ریبیرا، زیباترین محله پورتو

ساناز محمدی
  • ساناز محمدی
  • 1396/4/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ناحیه گردشگری ریبیرا، نگینی بر انگشتری شهر پورتو در کشور پرتغال است. شب‌های پرجنب وجوش این منطقه، خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد.

تور اروپا

گردش در میان خیابان‌های شهر پورتو در تورهای پرتغال

بسیاری از شهرهای بزرگ اروپا دارای یک «بخش قدیمی» یعنی بخش اصلی شهر هستند که مبدا توسعه‌ی شهری بوده است. هرچند امروزه «ریبیرا» (Ribeira) فقط ناحیه‌ای در شهر پورتو است، اما در گذشته خودش به تنهایی یک شهر بوده و بعدها به شکل شهر پورتو توسعه یافته است.

ناحیه ریبیرا که بخشی از مرکز تاریخی پرتغال به حساب می‌آید، از سال ۱۹۹۶ جزو مرکز میراث جهانی تحت حفاظت یونسکو قرار دارد و و یکی از پر بازدیدترین مکان‌های شهر به شمار می‌رود.

این ناحیه، از شبکه‌ای از خیابان‌ها و کوچه‌های باریک تشکیل شده و «بِراسا دا ریبیرا» (Praça da Ribeira)، «پل لوئیس اول»، «کاسا دو اینفانچه» (Casa do Infante)، هُوا دا فونچ تورینا» (Rua da Fonte Taurina)، «هُوا دالادا و ریبولیرا» (Rua da Lada and Reboleira) و «براسا دو اینفانچه» هسته‌ی آن هستند.

محله ریبیرا پورتو - پرتغال

دو فاجعه فراموش نشدنی در ریبیرا

در سال ۱۸۰۹، وقتی سربازان ناپلئون تحت فرماندهی ژنرال «سالت»، پورتو را به اشغال خود درآوردند، از سمت جنوب به ریبیرا رفتند و مردم وحشت زده به سمت پل شناور قدیمی (که در واقع چیزی نبود جز چندین کرجی به هم متصل شده) فرار کردند. این پل ظرفیت این حد از جمعیت را نداشت و درنتیجه تکه تکه شدن پل، تلفات زیادی به بار آمد. امروز در ریبیرا و دقیقاً در محل پیش آمد فاجعه، بنای یادبودی به احترام افرادی که جان خود را از دست دادند، با نام «آلمینهاس» (Alminhas) بنا کرده‌اند و مردم محلی همیشه در آنجا شمع روشن می کنند. فاجعه دیگری که دل مردم را به درد آورد، آتش سوزی بزرگ سال ۱۴۹۱ بود که باعث آتش گرفتن و ویران شدن بیشتر ساختمان‌های اطراف میدان اصلی شد. هرچند که این میدان دوباره بازسازی شد، اما این ناحیه تحولات اساسی خود را مدیون فرماندار سابق پورتو، «ژائو دِ آلمادا مِلو» (Joao de Almada e Melo)، در قرن ۱۸ میلادی است.

محله ریبیرا پورتو - پرتغال

عصرهای به یاد ماندنی ناحیه ریبیرا

این محله که از قرون وسطی پابرجا مانده است، در قدیم یک منطقه تجاری و صنعتی شلوغ بود؛ اما امروزه می‌توانید ده‌ها رستوران، آبمیوه فروشی و فروشگاه‌های صنایع دستی را بیابید که در سراسر روز و حتی شب باز هستند. اگر مایل به امتحان نوشیدنی‌های پرتغالی و تاپاس‌های خوشمزه هستید اینجا بهترین‌ نقطه برای شماست. برای سال‌ها، ریبیرا مکانی برای دورهم بودن و اختلاط کردن و نوشیدنی‌های عصرگاهی بوده است. این ناحیه با وجود رستوران‌های سنتی با میزهایی روبه‌روی رودخانه که می‌تواند بهترین گزینه برای آغاز عصر شما باشد، یکی از برترین مکان‌های شهر برای صرف غذا به حساب می‌آید.

محله ریبیرا پورتو - پرتغال

رودخانه دورو

اغلب در کنار ساحل «دورو» (Douro) ریبیرا، قایق‌های قدیمی رابلو (rabelo) دیده می شوند. در ایام قدیم، این مکان لنگرگاه کشتی‌های بین‌المللی بوده است. اگر مایل به گشت و گذار در رودخانه باشید، قایق‌های توریستی زیادی در آنجا پیدا خواهید کرد. قدم زدن در امتداد رودخانه، همراه با صدای موسیقی و نسیم ملایم، یکی از تفریحات ثابت و رمانتیک در این ناحیه محسوب می‌شود. اگر می توانید در ۲۳ ژوئن یعنی در هنگام برگزاری جشنواره‌ی سالانه‌ی «فستا د سائو ژائو» (فستیوال سنت جان - Festa de Sao Joao) از پورتو و ریبیرا بازدید کنید. این جشنواره در گرامی داشت «سنت جان» برگزار می‌گردد و سنت عجیب «با چکش پلاستیکی به سر همدیگر ضربه زدن» نیز در آن اجرا می شود. این جشنواره، جشنی بزرگ و زرق و برق دار و پر از رقص و موزیک زنده و آتش بازی است.

محله ریبیرا پورتو - پرتغال

ریبیرا همچنین به دلیل داشتن یک دیوار سنگی متعلق به قرن چهاردهم و ناحیه‌ی باردو مشهور است. «بایرو دو باردو» (Bairro do Barredo) ناحیه‌ای فولادی در ریبیرا است که در طول قرن‌ها از تغییر و دگرگونی مصون نگاه داشته شده و با خانه‌های قدیمی‌اش از بازدیدکنندگانی که به اینجا می‌آیند استقبال می کند. یک خانه‌ی کوچک برج مانند در «باردو» (که از قدیمی‌ترین ساختمان‌های مسکونی پورتو به شمار می‌آید و متعلق به قرن سیزدهم میلادی است) مانند جواهری گرانبها از گذشته برای نسل امروز به ارث رسیده که به شدت از آن محافظت می‌شود.

محله ریبیرا پورتو - پرتغال

ساناز محمدی ساناز محمدی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}