کارهایی که نباید در یونان انجام دهید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/10/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با توجه به تفاوت‌های فرهنگی میان ملت‌های مختلف، یکی از مسائلی که قبل از تمام سفرهای خارجی‌تان باید راجع به آن اطلاعات کسب کنید، بایدها و نبایدهای کشور مقصد است.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که یونان یکی از مقاصد آن‌هاست

یونان نیز مانند هر کشور دیگری، آداب و رسوم و قوانین نانوشته‌ی خاص خودش را دارد. ممکن است حتی به فکرتان هم نرسد که شاید کاری را که همیشه در کشور خودتان انجام می‌دهید، در کشورهای دیگر نقض قانون به حساب بیاید. بنابراین بهتر است نگاهی به لیست زیر بیندازید تا با آگاهی، وارد این کشور شوید و با انجام کارهای نامربوط، سفر را به خودتان زهر نکنید.

1. بدون پول نقد سفر نکنید

این روزها در اکثر کشورها، پرداخت از طریق کارت‌های بانکی جا افتاده است و در هتل‌ها و رستوران‌های بزرگ یونان نیز، این امکان وجود دارد؛ اما در مجموع، یونانی‌ها پول نقد را ترجیح می‌دهند. مخصوصآ اگر قصد بازدید از شهرهای سنتی‌تر در این کشور را دارید، حتمآ از قبل پول نقد تهیه و با خود به همراه داشته باشید.

سفر به یونان

2. به آثار داخل موزه‌ها دست نزنید

چه در موزه‎ ها و چه در نمایشگاه‌هایی که در بناهای تاریخی برگزار می‌شود، همیشه حواستان به علامت‌های هشدار باشد. بیشتر این آثار، داخل محفظه‌های شیشه‌ای نگه داشته می‌شوند و قانون کلی این است که اجازه‎ی دست زدن به آن‎ها را ندارید و برای عکس گرفتن نیز، چراغ فلاش موبایلتان باید خاموش باشد. اگر جایی این قانون را به وضوح ننوشته بود، برای اطمینان بیشتر از کارکنان همان جا سؤال کنید و با خیال راحت به بازدیدتان برسید.
موزه باستان شناسی ملی در آتن

3. در ایستگاه های متروی آتن، با خودتان نوشیدنی یا غذا نبرید

مردم در آتن، به شدت به سیستم راه آهن زیرزمینی‌‎شان افتخار می‌کنند. در واقع مترو، یکی از آن مکان‌هایی است که همه‌ی مردم در آن قوانین را رعایت می‌کنند و از گردشگران نیز همین انتظار را دارند. قانون ساده‌اش این است که نباید با خودتان غذا یا نوشیدنی را داخل ایستگاه بیاورید. البته آب از این قضیه مستثنا است.

نبایدهای سفر به یونان

4. در کلیساها لباس نامناسب نپوشید

این یک قانون کلی است که چه مذهبی باشید و چه نه، باید برای ورود به اکثر معابد و کلیساها، پوشش مناسبی داشته باشید. زیرا اگر این معابد برای شما مقصد گردشگری به حساب می‌آید، برای مردم همان جا، محل عبادت به شمار می‎رود. شلوار بلند برای آقایان و دامن بلند برای خانم‌ها اجباری است و در صورت نیاز می‌توانید از همان جا، روپوش یا شال تهیه کنید تا مشکلی برای بازدید نداشته باشید.
لباس مناسب کلیسا

5. از تأسیسات نظامی عکس نگیرید

در یونان، مخصوصآ در جزایر دریای اژه که نزدیک مرز ترکیه هستند، عکس گرفتن از ساختمان‌های نظامی ممنوع است. دنبال دلیل آن نباشید و با رعایت این قانون ساده، وقتتان را برای توضیح موقعیتتان به مأمورین تلف نکنید.

نبایدهای سفر به یونان

6. با افراد سیگاری رودربایستی نداشته باشید

تقریبآ نصف جمعیت یونان، سیگاری هستند؛ بنابراین تعجبی ندارد اگر کسی در مکان‌های سربسته نیز سیگار بکشد. البته با توجه به آب و هوای آفتابی این کشور، مجبور نیستید خودتان را داخل این مکان‌ها گیر بیندازید؛، اما اگر واقعآ چاره‌ای نداشتید، به سرفه کردن یا چشم قره رفتن پناه نبرید و خیلی مؤدبانه از آن‌ها بخواهید تا اگر ممکن است، برای سیگار کشیدن بیرون بروند.

نبایدهای سفر به یونان

7. دستمال هایتان را داخل توالت نیندازید

هر چند که این موضوع را باید در اکثر کشورها رعایت کنید، اما رعایتش در کشوری با این قدمت، واجب‌تر است. داخل همه‌ی سرویس‌های بهداشتی در یونان، سطل آشغال گذاشته‌اند؛ بنابراین با انداختن دستمال داخل چاه توالت، راه لوله‌های فاضلاب فوق‌العاده قدیمی این کشور را بند نیاورید.

نبایدهای سفر به یونان

8. غذاهای یونانی را از دست ندهید

حتی اگر به شدت دلتان برای خانه و غذاهایش تنگ شد، در فست فودها، غذاهای همیشگی‎تان را سفارش ندهید. یونان، به خاطر غذاهای خوشمزه اش در سراسر دنیا شناخته می‌شود. بنابراین حیف است که این فرصت را به این سادگی از دست بدهید و با افسوس به خانه برگردید.

غذاهای یونانی

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}