کلیسای سانتیاگو، تعمیدگاه پابلو پیکاسو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کلیسای سانتیاگو در شهر مالاگا، محل غسل تعمید هنرمند برجسته اسپانیا، پابلو پیکاسو بوده و در سال 1490 به سبک مودخار ساخته شد. این کلیسا در ظاهر به نظر بسیار ساده می‌آید، اما گنجینه‌های هنری مذهبی ارزشمندی را در خود جای داده است.

تور اروپا

سفر به شهر تاریخی مالاگا در تور ۱۳ روزه دور اسپانیا

کلیسای سانتیاگو، یکی از چهار کلیسایی است که پادشاهان کاتولیک بعد از فتح مجدد مالاگا ساختند. این بنا واقع در خیابان گرانادا، بر روی ویرانه‌های سابق یک مسجد ساخته شد. این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسای مالاگا به حساب می‌آید و پایه‌های آن متعلق به سال 1490 هستند. از نمای روبه‌روی اصلی آن تنها در ورودی مرکزی به سبک مودِخار باقی مانده است. برج زیبای بنا نیز همین سبک را منعکس می‌کند. هنرمند برجسته اسپانیایی پابلو پیکاسو در سال 1881 در این کلیسا غسل تعمید داده شد. وی در نزدیکی این کلیسا در میدان مِرسد (Plaza de la Merced) به دنیا آمد. کلیسای سانتیاگو در سال 1505 در شهر قد علم کرد و در سال 1510 با ترفیع پدر خولیوی دوم تائید شد.

کلیسای سانتیاگو مالاگا

در داخل کلیسا می‌توانید شگفتی یکی از جواهرهای هنر مذهبی شهر مالاگا را تماشا کنید، در راهروی مرکزی نیز، سبک باسیلیکاهای یونانی را خواهید دید. فضای داخلی شاخصه‌های تزئینی سبک باروک قرن 18 را به نمایش می‌گذارد. احترام و اهمیتی که تصویر مسیح منعکس می‌کند، ریشه در تاریخ پشت آن دارد. در قرن 18 زمانی که طاعون و وبا شهر مالاگا را ویران کرده بود، تعداد بالای کشته‌ها و افراد مریض سبب لغو برگزاری مراسم هفته مقدس شد. زندانی‌های محبوس در زندان مالاگا از رئیس مجموعه درخواست کردند تا مراسم برگزار شود اما به آن‌ها گفته شد که باید تابع قوانین باشند. آن‌ها این دستور را نپذیرفته و تصمیم به فرار گرفتند. بعد از نمایش تصویر مسیح در خیابان‌های مالاگا تمام زندانی‌ها به جز یک نفر به زندان بازگردانده شدند. آن یک نفر در حال مراقبت از دوستی گرفتار بیماری وبا بود و صبح روز بعد به زندان بازگشت. افسانه‌ها می‌گویند که سه روز بعد تمام شهر از شر بیماری طاعون و وبا رها شد. وقتی داستان به گوش شاه کارلوس سوم رسید، وی تصمیم گرفت تا از آن لحظه به بعد، هر سال یک زندانی را آزاد کند.

کلیسای سانتیاگو مالاگا

برج مودخار

این برج با اندکی فاصله از دیوار کلیسا و در قرن 16 به سبک گوتیک-مودخار ساخته شد و قسمت پایینی آن قرار بود به عنوان یک نمازخانه مخصوص غسل تعمید استفاده شود. دسترسی به قسمت بالایی توسط پلکانی بیرونی صورت می‌گرفت. در نمای این سازه تزئینات لوزی شکل الموحدین به چشم می‌خورد. کلیسای سانتیاگو شاید از بیرون خیلی ساده و معمولی به نظر برسد، اما در داخل آن آثار هنری ارزشمندی از مجسمه و نقاشی‌های مذهبی با موضوع حواریون، مریدم مقدس، غسل تعمید مسیح و پایین آوردنش از صلیب وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. در سال 2017 این بنای تاریخی بعد از انجام یک پروژه بازسازی جدی دوباره به روی عموم باز شد.

کلیسای سانتیاگو مالاگا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}