باغ‌ الکساندر، جاذبه‌ای سرسبز در امتداد کرملین

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/1/16
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

باغ الکساندر چه برای اهالی شهر و چه برای گردشگران، همیشه یکی از قسمت‌های محبوب مسکو به حساب می‌آید. جدای از آن، این محل یادآور رویدادهای تاریخی مهم زیادی است.

تور اروپا

تجربه جادوی شهر مسکو در تورهای روسیه

بعد از جنگ میهنی سال ۱۸۱۲، زمانی که شهر مسکو در حال بازسازی بود، خندق دور آن پر و رودخانه «نِگلینا» در یک خط لوله محصور شد. در سال ۱۸۲۰، اسکندر اول دستور احداث یک باغ را در محوطه داد. پروژه ترمیم و بازسازی توسط یک معمار حاذق روسی به نام «اوسیب بووه» (Osip Bove)، هدایت می‌شد. در ابتدا نام این زمین‌ها باغ کرملین بوده (نام فعلی بعد از تاج‌گذاری الکساندر دوم در سال ۱۸۵۶ انتخاب شد) و سه باغ مجزا با طراحی متحد و یکپارچه را در بر می‌گرفت. باغ بالایی که از میدان انقلاب تا دروازه «ترویتسکی» (Troitskiye) امتداد دارد، اولین باغی بود که در سال ۱۸۲۱ بازگشایی شد. باغ وسطی محوطه بین دروازه ترویتسکی و دروازه «برویتسکی» (Borovitskiye) را در بر داشته و باغ پایینی با کمترین مساحت آخرین باغ بود که در سال ۱۸۲۳ به اتمام رسید.

پارک الکساندر مسکو

امروزه باغ پایینی هیچ گردشگاهی نداشته و به روی عموم باز نیست. سه مسیر پیاده‌روی در طول دیوار کرملین و میدان مانژ در باغ‌های بالایی و وسطی وجود دارند. گونه‌های مختلف گیاهی و گل‌های زیبا چمن‌ها را آراسته و در ماه‌های مختلف سال شکوفا می‌شوند. یک درخت بلوط دویست ساله نیز در این باغ وجود دارد. در بهار و تابستان، بازدیدکنندگان می‌توانند از دشت‌های بی‌نظیر لاله و گل رز دیدن کنند.

پارک الکساندر مسکو

باغ الکساندر خارج از دیوارهای کرملین، در قلب مسکو، به عنوان نمادی از ترمیم شهر و آزادی اروپا بعد از شکست ناپلئون شناخته می‌شود. دروازه آهنی غول پیکر باغ بالایی، مشرف به موزه تاریخ، یکی از جاذبه‌های یادبود جنگ می‌باشد. در سال ۱۸۴۱ یک سازه به نام «ویرانه» با طراحی «اوسیب بووه» در پای برج میانی آرسنال در وسط باغ بالایی ساخته شد. این سازه با بقایایی ساختمان‌های مسکو که توسط ارتش ناپلئون تخریب شده بودند مزین گردید.

در ۱۰ جولای سال ۱۹۱۴، یک ستون پر نقش برای گرامیداشت سیصد سالگی خاندان رومانف که در سال ۱۹۱۳ در کل روسیه جشن گرفته شد در وسط باغ الکساندر نصب گردید. این ستون گرانیتی با یک عقاب دو سر در بالایش، یک شیر، یک سپر و شمشیر به همراه نشان خانوادگی رومانف‌ها تزئین شده است. در ابتدا این ستون در ورودی باغ بالایی قرار داشت، اما بعد از انقلاب اکتبر، نام این خاندان محو و با انقلابیون و متفکران جدید جایگزین شد. در سال ۱۹۶۶ ستون مذکور به مرکز باغ بالایی منتقل و در نزدیکی «ویرانه» نصب گردید.

پارک الکساندر مسکو

در سال ۱۹۶۷، یک یادمان از بیست و پنجمین سالگرد شکست ارتش فاشیست در نزدیکی مسکو ساخته شد. این نقطه همان‌ گور جمعی سربازان گمنام، یا همان سربازان ارتش سرخ بود که در سال ۱۹۴۱ کشته شدند. معمولاً در روز پیروزی مردم برای ارج نهادن به اعمال قهرمانانه سربازان روسی در اینجا گرد هم می‌آیند. در سال ۱۹۹۶ یک حوضچه مصنوعی با آب‌نماها و مجسمه در باغ بالایی ساخته شدند تا نمادی از بستر رودخانه نگلینا باشد.

پارک الکساندر مسکو

تجربه جادوی شهر مسکو در تورهای روسیه

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}