتداد دارد. در تابستان‌ها این نقطه محلی محبوب برای پیاده‌روی، گشت‌و‌گذار و تماشای عبور و مرور مردم است و در زمستان‌ها هم در آن مراسم سالیانه سورتمه‌سواری برگزار می‌شود.

تراس دوفرن در کبک

9. کلیسای نتردام کبک

کلیسای نتردام کبک اولین بار در سال ۱۶۴۷ میلادی ساخته شد و بارها به خاطر آتش سوزی‌های مختلف ویران گشت. این بنا جزو محوطه‌های تاریخی ملی کانادا محسوب شده و چهره‌های سرشناس مذهبی و تاریخ سیاسی فرانسه جدید در سرداب آن دفن شده‌اند. اگر به دیدن این کلیسا بروید، معماری حیرت‌انگیز و آثار هنری تزئینی فضای داخلی آن شگفت زده‌تان می‌کند.

کلیسای نتردام کبک

10. پلس رویال

«پلَس رویال» (Place Royale) در منطقه کبک قدیم، یکی از معروف‌ترین نقاط کانادا به شمار رفته و مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و خیابان‌هایی متعلق به قرن هفدهم در آن قرار دارند. می‌توانید در اینجا تعداد زیادی بوتیک، رستوران، کافه و مغازه را پیدا کنید. اگر برای بازدید و گشت‌و‌گذار به آنجا رفتید، حتماً به کلیسای «نتردام د ویکتوار» (Notre-Dame-des-Victoires) هم سر بزنید زیرا متعلق به سال ۱۶۸۸ میلادی بوده و قدیمی‌ترین کلیسای سنگی شمال آمریکا محسوب می‌شود.

پلس رویال در کبک

11. خیابان ترزور

خیابان «ترِزور» (Trésor) یک گالری رو باز جادویی است که در یکی از کوچه‌های باریک شهر کبک واقع شده و با قدم گذاشتن به آن انگار به اروپای قدیم وارد شده‌اید. این محوطه در دهه ۱۹۶۰ میلادی توسط گروهی از دانشجویان هنری شکل گرفت و هنوز هم به عنوان یک محوطه‌ی فرهنگی هنری سرزنده باقی مانده است.

خیابان ترزور در کبک

12. موزه اورسولین

موزه «اورسولین» (Musée des Ursulines) در کبک، یک موزه تاریخی و هنری است که به بازدیدکنندگان نمایی از زنانی می‌دهد که در دوره‌ی استعمار کانادا از اروپا به فرانسه جدید مهاجرت کردند. در این موزه بیش از ۳۰۰۰۰ اثر دست‌ساز به خوبی نگهداری شده و می‌توانید در میان محله قدیمی شلوغ کبک اندکی در سکوت آن از تاریخ لذت ببرید.

موزه اورسولین در کبک

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}