چطور در ۲۴ ساعت گرانادا را به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/10/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر گرانادا که در کرانه‌های سرسبز دره «دارو» (Darro) واقع شده تحت اشراف دژ باشکوه الحمرا بوده و یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا به شمار می‌رود. ترکیب سنت‌های موری و مسیحی که فرهنگ این شهر را شکل می‌دهند از آن منطقه‌ای جذاب برای ۲۴ ساعت گردش را می‌سازد.

تور اروپا

سفر به شهر کوهپایه‌ای گرانادا در تورهای اسپانیا

شهر گرانادا، روح اندلس محسوب می‌شود و زیبایی آن در پای کوهستانی دیدنی، در قلب هر بیننده رسوخ می‌کند. این شهر افسانه‌ای در بین قرن ۱۳ تا ۱۵ پایتخت حکومت مورها بود. پادشاهان مسیحی در سال ۱۴۹۱ میلادی دوباره آن را از عرب‌ها پس گرفتند و اگرچه امروزه قسمت زیادی از مردم مسیحی هستند اما میراث غنی اسلام، یهودیت و کولیان را به خوبی می‌توان در چهره‌اش تماشا کرد.

آغاز گردش در صبح

قبل از آن که خیلی هوا گرم شود، برای دیدن الحمرا آماده شوید. برای بازدید از آن باید حداقل دو ساعت را در نظر بگیرید. این دژ اسلامی باشکوه، سالم‌ترین شاهکار معماری دوران مورهای اندلسی به شمار می‌آید که از قرن ۸ تا قرن ۱۵ استوار مانده است. این بنای زیبا را می‌توانید در بلندای «دره دارو» پیدا کنید که روبروی قله‌های پر هیبت «سیِرا نِوادا» (Sierra Nevada) واقع شده است. اگر چه قدمت این دژ به قرن‌های قبل‌ بازمی‌گردد؛ اما بازسازی وسیع و اصلی آن در دهه ۱۲۰۰ توسط حکمران موری «محمد بن الاحمر» صورت گرفت. آجرکاری نمای بیرونی الحمرا به رنگ صورتی روشن از طراحی داخلی و زیبایی پیچیده تزئینات آن محافظت کرده و حیاط‌های روبازش آرامش خاصی دارند. بهترین نمونه‌های این حیاط‌ها را در کاخ‌های «نصرید» می‌توان تماشا کرد. اکتشاف در بین باغ‌های زیبای کاخ تابستانی و محیط دژ بهترین راه گذراندن یک صبح عالی در گرانادا خواهد بود.
کاخ الحمرا در گرانادا

توقف برای تاپاس

در روزهای بهاری و تابستانی گرانادا هر چقدر که به ظهر نزدیک شوید، دمای هوا به اوج خود رسیده و قطعاً نیاز به استراحت در سایه و یک نوشیدنی خنک را در خود احساس خواهید کرد. پس بد نیست خود را به یکی از کافه‌های خنک رسانده و تجدید قوا کنید. باید حتماً در این بین از تاپاس‌های معروف و لذیذ اسپانیایی هم سفارش دهید. چه یک ظرف داغ پر از میگوی لذیذ برایتان بیاورند یا از خوراک گوشت با نان برشته، ماهی سرخ شده و پائِلا سفارش دهید، مطمئن باشید که از خوردنشان تجربه‌ای تکرار نشدنی برایتان باقی می‌ماند. اگر مستقیماً از دیدن الحمرا به پایین تپه بروید، به میدان «نوئِوا» (Nueva) خواهید رسید که پر از کافه و رستوران‌های خوب است. می‌توانید همزمانی که از غذاها و نوشیدنی‌هایتان لذت می‌برید، به تماشای رفت و آمد مردم در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مرکز شهر نیز بنشینید.

تاپاس در گرانادا

گردش و اکتشاف در البایسین

بعد از یک ناهار طولانی نوبت به استراحت بعد از ظهر می‌رسد و ناگهان تمام خیابان‌ها از مردم خالی می‌شوند. بعد از این ساعت استراحت معروف اسپانیایی، می‌توانید به گشت و گذار در یکی از افسونگرترین محله‌های گرانادا بپردازید. محله «اَلبایسین» (Albaicín) یک محله قدیمیِ عربی بوده و پر از خانه‌های سفید و خیابان‌های باریک تو در تو، میدان‌های آفتابی و باغ‌های زیبا است. این محله را به خاطر فلامنکو نیز می‌شناسند و همانطور که مشغول گردش هستید نوای موسیقی متمایز آن را خواهید شنید. اگر به سمت «میرادور سن نیکولاس» (Mirador San Nicolàs) بروید، می‌توانید از بهترین نمای پانورامیک شهر لذت ببرید و در شب هم تماشای الحمرای نورپردازی‌شده حیرت‌انگیز خواهد بود. از سن نیکولاس تنها چند دقیقه پیاده‌روی تا میدان «لارگا» (Larga) خواهید داشت و در آنجا مردم بومی را می‌بینید که از تاپاس و شادیِ کنار هم بودن در یک میدان سنگفرش‌شده لذت می‌برند.
محله البایسین در گرانادا

بازدید از ساکرومونته

«ساکرومونته» (Sacromonte) محله‌ی کولیان معروف گرانادا بوده و در دامنه‌های غبارآلود تپه‌ها و بالای البایسین قرار دارد. بسیاری از مردم محلی هنوز هم در غارهای سفید کنده‌شده در دل کوه زندگی می‌کنند و دورهمی‌های شبانه فلامنکو هنوز هم در بینشان رواج دارد. این رسوم به ویژه در جشن‌هایی که مربوط به مسیح کولیان در عید پاک می‌شود از شور و هیجان بیشتری برخوردار هستند. مردم محلی اینجا هنوز هم روی آتش غذا درست می‌کنند و در خیابان‌ها با اسب می‌گردند. در اینجا هیچ تلویزیون، کامپیوتر یا اینترنتی وجود ندارد. بعد از چند ساعتی گشت و گذار در ساکرومونته کم کم خاطره شهر بزرگ و شلوغی که تنها ده دقیقه با آن فاصله دارد را از یاد می‌برید.

ساکرومونته گرانادا

تماشای یک نمایش فلامنکو

بعد از یک گردش بعد از ظهری در محیط رمانتیک البایسین و سکرومونته، وقت آن رسیده که به تماشای یک نمایش فلامنکو بنشینید. توصیه می‌کنیم از مؤسسات توریستی حول میدان نوئوا فاصله گرفته و به سمت یکی از تئاترهای غاری ساکرومونته یا جاهای کمتر شناخته شده بروید. این اجراهای عالی، شبی به یادماندنی را برایتان رقم می‌زنند. در اینجا فلامنکوی اصیل را به صورت خام، احساسی، زنده و با اندکی اندوه خواهید دید. فدریکو گارسیا لورکا، شاعر برجسته قرن بیستمی اسپانیا، درباره گیتار و نمایش‌های فلامنکو سروده‌های زیبای متعددی دارد. بعد از یک اجرای عالی، احتمالاً تحت افسون نوازندگان، به سمت جایی برای خوردن تاپاس‌های شبانگاهی کشیده می‌شوید.

نمایش فلامنکو در گرانادا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}