قلعه زالبورگ فرانکفورت و سفری به امپراطوری روم

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/1/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

قلعه زالبورگ واقع در فرانکفورت آلمان امروزه تبدیل به موزه‌ای هیجان‌انگیز و موسسه‌ای تحقیقاتی شده و با کاوش در آن می‌توانید به قرن‌ها پیش، سفر کنید. در این موزه رو باز با سبک زندگی مردم روم باستان به خوبی آشنا خواهید شد.

تور اروپا

سفر به شهر فرانکفورت در تورهای آلمان

در زمان امپراطوری روم، دژ زالبورگ از تپه‌های «لیمِس» و «تانوس» مراقبت می‌کرد. از اوایل قرن دوم بعد از میلاد، لیمس به مدت ۱۵۰ سال مرز بین امپراطوری روم و قلمرو ژرمن‌ها را مشخص می‌کرد. نیروی نظامی قلعه از ۶۰۰ سرباز پیاده و سوار نظام تشکیل شده بود. یک گرمابه و مهمان‌خانه درست در خارج دروازه اصلی قرار داشتند. دهکده‌ای متشکل از صنعتگران، تاجران و رستوران داران بعدتر به قلعه اضافه شد. جاده رومی به سمت «نیدا» (فرانکفورت-هدرنهایم امروزی) با ردیفی از مقابر و زیارتگا‌ه‌ها پر شده بود؛‌ زیرا زمانی بیش از ۲۰۰۰ نفر در این دهکده و قلعه زندگی می‌کردند. ساختمان‌ها بعد از افزایش حملات ژرمن‌ها، ارتش‌های شرق امپراتوری و مشکلات سیاسی داخلی ای که باعث شد روم لیمس را رها کند به دست فراموشی سپرده شدند.

قلعه زالبورگ فرانکفورت

امروزه بقایای ۵۵۰ کیلومتر مرز استحکامات از رودخانه راین تا دانوب، یکی از بزرگ‌ترین یادمان‌های باستانی اروپا را تشکیل می‌دهند. بعد از اولین تحقیقات و جستجوهای باستان‌شناسی در اوایل قرن ۱۹، قلعه بین سال‌های ۱۸۹۷ تا ۱۹۰۷ مورد بازسازی قرار گرفت تا تبدیل به موزه‌ای رو باز و مرکزی تحقیقاتی شود. بین سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹، با بازسازی و ترمیم سایر ساختمان‌ها، یک پارک باستان‌شناسی نیز به مجموعه اضافه شد. در سال ۲۰۰۵، لیمس به همراه زالبورگ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه گردید.

قلعه زالبورگ فرانکفورت

سفری به اعصار گذشته

بازدیدکنندگانی که زالبورگ را کاوش کنند، با تصویری زنده و شفاف از سبک زندگی رومی‌ها آشنا خواهند شد. در داخل استحکامات زالبورگ که شامل دیوارهای دفاعی، باروها و چهار دروازه می‌شود؛ بسیاری از ساختمان‌های اصلی با سنگ و چوب بازسازی شده‌اند. انبار غله سابق، امروزه به یک نمایشگاه و اقامتگاه فرمانده نیز در حال حاضر تبدیل به واحد مدیریت موزه و مرکز تحقیقات زالبورگ شده است. ساختمان رؤسا نیز با تالار شورا و حیاطش، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده خواهد کرد. اتاق‌های موزه دور همین حیاط پراکنده شده‌اند. در زمان رومی‌ها این اتاق‌ها، محل کار یا اسلحه‌خانه بودند.

قلعه زالبورگ فرانکفورت

یافته‌های باستان‌شناسی، بازسازی‌ها، اقلام به نمایش درآمده و مدل‌ها همگی در کنار هم سبک زندگی سربازان و ساکنین دهکده خارج دروازه‌های قلعه را به تصویر می‌کشند. از میان همه شاید سربازخانه‌ها و اتاق غذاخوری فرمانده از همه دیدنی‌تر باشند.

در تنورهای بازسازی شده حول باروها هنوز هم نان تازه رومی پخت می‌شود. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در رستوران موزه حال و هوای یک رستوران رومی را تجربه کنند. اجاق، قفسه‌ها و میزی که خواهید دید همگی متعلق به دوران رومی‌ها هستند. مهمانان می‌توانند از میان غذاها و نوشیدنی‌های رایج روم باستان انتخاب کنند. در خارج از دروازه اصلی دژ، جایی که خانه شهروندان واقع شده بود، گردشگران با بقایای حمام و مهمان‌خانه و همچنین چاه‌ها و انبارهای خصوصی‌ خانه‌ها روبرو می‌شوند. جاده دور زالبورگ شما را با بخش‌های محافظت‌شده لیمس که خیلی هم از زالبورگ دور نیستند آشنا می‌کند. این مسیر از ویرانه‌های دیگر و یادمان‌های بازسازی شده باستان‌شناسی مانند ستون ژوپیتر و معبد میترا نیز عبور می‌کند.

قلعه زالبورگ فرانکفورت

یافته‌های بیشمار باستان‌شناسی، گستره وسیع و جنبه‌های گوناگون زندگی روزمره مردم روم از غذا خوردن و نوشیدن، ساخت و ساز و صنعتگری تا لوازم نظامی، لباس، زیورآلات، دارو، پول و اقلام مذهبی را به نمایش می‌گذارند. جدای از اشیای برنزی، آهنی، شیشه‌ای و سفالی، یافته‌های چرمی و چوبی نیز جزو جاذبه‌های جالب توجه موزه هستند. بر خلاف آنکه چنین مواد ارگانیکی معمولاً طی قرن‌ها از بین می‌روند، این اقلام به خاطر شرایط محیطی مساعد، در وضعیتی باورنکردنی و کاملاً سالم باقی مانده بودند.

قلعه زالبورگ فرانکفورت

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}