بهترین غذاهای خیابانی سنگاپور

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1396/5/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کشور سنگاپور بر خلاف جغرافیای کوچکش، تنوع غذایی بالایی دارد. از باکوته گرفته تا چلو مرغ و کاری ماهی سرخو.

تور اروپا

در این نوشتار ده غذای خیابانی مشهور این کشور را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر خود به این کشور دوست‌داشتنی، فرصت امتحان کردن آن‌ها را از دست ندهید. پس منتظر نمانید و ادامه مطلب را بخوانید.

1. باکوته

باکوته (Bah Kut The) را مهاجران چینی به کشور سنگاپور برده‌اند و یکی از لذیذترین غذاهای افسانه‌ای‌ و خیابانی این کشور محسوب می‌شود. گفته شده است که پیشینه این غذا به آشپز فقیری بر‌می‌گردد که سعی داشته با استفاده از ترکیبات غذایی محدود خود برای یک شخص فقیر یک غذای خوشمزه بپزد. برخی می‌گویند نام این غذا از یک ماده قهوه‌ای رنگ چای شکل گرفته شده است و برخی دیگر معتقدند که علت نامگذاری این خوراکی به این نحو «چای اولانگ» (oolong tea) است که در کنار آن نوشیده می‌شود تا چربی غذا را حل کند. باکوته با گوشت دنده آبداری پخته می‌شود که برای مدت چندین ساعت در یک آبگوشت گیاهی غنی جوشانده شده است؛ البته نه به این سادگی زیرا در تهیه آبگوشت این غذا باید روند دقیقی دنبال شود و از مقدار دقیقی سیر، دارچین، میخک، رازیانه و نوعی گیاه چینی به‌ نام «دانگ گویی» (dang gui) استفاده کرد تا بهترین طعم در غذا ایجاد شود. «تئوچیو» (Teochew) مشهورترین نوع این غذا است که رنگ روشنی دارد و در تهیه آن از سس سویا استفاده می‌کنند.

غذاهای سنگاپور

2. سفره ماهی سمبل

این غذا در مالزی با نام ماهی کبابی شناخته می‌شود اما در حقیقت یک ابتکار سنگاپوری است که برای مدت زمان زیادی به چشم یک ماهی ارزان و بدمزه به آن نگاه می‌شد تا اینکه یک شهروند محلی مالزیایی در یک ایده مبتکرانه آن را با سس تند سمبل آغشته کرد و یک غذای بسیار خوشمزه از آن ساخت. سمبل ترکیبی از فلفل، خمیر میگو، موسیر و ادویه است که طی فرایندی به دست می‌آید. زمانی که سمبل آماده می‌شود ظاهری ترد و شکننده به خود می‌گیرد که با شکستن این پوسته گوشت آبدار داخلی آن نمایان می‌شود.

غذاهای سنگاپور

3. خرچنگ گلی

هنوز مشخص نیست که ساکنین محلی سنگاپور در تهیه این غذا از فلفل معمولی استفاده می‌کنند و یا فلفل قرمز اما آنچه که در نهایت سر میز غذا گذاشته می‌شود یک خرچنگ گلی (Mud Crab) سرخ شده است که در ترکیب با هر دو نوع فلفل طعم بسیار خوبی دارد. طبق اطلاعات موجود نوعی از این غذا که با فلفل قرمز تهیه می‌شود در سال 1956 و نوعی که با فلفل سیاه پخته می‌شود برای اولین بار در سال 1959 به‌عنوان یک غذای رسمی تهیه گردید.

غذاهای سنگاپور

4. چلو مرغ

این غذا هم پیشینه‌ای چینی دارد و از جزیره‌‌ای به‌ نام «هاینان» (Hainan) به سنگاپور آمده است؛ با این وجود اما به‌‌عنوان یک غذای ملی اما غیررسمی در سنگاپور شناخته می‌شود که در سرتاسر جهان نیز مشتری دارد. ساکنان جزیره هاینان برای تهیه این خوراکی گوشت یک مرغ چاق و پیر را در به‌‌‌طور جداگانه می‌‌پزند و سپس آن را روی برنج پخته شده تکه تکه می‌کنند. این غذا اغلب به‌همراه یک نوشیدنی تند که با ترکیب کردن فلفل، زنجبیل و سس سویا درست می‌شود، خورده می‌شود.

غذاهای سنگاپور

5. دورین

دورین (Durian) پادشاه دنیای میوه‌‌ها است؛ آنچه که اهمیت این میوه خاردار را در سنگاپور زیاد می‌کند این است که ساکنین این کشور اشتهای زیادی برای رفتارهای نامتعارف دارند به‌همین دلیل استفاده از این میوه خاردار در مراکز عمومی مسقف ممنوع شده است. دورین طعم عجیبی دارد؛ مزه این میوه برای اولین بار توسط یک شخص تکامل‌گرا به‌ نام «آلفرد راسل والاس» به یک فرنی طعم داده شده با بادام شبیه شد.

غذاهای سنگاپور

6. پوره قورباغه

پوره قورباغه (Frog Porridge) نامی عجیب می‌باشد که برای این غذای بسیار جالب انتخاب شده است. در تهیه این خوراکی قورباغه‌ها را در سس لوبیا، تکه‌های پیاز، فلفل سیاه، زنجبیل و آب انگور تا زمان پخته شدن گوشت، نگه می‌دارند. قورباغه‌ها اگر که به‌درستی پخته شوند طعم بسیار خوشمزه‌ای به‌خود می‌گیرند. برخی اغراق کرده‌اند که مزه این خوراکی بیشتر به مرغ شبیه است اگرچه که شباهت‌هایی بین مزه این دو غذا وجود دارد. حریره‌ای که در کنار گوشت کباب شده قورباغه سر میز غذا می‌آید چسبناک اما لذیذ است و با سس پیازچه خورده می‌شود.

غذاهای سنگاپور

7. او لواک - شای تاو کوای

این دو نوع غذا مزه متفاوتی دارند اما هر دو با تخم‌مرغ تهیه می‌شوند. او - لواک (Oh-luak) در واقع املت صدف خوراکی است که با تخم‌مرغ نیمرو، سیب‌زمینی، سرکه فلفلی و حلزون پخته می‌شود اگرچه که نوعی از آن بدون سیب‌زمینی هم تهیه می‌گردد. این غذا در اصل ریشه «تایوانی» (Taiwan) دارد. شای تاو کوای (chai tao kway) غذای دیگری است که سنگاپوری‌ها در تهیه آن نیز از تخم‌مرغ نیمرو در کنار ادویه و تربچه استفاده می‌کنند. این خوراکی به اشتباه به‌‌دلیل تشابهی که بین نام هویج و تربچه در زبان سنگاپوری وجود دارد، به‌ کیک هویج معروف شده است. شای تاو کوای در سنگاپور حکم یک صبحانه مقوی را دارد.

غذاهای سنگاپور

8. کاری ماهی سرخو

در فرهنگ آشپزی غربی از کله ماهی هیچ استفاده‌‌ای نمی‌شود اما در آسیای جنوب شرقی این‌‌گونه نیست. در سنگاپور از کله ماهی در تهیه انواع مختلفی از غذاهای خوشمزه‌‌ استفاده می‌گردد که محبوب‌ترین آن‌‌ها کاری نام دارد. این غذا برای اولین بار در «بنگلادش» (Bangladesh) تهیه شد اما در سنگاپور به‌ حالت امروزی آن ارتقاء یافته است. کاری نوعی «کرالان» (keralan) تفت داده شده در سس است که با بادمجان و بامیه تهیه می‌‌شود تا خوشمزه‌‌تر گردد.

غذاهای سنگاپور

9. لاکسا کاری

اگر فقط می‌‌خواهید یک نوع غذای سنگاپوری را بخورید لاکسا کاری (Curry Laksa) را انتخاب کنید. این غذا طعم چینی و مالزیایی را با هم ترکیب می‌‌کند و درواقع نگین عیاری آشپزی «پراناکانی» (Peranakan) محسوب می‌‌شود. لاکسا ترکیبی از سس خامه‌‌ای نارگیل، رشته فرنگی و کشک لوبیای سرخ شده می‌باشد که با تکه‌‌های ماهی و میگو غنی می‌شود. نوعی از این غذا را در کنار این ترکیبات با تکه‌‌های ماهی اسقومری و منگوستن هندى نیز تهیه می‌شود. در تهیه انواع مختلف این خوراکی از پیاز، آناناس، فلفل، خیار، نعناع و زنجبیل هم استفاده می‌شود.

غذاهای سنگاپور

10. تائو هوا

تائو هوا (Tau Hua) دسر مخصوصی است که باید بعد از خوردن همه‌ی‌ غذاهای فوق سرو شود. این دسر درواقع نسخه محلی «دونگ هوا» (don hua) چینی است با این تفاوت که در سنگاپور در کنار شربتی شیرین که با برگ‌‌های «پاندان» (pandan) و دانه‌های «جینکو» (ginkgo) طعم می‌گیرد. تائو هوا را می‌توانید هم به‌صورت گرم و هم سرد میل کنید.

غذاهای سنگاپور

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}