چطور در ۲۴ ساعت درسدن را به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/10/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

این بار در میان مجموعه مقالات گردش‌های ۲۴ ساعته، به شهر درسدن در آلمان پرداخته‌ایم. اگر چه ۲۴ ساعت حقیقتاً زمان زیادی برای گشت و گذار در جاذبه‌های پر تضاد این شهر نیست.

تور اروپا

سفر به شهر درسدن در تورهای آلمان

درسدن شهر تضادها است. شاهکارهای معماری باروکی در سرتاسر محله قدیمی پراکنده شده‌اند و کافه‌ها، بوتیک‌ها و گالری‌های هنری مدرن به قسمت جدیدتر شهر انتقال یافته‌اند. اگر چه ۲۴ ساعت برای اکتشاف تمام این جاذبه‌های دیدنی زمان زیادی نیست، اما می‌توانید نگاهی اجمالی به اکثرشان بیندازید. ما در این مقاله جاذبه‌ها را گلچین کرده‌ایم و مسیری فشرده از دیدنی‌های اصلی درسدن را برایتان فراهم آورده‌ایم.

صبحانه در کافه اروپا

صبح خود را با یک صبحانه مفصل در «کافه اروپا» (Café Europa) شروع کنید. در منو می‌توانید صبحانه‌هایی از یونان تا نروژ را ببینید. این کافه توانسته به خاطر آن که تنها کافه ۲۴/۷ ساعته درسدن به شمار می‌رود، شهرت زیادی کسب کند. اگر در کافه با مشتریانی برخورد کردید که در حال بازگشت به خانه از تفریحات شب قبل هستند، تعجب نکنید. این کافه در قلب محله جوان «اویسقه نویشتات» (Äußere Neustadt) قرار گرفته که به شب‌های پر شورش شهرت دارد. بعد از این توقف سریع، باید به سمت محله قدیمی درسدن بروید. برای این کار می‌توانید از اتوبوس‌های توریستی مرکز شهر و مناطق اطراف استفاده کرده یا به یک تور راهنمای پیاده بپیوندید و خودتان به اکتشاف محله بپردازید. اگر می‌خواهید با سرعت دلخواه خودتان از جاذبه‌های اصلی دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم از عظمت و شکوه شاهکارهای معماری درسدن در «پست پلاتز» (Postplatz) ماجراجویی خود را آغاز نمایید.

محله قدیمی درسدن

بازدید از کاخ زوئینگر

کاخ «زوئینگر» (Zwinger) هم مانند باقی درسدن به خاطر بمباران‌های متحدین در جنگ جهانی دوم آسیب جدی دید، اما توانست بعداً دوباره خود را به وضعیت قبل از جنگ بازگرداند. بازدید از محیط خارجی گالری و حیاط زیبایش هزینه‌ای ندارد و برای شروع نقطه خوبی خواهد بود. بعد از آن باید به سمت اپراهاوس «زمپه اوپه» (Semperoper) با شهرتی جهانی حرکت کرده و با ۱۱ یورو، به تور پشت صحنه آن بپیوندید و از اتاق‌های باشکوهش دیدن کنید.

کاخ زوئینگر در درسدن

صرف ناهار کافه کوزلپله

احتمالاً از این که بدانید محله قدیمی شهر پر از کافه‌های سنتی است که ناهار سرو می‌کنند، خوشحال خواهید شد. البته نباید از کیک‌های بی‌نهایت خوشمزه، تارت‌ها و پرالین‌ها هم ساده گذشت. گراند کافه «کوزِلپَله» (Coselpalais) و کافه «شینکل واخه» (Schinkelwache) هر دو گزینه‌های خوبی بوده و غذاهای لذیذشان می‌تواند بعد از ظهر فوق‌العاده‌ای را برایتان بسازد. جای بعدی که باید بعد از ناهار به سراغش بروید، «گرونِس گِولبه» (Grünes Gewölbe) یا طاق سبز، در کاخ سلطنتی درسدن خواهد بود. گنجینه سلطنتی، یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های جواهرآلات و هنر را در خود نگهداری می‌کند. اتاق‌ها به شیوه‌ای بسیار لوکس و باشکوه چیدمان شده‌اند و سکه‌ها، سنگ‌های قیمتی، مجسمه‌ها، الماس‌ها و سایر اقلامی با قیمت‌های بی‌اندازه، در ویترین‌های شیشه‌ای به نمایش درآمده‌اند. هزینه ورودی ۱۲ یورو است که در برابر چیزی که پیش چشمانتان قرار می‌گیرد، مقدار قابل توجهی نیست.

کافه گراند کوزلپله در دردسدن

بازدید از کلیسا جامع درسدن

گردش جاذبه‌ها را با یکی از معروف‌ترین نقاط درسدن ادامه دهید. «کلیسای بانوی ما» (Frauenkirche) بعد از ویرانی طی جنگ جهانی دوم، دوباره از خاکستر سر برآورد و با کمک ارگان‌های بین‌المللی زخم‌هایش بهبود یافته و تبدیل به نمادی از صلح شد. بازدید از این بنای تاریخی هزینه ورودی ندارد؛ اما می‌توانید برای بالا رفتن و رسیدن به گنبد و تماشای مناظر خیره کننده‌ای از مرکز شهر، ۸ یورو بپردازید.

کلیسای جامع درسدن

تماشای غروب در تراس برولشه

برای دیدن مناظر خیره کننده‌تر، باید به سمت تراس «برولشه» (Brühlsche) بروید که به «بالکن اروپا» شهرت پیدا کرده است. این تراس کنار رودخانه‌ای، نقطه‌ای عالی برای تماشای غروب در افق تاریخی درسدن و رودخانه‌ی «البه» به شمار می‌آید.بعد از گردش در جاذبه‌های تاریخی برجسته‌ای که محله قدیمی در خود جای داده بود، وقت آن رسیده که به محله مدرن‌تر شهر در آن طرف رودخانه بروید. «لیلا زوسه» (Lila Soße) حمل و نقل آرام و بی دردسری را برایتان فراهم می‌کند. می‌توانید در این قسمت از کافه‌های مختلف توقف داشته و از غذاهای سنتی آلمانی لذت ببرید. بعد از شام، وقت آن رسیده که به سمت منطقه‌ای مد روزتر بروید. کلوب‌های زیادی در همین حوالی وجود دارند که توصیه می‌کنیم همان طور که به پیاده‌روی و گشت و گذار مشغول هستید، خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و تجربه‌ای ماجراجویانه‌تر داشته باشید. کسی چه می‌داند شاید خودتان هم نزدیک‌های صبح دوباره به کافه اروپا برسید!

تراس برولشه در درسدن

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}