با ساختمان پارلمان اسلو آشنا شوید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1395/12/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ساختمان پارلمان نروژ یا «استورتینگ» (Stortinget) واقع در شهر اسلو، در سال ۱۸۶۶ به اتمام رسید. این بنا بر خلاف سایر ساختمان‌های همتای خود، هم‌تراز همسایه‌های دیگر بوده و حسی از صمیمیت و راحتی را به مردم شهر القا می‌کند.

تور اروپا

سفر به اسلو در تور ۱۵ روزه کشورهای اسکاندیناوی

در اواخر جنگ‌های ناپلئونی و زمان عهدنامه «کیل» (Keil) در سال ۱۸۱۴، دانمارک با واگذاری نروژ موافقت کرد. این اتفاق به نروژی‌ها فرصت تشکیل پارلمان خودشان را داد. این بنا که از ۵ مارس سال ۱۸۶۶ مورد استفاده قرار گرفت، توسط معماری سوئدی به نام «امیل ویکتور لانگله» (Emil Victor Langlet) طراحی شد. لانگله عمیقاً قصد داشت ساختمان پارلمان را طوری طراحی کند که برای عموم قابل دسترس باشد. پلکانی که به سمت گالری عمومی مجلس اسلو می‌رود، درست از داخل یکی از سه در باشکوه آن رو‌به‌روی خیابان «کارل یوهان» (Karl Johan) آغاز می‌شود. وقتی ساختمان پارلمان در سال ۱۸۶۶ به پایان رسید، بنایی بی‌همتا و نوآورانه به حساب می‌آمد.

ساختمان پارلمان نروژ

این سازه خیلی به ساختمان‌های پارلمان دیگر شباهت نداشت. یک بنای نسبتاً کوچک اما با شاخصه‌های خاص خود! به جای آن که پارلمان با ارتفاعی باشکوه در بالای سر مردم قد علم کند، در سطح معمول خیابان به آن‌ها پیوست و راحتی و آرامش خاصی را به جمعیت شهری القا کرد. در طراحی بنا از معماری فرانسه و ایتالیا الهام گرفته شده است. با توجه به اینکه ساختمان برای حضور همه کارکنان پارلمان بسیار کوچک است، ساختمان‌های دیگری در اطراف نیز برای جای دادن باقی کارمندان در نظر گرفته شدند. ساختمان پارلمان در زمان جنگ جهانی دوم توسط آلمانی‌ها اشغال شد.

ساختمان پارلمان اسلو

دو مجسمه شیری که در ورودی پارلمان قرار دارند توسط یک زندانی در استحکامات «آکرشوس» ساخته شدند. وی که در ابتدا محکوم به مرگ شده بود، بعداً حکم حبس ابد گرفت. این دو شیر به قدری مورد پسند افتادند که کم‌کم تبدیل به نمادی از پارلمان اسلو شدند. این موفقیت بزرگ اثر هنری مجرم زندانی، سبب آزادی وی در سال ۱۸۷۲ شد. او بعد از خروج از زندان به آمریکا مهاجرت کرده و زندگی جدیدی را ساخت. بازدید از این ساختمان برای کسب اطلاعاتی درباره تاریخ سیاسی نروژ ارزشمند خواهد بود. گردشگرانی که به زبان نروژی تسلط دارند می‌توانند در جلسات پارلمان شرکت کنند. یک گالری هنری کوچک هم در داخل ساختمان قرار دارد. تورها معمولاً توسط سیاست‌مداران جوان هدایت می‌شوند و طی این تور برخی از اسناد کشور را هم خواهید دید.

ساختمان پارلمان نروژ

روبه‌روی ساختمان پارلمان فضای سبزی وجود دارد که مردم و گردشگران می‌توانند بعد از ظهرهای تابستانی خود را در آن سپری کنند. شب‌ها که پارلمان و کاخ سلطنتی نورپردازی می‌شوند خیابان بسیار دیدنی خواهد بود و کلوب‌های اطراف هم شلوغ می‌شوند. برای دسترسی به ساختمان پارلمان بهتر است از مترو استفاده کنید. ایستگاه استورتینیه، خروجی «اِگِرتورگه» (Egertorge) در تمام خطوط مترو که در اینجا توقف دارند شما را به پارلمان خواهد رساند. مترو سریع‌ترین روش حمل و نقل عمومی در اسلو می‌باشد.

اگر مایل به استفاده از تراموا هستید، ترامواهای ۱۱-۱۷-۱۸ که در ایستگاه «ترینگ‌هوسه» (Tringhuset) توقف دارند دقیقاً شما را در کنار همان ایستگاه مترو پیاده خواهند کرد.

ساختمان پارلمان نروژ

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}