جالب ترین محله های مونترال برای گردشگران کنجکاو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مونترال، شهر بسیاری مناسبی برای کاوش و تفریح است، به شرطی با محله‌های معروف آن آشنا باشید تا بتوانید یک ماجراجویی درست و حسابی داشته باشید.

تور اروپا

شهر مونترال با وضعیت دو زبانه و حال و هوای خلاقی که دارد، می‌تواند به نوعی پایتخت فرهنگی کانادا نامیده شود. در اینجا تنوع و شگفتی‌های زیادی را می‌بینید و گستره‌ی وسیعی از مناطق مسکونی، تجاری و تفریحی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را کشف کنید. در مونترال ۱۹ منطقه وجود دارد که هر کدام به چندین محله تقسیم می‌شوند. هر محله، تاریخ، معماری، ساکنین و انرژی خاص خود را داراست. در این مقاله به معرفی برخی از معروف‌ترین و جالب‌ترین محله‌های شهر پرداخته‌ایم.

ویل مری

محله «ویل مَری» (Ville-Marie) که در بین ساکنین «دهکده» هم خوانده می‌شود، بسیار سر زنده بوده و زمانی یک منطقه کارگریِ فقیر محسوب می‌شد. همانطور که شهر شروع به تحول و توسعه کرد، ویل مری هم به منطقه‌ای سر زنده برای صرف شام، نوشیدنی و تفریح شد. در اینجا بیش از ۸۰ کافه، رستوران وجود دارد که به اقشار مختلف سرویس‌دهی می‌کنند.

محله ویل مری در مونترال

محله لاتین

در غرب دهکده، می‌توانید «محله لاتین» (Quartier Latin) را پیدا کنید که در کنار کمپ دانشگاه کبک قرار دارد. این محله حال و هوای بسیار پر انرژی داشته و مملوء از کافه، رستوران، تئاتر و سایر اماکن مناسب برای معاشرت و دورهمی‌ها است. معمولاً شب‌ها جمعیت بیشتری در این حوالی دیده می‌شود. بد نیست بدانید که کتابخانه‌ی بزرگ کبک هم در همین محله قرار دارد.

محله لاتین در مونترال

مونترال قدیم

مونترال قدیم یکی از توریستی‌ترین نواحی شهر بوده و قدیمی‌ترینِ آن هم به شمار می‌آید. در این منطقه تاریخی، می‌توانید در بین مغازه‌های گوناگون و جذاب یا حتی گالری‌هایی که در دو طرف خیابان‌های باریک سنگفرش قرار دارند، گردش کنید و از شکوه معماری تاریخی آن که به قرن هفدهم بازمی‌گردد، لذت ببرید.

محله قدیمی مونترال

لو پلتو

«لو پلَتو» (Le Plateau) که در اصل یک محله کارگری فرانسوی بوده، از آن زمان تا کنون به محله‌ای شیک، مدرن و هنری تغییر چهره داده است که هر روز هم بیشتر پیشرفت می‌کند. شهرت بوهمی این محله هنوز هم باقی مانده و حال و هوای حاکم بر آن با جوانان هماهنگی دارد. در لو پلاتو تنوع زیادی از کافه، رستوران و مغازه‌های مدرن را می‌بینید که همگی در کنار هم لقب جوان پسندترین محله مونترال را رقم زده‌اند.

محله لو پلتو در مونترال

مایل اند

«مایل اند» (Mile End) زمانی به عنوان گوشه‌ی شمال غربی «لو پلتو» شناخته می‌شد، اما امروزه خود محله‌ای جدا به حساب می‌آید. این محله از نظر قومیت و زبانی بسیار تنوع داشته و در آن ترکیبی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی و غیره را می‌شنوید. اینجا هم مانند پلتو، حال و هوای هنری داشته و نوازندگان و موزیسین‌های برجسته‌ای را تحویل جامعه داده است.
محله مایل اند در مونترال

روزمون لپوتیت پتری

محله «روزمون لَپوتیت پَتری» (Rosemont–La Petite-Patrie) یا «ایتالیای کوچک»، بعد از تورنتو، بزرگ‌ترین جامعه‌ی ایتالیایی‌هایِ کانادا را تشکیل می‌دهد و این تاریخ دراز مهاجرت، جامعه‌ای پویا را در شمال پلاتو شکل داده است. در اینجا می‌توانید طیفی از مغازه‌ها و رستوران‌های ایتالیایی-کانادایی را ببینید که در کنار بازار بزرگ و جهانی «ژان تَلون» (Jean-Talon) حال و هوایی بسیار سر زنده را به آن داده‌اند. این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای عمومی مونترال محسوب می‌شود.

محله روزمون لپوتیت پتری در مونترال

اوشولاگا مزونوو

محله «اوشولاگا مِزونوو» (Hochelaga-Maisonneuve) در جنوب و جنوب غرب استادیوم المپیک مونترال کشیده شده و یکی از معدود مناطقی است که به نام اولین ساکنان اصلی آن نامگذاری شد. اوشولاگا نام یک دهکده‌ی بومی بود که توسط یک کاوشگر فرانسوی به نام «ژاک کارتیه» در دهه ۱۵۳۰ میلادی کشف شد. امروزه جمعیت این محله‌ی رو به رشد، ترکیبی از قشر فرانسوی زبانِ کارمند، دانشجو و مهاجرین تازه وارد است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه اوشولاگا که نباید از آن غافل شد، بازار «مزونووْ»،‌ یک بازار عمومی واقع در بنایی سنگی متعلق به قرن بیستم خواهد بود.

محله اوشولاگا مزونوو در مونترال

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}