برج مونپارناس پاریس؛ دومین برج بلند فرانسه

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/5/15
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

برج مونپارناس در پاریس، دومین برج بلند کشور فرانسه به شمار می‌رود و از طریق سکوی دید و تلسکوپ‌های آن در طبقه‌ی 56 می‌توانید به دورنمای بعضی از معروف‌ترین بناهای تاریخی شهر دسترسی داشته باشید.

تور اروپا

«برج مونپارناس» (Tour Montparnasse)، یکی از اولین آسمان‌خراش‌های شهر پاریس به حساب می‌آید و قدمت آن به سال 1973 میلادی برمی‌گردد. بلندترین رستوران در اروپا، یعنی «آسمان پاریس» (Le Ciel de Paris) هم در این برج واقع شده و بالابر آن، یکی از سریع‌ترین‌ها به شمار می‌رود؛ به طوری که می‌تواند در عرض 38 ثانیه، شما را به طبقه‌ی 56 برساند! در واقع، یکی از مهم‌ترین دلایلی که پاریس همیشه در لیست زیباترین شهرهای جهان قرار دارد، این است که معماری و برنامه‌ریزی شهری آن هیچگاه متوقف نمی‌شود و به طور مداوم به آن رسیدگی می‌کنند.

برج مونپارناس پاریس

از دوران «هنری چهارم» در قرن 16 میلادی گرفته تا قرن 19 که پروژه‌ی نوسازی شهر به «بارون اوسمان» (Georges-Eugène Haussmann) واگذار شد، معماری بین‌المللی تأثیر چندانی بر روی پاریس نداشت و آن‌ها برنامه‌های خود را پیش می‌بردند. حتی سبک‌های معروفی همچون باروک، روکوکو، هنر نو و شیوه‌ی مدرن که جزو سبک‌های بسیار تأثیرگذار در دنیا به شمار می‌رفتند، در عمل نتوانستند چندان در پاریس نفوذ کنند؛ زیرا آن‌ها معماری کلاسیک را سبک فرانسوی اصیل می‌دانستند که البته این موضوع بعد از جنگ جهانی دوم تغییر و رژیم جدید از ساخت برج‌ها در سطح شهر حمایت کرد.برج مونپارناس پاریس

بعد از این سلسله تغییرات، برج مونپارناس جزو اولین برج‌های بزرگی بود که در شهر پاریس و در منطقه‌ی «مونپارناس» ساخته شد. این پروژه از طرف دولت، حمایت بسیاری دریافت کرد و ساخت آن از سال 1969 تا 1973 میلادی طول کشید. ابتدا قرار بود ارتفاع این برج نهایتاً 154 متر باشد؛ اما بعداً آن را به بیش از 200 متر رساندند. در طول مراحل ساخت، این برج به نمادی از پاریسِ دوره‌ی مدرن تبدیل شد که بعد از اتمام پروژه، نظر عمومی نسبت به آن تغییر کرد. برج 210 متری مونپارناس، آنقدر بلند بود که جلوی دورنمای شهری زیبای پاریس را می‌گرفت. امروزه برج‌های بلند را به دور از مرکز شهر و به خصوص در منطقه‌ی «لدفانس» بنا می‌کنند که یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی تجاری جهان محسوب می‌شود.

برج مونپارناس پاریس

بیشتر گردشگرانی که از برج مونپارناس دیدن می‌کنند، ساختمان خود برج برایشان جذابیت چندانی ندارد و بیشتر، سکوی دید آن است که مردم را به سمت خود می‌کشاند. این سکوی دید در طبقه‌ی 56 برج قرار دارد و از طریق تلسکوپ‌های آن می‌توانید به چشم‌انداز بی‌نظیر شهر پاریس اشراف داشته باشید. در روزهایی که آسمان صاف و شفاف است، این دید حتی تا 40 متر افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید موزه لوور، کلیسای ساکره کور و نوتردام را هم از بالا ببینید. مخصوصاً اگر شب به این مکان بروید، منظره‌ی زیباتری پیش رویتان خواهد بود و به دورنمای بناهای نورانی همچون برج ایفل و گنبد موزه انولید دسترسی خواهید داشت. شهر پاریس چنان در تاریکی شب می‌درخشد که تعجبی ندارد لقب «شهر نور» آن را به چراغ‌های بی‌شمار شهر نسبت می‌دهند. همچنین می‌توانید از این طبقه نیز بالاتر بروید و پاریس را از طبقه‌ی 59 و با دید بهتری تماشا کنید. برج مونپارناس، یک نمایشگاه را نیز در برمی‌گیرد که به کمک آن می‌توانید اطلاعات بیشتری راجع به تاریخچه‌ی برج و اهمیت آن به دست بیاورید.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}