موزه های هنری لندن، مجموعه ای شگفت انگیز آثار مهم دنیا

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/9/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با بازدید از فهرست بهترین موزه‌های هنر لندن، گنجینه‌های متنوع آن را تماشا کرده و طعم هنر و فرهنگ پایتخت انگلستان در سفر به اروپا را بچشید.

تور اروپا

لندن به داشتن مجموعه‌ای غنی از موزه‌ های باشکوه مشهور است. اگر می‌خواهید سفری با حال و هوای هنری به پایتخت انگلستان داشته باشید، این مطلب را بخوانید و فهرستی از ده موزه برتر هنر لندن را به خاطر بسپارید.

۱. گالری لندن جنوبی

شاید در آینده‌ای نزدیک «پکام» (Peckham) به یکی از چشم‌گیرترین همسایه‌های لندن تبدیل شود؛ اما هنوز از نظر داشتن جاذبه‌های توریستی عقب است. «گالری لندن جنوبی» (South London Gallery) که در سال ۱۸۹۱ میلادی برای بهبود ذوق و درک هنری مردم محلی ساخته شد و ضمیمه‌ای مدرن و شیک برای این ناحیه بود که هنوز هم با در اختیار داشتن آثار هنرمندان نامداری مانند «تریسی امین» (Tracey Emin)، «آنتونی گورملی» (Antony Gormley) و «گیلیان ویرینگ» (Gillian Wearing) پذیرای بازدیدکنندگان است و آثار بسیاری از هنرمندان محلی را هم به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه‌های این گالری معمولاً رایگان هستند. پس می‌توانید پولتان را خرج خرید کتاب، هدایای کوچک، استراحت در کافی‌شاپ و خوردن کیک‌های خانگی خوشمزه‌ کنید.

گالری لندن جنوبی

۲. موزه ویکتوریا و آلبرت

در «موزه‌ ویکتوریا و آلبرت» (Victoria & Alberts Museum) که در سال ۱۸۵۲ میلادی ساخته شدُ میلیون‌ها قطعه‌ی هنری را خواهید دید. هفت طبقه‌ی این موزه با نقاشی‌ها، طراحی‌های مد روز، وسایل خانگی، آثار سفالی، مجسمه‌ها، شیشه‌گری، جواهرات و غیره پُر شده‌اند که مجموعاً تاریخچه‌ای از فرهنگ جهان را در ۵۰۰۰ سال اخیر به شما نشان می‌دهند. به عنوان نمونه، گالری هنر اسلامی با بیش از ۴۰۰ شی نفیس از قرن هشتم تا اوایل قرن بیستم، یکی از بهترین مجموعه‌های دنیا است. این موزه، دیدنی‌های بسیار زیادی دارد و بهتر است از یک تور راهنما برای بازدید استفاده کنید.

موزه ویکتوریا و آلبرت لندن

۳. مجموعه والاس

این موزه‌ی رایگانِ، همچون جواهری در پشت خیابان آکسفورد قرار گرفته است. «مجموعه والاس» (Wallace Collection) که آثار حیرت انگیزی از نقاشی، اثاثیه‌ی منزل، ظروف سفالی، مجسمه و ابزارآلات جنگی از قرن ۱۸ و ۱۹ را به نمایش می‌گذارد، خانم والاس در سال ۱۸۹۷ آن را بنا کرد. نقاشی‌های «رمبرانت» (Rembrandt)، «تیسین» (Titian) و «هالس» (Hals) را در کنار برخی از بهترین آثار آبرنگ انگلیسی و فرانسوی در این مجموعه خواهید دید. تزئینات زیبای اتاق‌ها، نمایی از سبک زندگی اشرافی و مد روز لندن در دوره ویکتوریایی به شما نشان می‌دهد. خوردن یک عصرانه‌ی دلچسب را در کافه‌ای که در حیاط پرنور این مجموعه قرار دارد، از دست ندهید.

مجموعه والاس

۴. گالری ساعتچی

«گالری ساعتچی» (Saatchi Gallery) در یک مکان تاریخی، در سربازخانه‌ی نظامی سابق و در کنار خیابان مد روز «پادشاه» قرار دارد؛ اما با این حال فضای داخلی آن سرزنده، روشن و مدرن است و مجموعه‌‌ای فوق‌العاده از آثار کاملاً معاصر را به نمایش می‌گذارد. در کنار نمایش آثار بحث برانگیز هنرمندان بریتانیا، نمایشگاه‌های موقت از هنر مدرن سراسر دنیا هم در این‌ گالری برپا می‌شود که بیشتر آن‌ها زاویه‌ی آوانگارد دارند. «اندی وارهول» (Andy Warhol)، «سای توومبلی» (Cy Twombly) و «سول لویت» (Sol Lewitt) از هنرمندان برجسته‌ای هستند که در طی فعالیت سی ساله‌ی این گالری، آثار خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند.

گالری ساعتچی

۵. گالری تصویر دالویچ

«دالویچ» (Dulwich) نه تنها نام یکی از دلپذیرترین دهکده‌های لندن است، بلکه می‌توان «گالری تصویر دالویچ» (Dulwich Picture Gallery) را هم یکی از دوست داشتنی‌ترین گالری‌های آن دانست. این گالری که در سال ۱۸۱۱ میلادی ساخته شد، قدیمی‌ترین گالری هنری عمومی در جهان شناخته می‌شود و معمار بریتانیایی‌، یعنی «سِر جان سُون» (Sir John Soane) آن را طراحی کرده است. این بنای آجری با ظاهری مدرن کمیابش، پنجره‌هایی در سقفی دارد که فضایی روشن به آن داده است و احساس شکوه تصاویر نقاشی شده را دو چندان می‌کند. این گالری شاهکارهای بیش از ۶۰۰ نقاش بزرگ اروپایی که ماقبل قرن ۱۸ زندگی می‌کردند، مانند «هوگار» (Hogarth)، «روبنز» (Rubens)، و «کانالیتو» (Canaletto) را به نمایش می‌گذارد. در پایان هم، سری به آرامگاه بنیانگذاران گالری در همین ساختمان بزنید.

گالری تصویر دالویچ لندن

۶. آکادمی سلطنتی هنر

«آکادمی سلطنتی هنر» (Royal Academy of Arts) در سال ۱۷۶۸ میلادی توسط جرج سوم بنا شد و هنوز هم یک مؤسسه خصوصی باقی مانده که حدود ۸۰ عضو دانشگاهی از شاخه‌های نقاشی، مجسمه‌سازی، حکاکی، چاپ و معماری آن را اداره می‌کنند. نمایشگاه تابستانی آن از سال ۱۷۶۹ میلادی هر ساله برپا می‌شود و مجموعه‌ی بزرگی از آثار معاصر را که از فراخوان عمومی انتخاب می‌شوند، به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه بیشتر بر زمینه‌ها و آثار هنرمندانی مانند روبنز، «آی وی‌وی» (Ai Weiwei) یا منظره پردازی تمرکز دارد. برای نمایشگاه‌های ویژه، هزینه پذیرش لازم است؛ اما بازدید از مجموعه‌ی دائمی آکادمی، رایگان است.

آکادمی سلطنتی هنر لندن

۷. گالری وایت چپل

«گالری وایت چپل» (Whitechapel Gallery) در سال ۱۹۰۱ میلادی در «ایست اند» (East End) لندن با این هدف ساخته شد که مردم به آثار فاخر هنری دسترسی داشته باشند. پیکاسو، پولاک و «روثکو» (Rothko) هنرمندان پرآوازه‌ای هستند که در این گالری نمایشگاه برگزار کرده‌اند. امروزه می‌توانید آثار تاریخی مهم دنیا را به همراه آثار جدید در این مجموعه ببینید. همچنین رویدادهای متنوعی مانند سخنرانی‌ها‌، کنسرت‌ها و ورکشاپ‌ها به صورت مرتب برپا می‌شوند. بیشتر نمایشگاه‌ها هم رایگان هستند.

گالری وایت چپل لندن

۸. گالری ملی

«گالری ملی» (The National Gallery) یکی از مشهورترین گالری‌های هنری جهان است که در هر صورت نباید آن را از دست بدهید. این گالری در یکی از نقاط مهم لندن، یعنی میدان «ترافالگار» (Trafalgar) واقع شده است. کل مجموعه را در یک بازدید نمی‌توانید ببینید و بخشی از آن‌ها هم رایگان نیستند؛ اما از بسیاری قسمت‌های کوچک و رایگان آن می‌توانید لذت ببرید. این نگارخانه، مجموعه‌ی ملی بریتانیا از هنر اروپای غربی و فهرستی طولانی از شاهکارهای ورمیر، ون‌گوگ، لئوناردو داوینچی، رافائل و روبنز را در اختیار دارد. استفاده از تورهای گالری می‌تواند جنبه‌های متفاوتی از این مجموعه‌ها را به شما نشان دهد.

گالری ملی لندن

۹. تیت مدرن

با بازدید از موفق‌ترین موزه‌ی هنر مدرن دنیا، سفرتان به لندن را تکمیل کنید. «تیت مدرن» (Tate Modern) در یک نیروگاه بازسازی شده، آن سمت رود «تیمز» (Thames) و کلیسای جامع سن پل واقع شده است. در این موزه مجموعه‌ای بی نظیر از هنرِ پس از قرن بیستم، همچون آثار مشهور پیکاسو، ماتیس، سالوادور دالی، پولاک و وارهول را می‌بینید. «تالار توربین» که همیشه رویدادی در آن بر‌پا می‌شود، تالاری آکوستیک، عجیب و با ابعادی مشابه کلیساهای جامع است. در این موزه قسمت‌های جالبی هم برای کودکان وجود دارد. بازدید از موزه به جز برخی از نمایشگاه‌های موقتی آن، رایگان است.

موزه تیت مدرن لندن

۱۰. گالری ملی پرتره

«گالری ملی پرتره» (The National Portrait Gallery) در دوره ویکتوریایی برای احترام به اشخاص برجسته‌ی بریتانیا ایجاد شد. امروزه پرتره‌های چشمگیری از دوران «تودور» (Tudor) مانند نقاشی‌های «هولباین» (Holbein) از هنری هشتم و پرتره‌های شش زن نگون‌بختش را در گالری می‌بینید. گالری آثار دوره‌ی معاصر شامل نقاشی، مجسمه و عکاسی را هم در خود دارد و بازدید از مجموعه‌ی دائمی رایگان است.

گالری ملی پرتره لندن

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}