گردشی در محله قدیمی استراسبورگ

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1395/12/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

محله قدیمی استراسبورگ که حوالی کلیسای جامع «بانوی ما» را در بر می‌گیرد، از دیدنی‌های استراسبورگ است. این منطقه مرکز و مهم‌ترین بخش آن برای خرید به حساب می‌آید.

تور اروپا

سفر به شهر تاریخی استراسبورگ در تورهای فرانسه

اگر نگاهتان را برای دقیقه‌ای از شکوه مسحور کننده کلیسای جامع گوتیکی جدا کنید، با کوچه‌های پیچ در پیچ محله قدیمی روبرو خواهید شد. این منطقه بین میدان «بروگلی» (Broglie)، میدان «گوتنبرگ» و میدان «کلِبِر» (Kléber) قرار دارد. در کنار خیابان‌های باریک متعدد محله قدیمی، اماکن عمومی بزرگ‌تری نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

میدان بروگلی (Place Broglie) قبلاً محلی برای رژه‌های نظامی شهر و بازارهای فروش اسب به شمار می‌رفت و نام آن برگرفته از حکمرانی به اسم «مار‌شال دو بروگلی» (Maréchal de Broglie) بود. در ماه دسامبر می‌توانید در اینجا بخشی از بازار معروف کریسمس استراسبورگ را پیدا کنید. روبه‌روی ساختمان «بانک دو فرانس» تالار شهر را خواهید دید که به سبک قرن هجدهمی ساخته شده است. تئاتر شهر نیز در همین حوالی قرار دارد و متعلق به سال ۱۸۰۴ می‌باشد. تالار ورودی باشکوه با ستون‌های متعدد که شش الهه شعر و موسیقی را نشان می‌دهند، توسط «لَندولین اونماخْت» (Landolin Ohnmacht) در سال ۱۸۲۱ ساخته شد.

محله قدیمی استراسبورگ

در میدان گوتنبرگ می‌توانید معروف‌ترین ساختمان رنسانسی استراسبورگ، یعنی اتاق تجارت را ببینید. این بنا در سال ۱۵۸۵ توسط «هانس شوخ» (Hans Shoch) ساخته شد و نامش در فهرست زیباترین ساختمان‌های آلزاسی قرن ۱۶ به چشم میخورد. شاید اگر ادعا کنیم که میدان گوتنبرگ برای افرادی که به دنبال کتاب‌های قدیمی هستند، مکانی رویایی به شمار می‌رود اغراق نکرده باشیم. در واقع هر هفته کتاب‌ فروشان غرفه‌هایشان را پای مجسمه چاپگر معروف یعنی یوهانس گوتنبرگ برپا می‌کنند.

میدان کلِبِر نیز در زمان انقلاب فرانسه محلی برای اعدام‌های عمومی با گیوتین بود. امروزه این میدان با ساختمان‌های زیبایی متعلق به دوران «پروموتِریسم» (promoterism) یکی از جاذبه‌های محله قدیمی استراسبورگ محسوب می‌شود. در ضلع شمالی هم «اوبِت» (Aubette) را خواهید دید؛ ایستگاه اصلی سابق پلیس که امروزه تبدیل به کافه و رستوران شده است. این میدان مرکز تجمع مردم در رویدادها و جشن‌ها بوده و شاید بتوان آن را قلب شهر نامید.

محله قدیمی استراسبورگ

«گران رو» (Grand'Rue)، قدیمی‌ترین خیابان استراسبورگ و برای رومی‌ها یک محور نظامی مهم بود که از ساوِرن (Saverne) به میدان کلیسای جامع می‌رفت. در طول این خیابان تعداد زیادی از خانه‌های کارگری قرن هجدهمی را مشاهده خواهید کرد. مغازه‌های شرقی و نانوایی‌های این ناحیه نان صاف و غذاهای مخصوص عربی ارائه می‌کنند.

خیابان یهودی‌ها‌، خیابانی باریک در پشت کلیسای جامع است. در این خیابان تعداد زیادی بوتیک کوچک به چشم می‌خورند. در گذشته این خیابان مرکز محله یهودی‌ها در استراسبورگ بود و کنیسه و مدرسه‌ای در آن وجود داشت. در طی قرن ۱۳ جامعه یهودیان توسط امپراتوری آلمان محافظت شد که امتیاز ارزشمندی به حساب می‌آمد. کارگران، دلالان و خواربار فروشان در آن زمان در خیابان یهودی‌ها زندگی می‌کردند.

محله قدیمی استراسبورگ

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}