برج تلویزیونی شانگهای، مرواریدی در شرق

الهام غایب
  • الهام غایب
  • 1396/2/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

«دونگ‌فانگ مینگ‌ژوتا» یا «برج مروارید شرق» یک برج مخابراتی ۴۶۸ متری است که دومین برج بلند آسیا و چهارمین برج بلند تلویزیونی جهان محسوب می‌شود.

تور اروپا

سفر به شانگهای تاریخی در تور ۱۵ روزه دور چین

برج مروارید شرق در پارک «پودونگ» شهر شانگهای در بخش تجاری «لوجیازوی» (Lujiazui) و مشرف به رودخانه‌ی «هوآنگ‌پو» قرار گرفته است. این برج از شمال شرقی با «پل یانگ‌پو» و از جنوب غربی با «پل نانپو» احاطه شده و تصویری از دو اژدها ایجاد کرده که در حال بازی با مرواریدها هستند. این صحنه برای عکاسان مثل جواهری ارزشمند است و هر ساله هزاران بازدیدکننده را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند. کار ساخت برج در سال ۱۹۹۱ آغاز شد و از زمان اتمام آن در سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۷، برج مروارید شرق بلندترین سازه‌‌ی چین بود اما در سال ۲۰۰۷ با ساخت مرکز تجارت جهانی شانگهای که از مرکز تجارت جهانی نیویورک الگو برداری شده بود، این عنوان را از دست داد. جالب‌تر از ارتفاع برج، معماری منحصر به فرد آن است که برج مروارید شرق را به یکی از جذاب ترین مکان‌های دیدنی جهان تبدیل می‌کند.

درون این برج فعالیت‌های مختلفی مثل هتلی نزدیک به رأس آن، یک رستوران و یک مرکز توانبخشی، فروشگاه‌ها و کافه‌های مختلف و حتی چند موزه‌ی تاریخی جریان دارد. تقریباً در تمام طبقات بالاتر از کره‌ی پایینی می‌توان نمای کاملی از شهر را دید.

برج تلویزیون شانگهای

مروارید‌های برج

برج مروارید شرق دارای شکلی منحصر به فرد با ۱۱ گوی پیازی است که بخش‌های مختلف برج را از هم جدا کرده و مناره‌های معماری اسلامی و گنبد پیازی مسجد را در ذهن تداعی می‌کند. بالاترین گوی را «ماژول فضایی» هم می‌گویند. پس از آن ۵ گوی کوچک‌تر و سه گوی تزئینی وجود دارد. هر چه به بالای برج نزدیک می‌شود، اندازه‌ی گوی‌ها هم کوچک‌تر شده و از قطر بخش‌های عمودی هم کاسته می‌شود.

معمار چینی این برج، گوی‌های پیازی را به مروارید تشبیه کرده است و تمام کسانی که برج را از بیرون می‌بینند معتقدند که برج مروارید شرق واقعاً زیبا است، به خصوص در شب‌ها که چراغ‌های آن روشن می‌شود و آن را واقعا به مرواریدی در شرق تبدیل می‌کند. دو آسانسور در برج تعبیه شده که می‌تواند هر بار ۵۰ نفر را در سرتاسر طول برج جابه‌جا کند. دیدن شهر از بالای این برج، شما را از زیبایی که که پیرامونتان قرار دارد شگفت‌زده خواهد کرد.

برج تلویزیون شانگهای

رستوران گردان و محوطه‌ی برج

رستوران گردان برج تلویزیونی مروارید شرق که در دومین گوی برج قرار دارد، دومین رستوران مرتفع در آسیا است و نمای بی نظیری از شهر را فراهم می‌کند که این زیبایی در شب‌ها دو چندان می‌شود. رستوران معمولاً به سبک بوفه‌های غربی سرویس‌دهی می‌کند و مشتریان آن می‌توانند به صورت رایگان از موزه‌ی تاریخ شهری و سه گوی دیگر برج دیدن کنند. این برج سه پایه بر روی ستون‌های غول آسایی در زیر زمین قرار گرفته که شالوده‌ی برج مروارید شرق را مستحکم‌تر می‌سازد.

محوطه‌ی بزرگ اطراف برج نیز مکان محبوب توریست‌های برای نشستن و عکاسی است. این محوطه مانند محوطه‌ی اطراف برج ایفل شب‌ها محل گرد هم آمدن عشاق و شبگردهایی است که به پیاده‌روی و گشت و گذار در شهر می‌پردازند. این فضا پوشیده از چمن‌های سبز رنگ و مرتب است و با نگاه کردن به این منظره احساس می‌کنید مروارید‌ها را در پارچه‌ای یشمی قرار داده‌اند.

برج تلویزیون شانگهای

مسیر رسیدن به برج

اگر داخل شهر باشید می‌توانید اتوبوس‌های شماره ۸۷۰، ۸۷۱ و ۸۷۲ برج یا اتوبوس‌های ۸۱ و ۸۲ دولتی را سوار شوید. اگر هتل شما در قسمت‌های دیگر شهر قرار داشته باشد و بخواهید از تور کروز رودخانه هوآنگ‌پو هم استفاده کنید، می توانید در نزدیک‌ترین اسکله به «Bund» پیاده شده و یکی از اتوبوس‌های بالا را به مسیر منطقه‌ی تجاری Lujiazi سوار شوید. می‌توانید به افراد داخل اتوبوس بگویید که می‌خواهید به برج مروارید شرق بروید تا به شما بگویند کدام ایستگاه پیاده شوید.

برج تلویزیون شانگهای

الهام غایب الهام غایب
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}