نکاتی جالب درباره کلیسای ساکره کور (قلب مقدس)

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1395/11/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کلیسای ساکره کور (Sacre-Coeur) که به کلیسای قلب مقدس نیز مشهور است، در منطقه ۱۸ پاریس قرار گرفته و یکی از پربازدیدترین یادمان‌های تاریخی این شهر محسوب می‌شود. 

تور اروپا

این مکان مقدسِ سفیدرنگ بر بلندای تپه مونمارتر قد برافراشته و بیشتر به تاج‌ محل در هند شباهت دارد تا همسایه‌اش کلیسای جامع نوتردام اگر با تور فرانسه به عروس شهر‌های اروپا سفر کردید، حتما از محله‌ی مونمارتر و کلیسای قلب مقدس بازدید کنید.

سبک معماری کلیسای ساکره کور

ساختمان این کلیسا در بین سال‌های ۱۸۷۵ و ۱۹۱۴ توسط معماری به‌نام پل ابَدی به سبک رومی-بیزانسی ساخته شد. ابدی، معماری بود که به‌خاطر بازسازی کلیسای جامع پِریگو شناخته می‌شود؛ کلیسایی که طراحی مشابهی با کلیسای مونمارتر دارد.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس

پیش از دوران مسیحیت

قبل از دوران مسیحیت در بالای تپه مونمارتر، جایی‌که امروزه کلیسا وجود دارد، مکانی مقدس وجود داشت که کاهنان در آن به پرستش می‌پرداختند. رومی‌ها در آنجا معابدی در وقف خدایان مارس و مرکوری ساخته بودند.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس

ساکره کور، اولین بنای مقدس مسیحی

اولین عبادتگاه مسیحی در حوالی سال ۲۷۰ میلادی در این محوطه به افتخار اولین اسقف پاریس، سن دُنی ساخته شد. مطابق آن‌چه که در افسانه‌ها آمده است، این قدیس حامی شهر، توسط رومی‌ها گردن زده شد. بعد از اعدام، بدن دُنی مقدس از جا بلند شد، سرش را در دستانش گرفت و در حالی‌که از دهانش موعظه‌ای خارج می‌شد شروع به راه رفتن کرد. بدن او پس از چند کیلومتر راه رفتن بر زمین افتاد.

در این مکان بعدها کلیسای جامع سن دُنی ساخته شد.که نام آن در نهایت به انگلیسی یعنی «سیدنی» تغییر یافت.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس

معنی نام کلیسای ساکره کور

نام این کلیسا، ساکره کور یعنی قلب مقدس و به قلب مسیح اشاره دارد که نمایان‌گر عشق الهی او به بشریت است.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس

دلایل ساخت کلیسای ساکره کور

پروژه ساخت کلیسا توسط گروهی از مردم تأثیرگذار مطرح شد که دو دلیل برای آن داشتند. اول؛ عهد ملی برای ساخت یک کلیسا در صورت جان سالم به در بردن از جنگ با ارتش پِروس در سال ۱۸۷۰ و دوم جبران گناه‌کاری انقلابیون پاریس در جریان کمون پاریس. درنتیجه، به‌دستور مجلس شورای ملی در سال ۱۸۷۳، پروژه ساخت یک کلیسای مسیحیِ برجسته شروع شد؛ کلیسایی که از تمام نقاط پاریس قابل دیدن باشد.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس

درباره سنگ سفید مخصوص

ظاهر سفید و لطیف ساختمان بیشتر به‌خاطر سنگ‌هایی است که از معدن‌های شاتو لاندون آورده شده‌اند. در آب‌وهوای بارانی، کَلسیت موجود در سنگ‌ها مانند یک سفیدکننده عمل کرده و ظاهری یک‌دست و سفید برای کلیسا به وجود می‌آورد.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس

نماهای شگفت‌انگیز از بالای گنبد ساکره کور

مطالب مرتبط

موزه لوور پاریس، پربازدید‌ترین موزه‌ جهان طاق پیروزی، نمادی باشکوه از تاریخ فرانسه کلیسای سنت شاپل پاریس، جواهر معماری گوتیک

از بالای گنبد ساکره کور که از طریق پلکان برای عموم قابل دسترس است، نماهایی فوق‌العاده از پاریس شامل لدفانس، برج ایفل، برج مونپارناس، پانتئون، بوادو وینسِن، بوت شومون و کلیسای سن دنی شما را هیجان‌زده خواهد کرد. با استفاده از دوربین‌ها تقریباً تمام یادمان‌های پاریس از بالای این کلیسا دیده می‌شوند.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس

ارتفاع کلیسای ساکره کور

این کلیسا در بالای تپه‌ی مونمارتر در ارتفاع ۱۳۰ متری از سطح دریا قرار دارد. برج ناقوس و گنبد هر دو به ارتفاع ۸۳ متری می‌رسند. این کلیسا با ۲۱۳ متر ارتفاع از سطح دریا، پس از برج ایفلِ ۳۲۴ متری، دومین بنای مرتفع پاریس است. برج مونپارناس با ۲۱۰ متر در رتبه سوم قرار دارد.

تور پاریس اجرا اول paris week 1

ناقوس عظیم ساوویارد

بزرگ‌ترین ناقوس فرانسه در برج کلیسای ساکره کور نصب ‌شده‌ است. ناقوس ساوویارد که در سال ۱۸۹۵ ساخته شده، هدیه‌ای از طرف دایره اسقفی ساووا است. این ناقوس به همین خاطر به‌نام ساوویارد شناخته می‌شود، اما نام اصلی آن فرانسواز مارگریت است. قطر ساوویارد ۳ متر و وزن آن ۱۸۸۳۵ کیلوگرم بوده و صدای آن را می‌توان از ۱۰ کیلومتری شنید.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس

میلیون‌‌ها بازدیدکننده در سال

سالانه بیش از ۱۱/۵ میلیون گردشگر به اینجا می‌آیند. کلیسای ساکره‌ کور دومین کلیسای پربازدید فرانسه بعد از کلیسای نوتردام است. ورود به داخل کلیسا رایگان بوده و تنها در صورتی‌که بخواهید به سردابه و بالای گنبد بروید، باید هزینه بپردازید.

کلیسای سکر کر (قلب مقدس) پاریس


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}