ساختمان شهرداری، باشکوه‌ ترین ساختمان هامبورگ

الهام غایب
  • الهام غایب
  • 1396/3/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کار ساخت و ساز ساختمان شورای شهر هامبورگ از سال ۱۸۸۶ تا ۱۸۹۷ به طول انجامید و با معماری تحسین برانگیز خود در مرکز این شهر قد بر افراشت.

تور اروپا

سفر به شهر هامبورگ در تورهای آلمان

پس از آن که ساختمان شورای شهر هامبورگ (به آلمانی Rathaus) در سال ۱۸۴۲ طی یک آتش سوزی با خاک یکسان شد، شورای شهر به طور موقت به مدت ۵۵ سال به یک ساختمان دیگر نقل مکان کرد. ساختمان جدید که در کنار بازار بورس هامبورگ قرار داشت و در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد، با تلفیقی از سبک‌های معماری رنسانس، باروک و کلاسیک ساخته شده است. این ساختمان دارای ۶۴۷ اتاق بوده و  با مهارت بر روی بیش از ۴ هزار پایه‌ی ساخته شده از چوب درخت بلوط قرار گرفته است. جالب است بدانید که ساختمان شورای شهر هامبورگ ۱۳۳ متر طول، ۷۰ متر عرض و ۱۱۲ متر ارتفاع دارد.

ساختمان جدید به دلیل نمای زیبای خود که به سبک معماری نئو رنسانس ساخته شده و تزئینات فراوانی در آن به کار رفته است، به عنوان باشکوه‌ترین ساختمان هامبورگ شناخته شده و توجه‌ها را به آسانی به خود جلب می‌کند. در نمای این ساختمان یک برج ساعت و ۲۰ مجسمه از امپراطورهای مختلف قرار داده شده و این جمله بر سردر اصلی ساختمان به زبان لاتین به چشم می‌خورد: «نوادگان ما به شایستگی در جستجوی حفظ آن آزادی خواهند بود که توسط اجدادشان به دست آمده است».

ساختمان شورای شهر هامبورگ

دروازه‌ی ورودی اصلی ساختمان شورای شهر هامبورگ با آهن‌های شکل داده شده تزئین شده است و به سالن ورودی منتهی می‌شود که توسط ۱۶ ستون ماسه‌ای پشتیبانی شده و ۶۸ پرتره از شهروندان مشهور و برجسته‌ی هامبورگ بر روی دیوارهای آن نقاشی شده‌اند. در محوطه‌‌ی داخلی ساختمان که در فصل تابستان به مراجعین قهوه و کیک ارائه می‌دهد، فواره‌ای وجود دارد که یک مجسمه‌ی «هایجیا» (Hygieia) (الهه سلامت و تندرستی) بر روی آن قرار داده شده است. هر از چندگاهی کنسرت‌های موسیقی کلاسیک در این محوطه برگزار می‌شود.

درون ساختمان شورای شهر هامبورگ راه‌پله‌ها از سنگ‌های مرمر «ساردِنی» ساخته شده‌اند و دوره‌های زندگی انسان را نشان می‌دهند. اتاق جلسات دارای طراحی ساده بوده و اعضای پارلمان هر دو هفته یک بار در روزهای سه‌شنبه ساعت ۳ عصر در این اتاق جلسه برگزار می‌کنند. این ساختمان هنوز هم محل شورای شهر و پارلمان است. مجلس سنا در سمت راست و پارلمان در سمت چپ ساختمان قرار دارند.

ساختمان شورای شهر هامبورگ

پرتره‌ی سخنرانان قبلی پارلمان در بخش «Bürgersaal» قرار دارد که محل ورود شهروندان است. بخش «کایزِرسال» (Kaisersaal) به معنای سالن امپراطور -که علت نام‌گذاری آن، بازدید «کایزر ویلهِلم دوم» در زمان بازگشایی کانال بین «دریای شمالی» و «دریای بالتیک» بوده است-، سقفی گچبری‌ شده و نقاشی شده دارد که ارسال کالا تحت لوای آلمان را به صورت نمادین نشان می‌دهد. دیوارهای این سالن با دیوارپوش‌های تهیه شده از چرم فشرده تزئین شده‌اند.

بخش دیگری به نام «سالن برج» در ساختمان شورای شهر آلمان وجود دارد که محل برگزاری جشن‌ها در مناسبت‌ها و میزبانی‌های خاص است. مهمانان خارجی وارد «کتاب طلایی» در «سالن شهردار» می‌شوند که یک شومینه‌ی بسیار بزرگ در آن تعبیه شده است. یک نقاشی در این قسمت بر روی دیوار قرار دارد که روز افتتاحیه‌ی ساختمان جدید شورای شهر در سال ۱۸۹۷ را به تصویر کشیده است.

ساختمان شورای شهر هامبورگ

یکی دیگر از بخش‌های این ساختمان «سالن ققنوس» نامیده شده که نام آن برگرفته از ققنوسی است که بالای شومینه‌ی بزرگ قرار دارد و نماد تولد دوباره‌ی هامبورگ پس از آتش‌سوزی‌های گسترده در سال ۱۸۴۲ است. در اتاق برگزاری مجلس سنا تنها نوری که وجود دارد از سقف شیشه‌ای بزرگ آن تأمین می‌شود که نماد سنت آلمان باستان است که اعضای شورا جلسات خود را در هوای آزاد و زیر نور طبیعی برگزار می‌کردند. یکی از بخش‌های بسیار دیدنی ساختمان شورای شهر، سالن رقص بزرگ است که ۴۶ متر طول، ۱۸ متر عرض و ۱۵ متر ارتفاع دارد. ۵ نقاشی عظیم که تاریخ هامبورگ را از سال ۸۰۰ تا ۱۹۰۰ به تصویر کشیده‌اند و ۶۲ نقوش پرچمی از «پیمان هانزایی» قدیمی، دیوارهای این سالن را تزئین کرده‌اند. در این سالن سه چلچراغ بزرگ با ۲۷۸ لامپ وجود دارد و وزن هر کدام از آنها ۱۵۰۰ کیلوگرم است.

ساختمان شورای شهر هامبورگ

برای بازدید از این ساختمان باشکوه می‌توانید از تورهای موجود که دارای راهنما به زبان انگلیسی و آلمانی هستند استفاده کنید. این تورها بین روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۳ عصر، روزهای جمعه تا ساعت ۱ عصر، شنبه‌ها تا ساعت ۵ عصر و یکشنبه‌ها تا ساعت ۴ عصر برقرار است. بازدید از ساختمان ۴۰ دقیقه زمان می‌برد و بازدیدکنندگان می‌توانند فرشینه‌ها، چلچراغ‌های زیبا، سقف‌های نقاشی شده و پرتره‌های بزرگ را تماشا کرده و در عین حال از تاریخچه‌ی ساختمان و اهمیت آن برای هامبورگ مطلع شوند.

ساختمان شورای شهر هامبورگ

الهام غایب الهام غایب
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}