تجربه فضای روحانی در کلیسای نتردام ژنو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کلیسای کاتولیک نوتردام در ژنو، بعد از پشت سر گذاشتن تاریخی پر فراز و نشیب امروزه تبدیل به یک جاذبه فرهنگی تاریخی مهم برای گردشگران این کشور شده است.

تور اروپا

سفر به ژنو شگفت انگیز در تور ۹ روزه دور سوئیس

با پروتستان شدن کلیسای جامع «سن پیر»، امروزه کلیسای نوتردام ژنو، کلیسای اصلی رومی کاتولیک در این شهر به حساب می‌آید. تندیس نوتردام ژنو که توسط «پاپ پیوس نهم» اهدا شده است، بسیار تکریم می‌شود. همچنین این نقطه، توقفی برای زائران «سانتیاگو د کومپوستلا» (Santiago de Compostela) در اسپانیا به شمار می‌رود.

کلیسای نوتردام ژنو طبق طرح «الکساندر گرینی» (Alexandre Grigny) بین سال‌های ۱۸۵۲ تا ۱۸۵۷ بر روی محوطه یک دژ قدیمی ساخته شد. این ساختمان نئو گوتیک که ظاهری برگرفته از کلیسای جامع «بووِه» (Beauvais) داشت، به لطف شهر ژنو که زمین‌هایی برای جوامع مذهبی در اختیار می‌گذاشت تا مکانی برای پرستش بسازند، توانست به وسیله کمک‌ها و آثار دیواری تهیه شده توسط کاتولیک‌های شهر، به صورتی با شکوه قد علم کند. این کلیسا که در نزدیکی ایستگاه قطار «کورنَوَن» (Cornavin) قرار دارد، در ژوئن سال ۱۸۷۵ بعد از به قدرت رسیدن دولت ضد روحانیت اشغال و کمی بعد تعطیل شد. در سال ۱۹۱۱ کلیسای کاتولیک امکان بازگشت پیدا کرد. در این سال بود که کلیسای کاتولیک، نوتردام را خریداری نمود. این بنای ساخته شده از سنگ ماسه‌ای سفید، معماری خود را وامدار سبک گوتیک قرن ۱۳ است.

کلیسای نوتردام ژنو

میراث کلیسای نوتردام ژنو

قدیمی‌ترین آثار هنری این کلیسا به زمان قبل از رفرماسیون پروتستان‌ها بازمی‌گردد. یک مشعل، تزئین شده با نقاشی‌هایی زیبا، متعلق به صومعه‌ای که طی رفرماسیون از بین رفت و یک پانل چوبی حکاکی شده با تصویر نقش برجسته مریم مقدس و تصویر تحریف شده یک تبر توسط پروتستان‌ها از این دست آثار هستند. سایر اشیا یا آثار هنری، جزو متعلقات مراسم مذهبی به شمار می‌روند.

شیشه‌های رنگی و زیبای کلیسا بسیار قابل توجه هستند. برخی از آن‌ها تولید نیمه صنعتی سبک نئو گوتیک بوده اما اکثراً تحول هنر شیشه رنگی طی قرن بیستم را به سبک‌های گوناگون به نمایش می‌گذارند. بعد از آثار «کلودیوس لاورنی» (Claudius Lavergne) که در بین سال‌های ۱۸۵۷ تا ۱۸۷۵ نصب شدند، از سال ۱۹۱۲ هنرمندان متعددی توانستند در جهت زیبایی بیشتر با کلیسا همکاری کنند. هنرمندانی چون: «چارلز برونر» (Charles Brunner)، «الکساندر سینگریا» (Alexandre Cingria)، «موریس دنی» (Maurice Denis)، «گری مورو» (Gherri Moro)، «تئودور استراوینسکی» (Théodore Strawinsky) و غیره، جزو این دست افراد بودند. امروزه این بنا به عنوان یک میراث فرهنگی ملی مهم طبقه‌بندی شده است.

کلیسای نوتردام ژنو

با توجه به این که کلیسای نوتردام ژنو روبه‌روی ایستگاه قطار، اتوبوس و تراموا قرار دارد، دسترسی به آن بسیار آسان بوده و فضای داخلی و نمای خارجی با شکوه آن قطعاً تجربه‌ای شگفت انگیز را در سفر شما رقم خواهد زد. هاله‌ای از امید، ایمان و صلح در سرتاسر فضای کلیسا حاکم بوده و اگر خواستید می‌توانید شمعی تهیه کرده و به نیایش بپردازید. معمولاً محیط کلیسا جز در زمان برگزاری مراسم عشای ربانی خیلی شلوغ نیست.

کلیسای نوتردام ژنو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}