ساختمان غول پیکر کاخ عدالت بروکسل

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/1/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

دیوان عدالت بروکسل (پالاس ژوستیس) ساختمانی عظیم و باشکوه است که متأسفانه سال‌های طولانی بی استفاده ماند. این بنا نمادی از اتحاد بلژیک بوده و بازسازی آن در سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود.

تور اروپا

زمانی که تقاضا برای یک دادگاه جدید در بلژیکِ تازه مستقل شده در اواسط قرون ۱۹ بالا ‌رفت، نتیجه‌اش یکی از ارزشمندترین ساختمان‌های اروپا بود که در بروکسل ساخته شد. دیوان عدالت بروکسل در ابعادی غول‌آسا و در زمینی مرتفع، مشرف به مرکز تاریخی بروکسل بنا گردید. در نیمه اول قرن ۱۹، بلژیک شاهد توسعه و تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی بود. این سرزمین اولین کشوری بود که انقلاب صنعتی را با آغوش باز پذیرفت. دیوان عدالت جدید، موقعیتی مهم برای بلژیک بود تا موفقیت‌های خود را در عرصه جهانی اعلام کند. محوطه وسیعی از منطقه «مارول» (Marolles) برای این ساختمان مصادره و تخریب شدند. در نهایت در سال ۱۸۶۶ اولین سنگ ساختمان را بنا نهادند. معمار شهر، «ژوزف پولارت» (Joseph Poelaert) طراحی ساختمان را با روندی خلاق اما کمی پر هرج و مرج انجام داد که باعث برافروختگی بسیاری از همکارانش بود. دیوان عدالت در سال ۱۸۸۳، یعنی چهار سال بعد از مرگ پولارت تکمیل شد.

ساختمان عدالت بروکسل

ساختمان دیوان عدالت به سبک نئو باروک و با جزئیاتی به سبک کلاسیک و معماری شرقی ساخته شد. در رواق مرکزی تندیس‌هایی از سخنوران بزرگ و قانون‌گذاران باستانی مانند «دموستن» (Demosthenes)، «لیکورگوس» (Lycurgus)، «سیسرو» (Cicero) و «اولپین» (Ulpian) به بازدیدکنندگان خوشامدگویی می‌کنند. به خاطر عظمت بنا، برای حفظ نور طبیعی و هوای مطبوع، ۸ حیاط نیز برای مجموعه در نظر گرفته شد. مهم‌ترین بخش ساختمان، تالار بی‌نظیر «رد پاهای فراموش شده» (Salle des Pas Perdus) در زیر گنبد است.

ساختمان عدالت بروکسل

ساختمان دیوان عدالت به خاطر ابعاد بسیار بزرگش در ابتدا بسیار احمقانه می‌نمود و برای مدتی طولانی تحقیر می‌شد. قاب آهنی بنا که در نوع خود چیزی نو و پیشگام بود، در برابر نفوذ آب مقاوم نبوده و به مرور زمان زنگ زده، تغییر ابعاد داده و آسیب‌هایی به سنگ بنا وارد کرد. برای حفاظت مردم در برابر سنگ‌هایی که سقوط می‌کردند، سه دهه پیش داربستی به روی ورودی جلویی بسته شد. این داربست خود نیز زنگ زده و غیر قابل استفاده است. قسمت‌های زیادی از ساختمان بلااستفاده و خالی مانده‌اند، در حالی که هم‌زمان فضای زیادی از ساختمان‌های اطراف برای امور قضایی اجاره می‌شوند. همان‌طور که ایده‌های تجزیه طلبانه در کشور شهرت و محبوبیت پیدا می‌کردند، دیوان عدالت که نمادی از بلژیک متحد بود بدون هیچ سخنگو و پشتیبانی رها شده بود.

ساختمان عدالت بروکسل

در پاسخی به این چالش‌ها در سال ۲۰۱۱ بنیاد پولارت تأسیس شد تا مسئولیت بازسازی ساختمان و تحکیم امور قضایی در آن را به عهده بگیرد. «نگهبان یادمان‌های جهان» در سال ۲۰۱۶ برای افزایش آگاهی و انجام عملی از سوی دولت برای حفاظت بنایی که آینده‌اش برای مدتی طولانی معلق مانده است تلاش بسیار کرد. بعد از این تلاش‌ها، مجلس بروکسل بارها پرونده دیوان عدالت را بررسی کرد. در فوریه سال ۲۰۱۶، وزارت کشور برنامه‌ای ده ساله را تدوین کرد تا مجموعه را بازسازی نموده و آن را به جایگاه اولیه‌اش برگردانند. این پروژه که هزینه‌ای معادل ۱۰۰ میلیون یورو در بر دارد، از سال ۲۰۱۸ آغاز شده و از ورودی اصلی ساختمان شروع می‌شود.

ساختمان عدالت بروکسل

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}