کلیسای جامع پورتو، بزرگ‌ترین کلیسای شهر

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کلیسای جامع پورتو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و یکی از برجسته‌ترین بناهای تاریخی آن به شمار می‌رود.

تور اروپا

گردش در میان خیابان‌های شهر پورتو در تورهای پرتغال

ساختمان کلیسای جامع پورتو بین قرن‌های ۱۲ و ۱۳ به دستور اسقفی فرانسوی که قبل از استقلال پرتغال به پورتو آمد و تا سال ۱۱۳۶ بر آن حکمرانی می‌کرد، بنا گردید و به مرور زمان سازه دچار دگرگونی‌های متفاوتی شده و الحاقات تزئینی زیادی را به آن افزودند که همگی سلیقه‌های معماری زمان‌های مختلف در حین توسعه پورتو را منعکس می‌کنند. این کلیسا را معمولاً به عنوان یکی از بهترین تجسم‌های سبک رمانسک نام می‌برند ولی در حقیقت در معماری آن تلفیقی از چند سبک با تأثیر قابل توجه و کلی رمانسک به کار رفته است. مهم‌ترین تغییرات بین قرن ۱۷ تا ۱۸ صورت گرفتند اما به هر حال برخی اصلاحات قدیمی‌تر نیز در بنا قابل مشاهده هستند.

کلیسای جامع پورتو

راهروی گوتیکی مسقفی که به دور یک حیاط قرار دارد، در قرن ۱۴ ساخته شد و تزئینات کاشی کاری بسیار زیبای آن بعدتر به این قسمت اضافه شدند. در قرن ۱۶ نمازخانه «سنت وینچنت» (Saint Vincent) را ساختند که از طریق راهروی مسقف می‌توان به آن دسترسی داشت. ورودی شمالی را در نیمه اول قرن ۱۸ به سازه اضافه کردند. این ورودی اثر «نیکولائو نازونی» (Nicolau Nasoni) یک معمار ایتالیایی بود که کارهای دیگر وی را نیز در شهر پورتو می‌بینیم. میدان بزرگ حول کلیسا در قرون وسطی به عنوان مکانی برای تجارت و خرید و فروش استفاده می‌شد و همچنین در سال ۱۱۴۷ در همین مکان بود که جنگجویان جنگ‌های صلیبی که از شمال اروپا آمده بودند با پیوستن به ارتش پرتغال به فتح لیسبون کمک کردند.

کلیسای جامع پورتو

از دیگر نقاط برجسته کلیسای جامع می‌توان به نمازخانه «نشان مقدس» (Holy Sacrament) با تزئینات پیچیده نقره کاری و همچنین یک پنجره با شیشه رنگی در ورودی که یکی از معدود نمونه‌های اصلی باقیمانده است اشاره کرد. زمانی که ارتش ناپلئون به شهر حمله کرد، این تزئینات نقره‌ای را رنگ کردند تا کسی متوجه نقره بودنشان نشود. شاهزاده هِنری دریانورد نیز در کلیسای جامع پورتو غسل تعمید داده شد و پادشاه جان اول در همین مکان با شاهزاده «فیلیپا» در قرن ۱۴ ازدواج کرد.

کلیسای جامع پورتو

افرادی که در معماری سر رشته دارند باید حتماً این سازه عظیم و شگفت انگیز را مطالعه کرده و نحوه هماهنگی و اتحاد بین سبک‌های به کار رفته در آن را آنالیز کنند. سبک‌های برجسته‌تر کلیسای جامع پورتو، رمانسک، گوتیک و باروک هستند. این بنا با توجه به اینکه یکی از قدیمی‌ترین یادمان‌های تاریخی و بزرگ‌ترین عبادتگاه پورتو به شمار می‌رود برای آن دسته، گردشگرانی که دانش معماری ندارند نیز جاذبه‌ای مهم به حساب می‌آید. از تراس کلیسای جامع می‌توانید بافت قدیمی شهر پورتو که جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود را تماشا کنید.

کلیسای جامع پورتو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}