هامبورگ، دروازه‌ ورودی به کشور آلمان

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/4/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر هامبورگ با موزه‌ها و بناهای تاریخی بیشمارش یکی از مراکز مهم فرهنگی-تاریخی آلمان بوده و به خاطر موقعیت بندری، نقش مهمی در اقتصاد این شهر نیز بازی می‌کند.

تور اروپا

سفر به شهر هامبورگ در تورهای آلمان

هامبورگ بعد از برلین، بزرگ‌ترین شهر آلمان و هشتمین شهر بزرگ اروپا به شمار می‌رود. موقعیت این شهر رابطی مهم بین دریا و شبکه آبراه‌های داخلی آلمان به وجود می‌آورد. هامبورگ بیشتر به خاطر محوطه بندری‌اش شهرت دارد. اغلب این شهر را دروازه‌ای به آلمان خوانده‌اند که اجازه حمل و نقل کالا بدون عوارض را به کشتی‌ها می‌دهد. علاوه بر یک قطب بزرگ حمل و نقل، هامبورگ یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و تجاری با جاذبه‌های درجه یک متعدد نیز محسوب می‌شود.

1. سرزمین عجایب مینیاتوری

هر چند سرزمین عجایب مینیاتوری هامبورگ را بزرگ‌ترین مدل شبیه سازی شده قطار می‌نامند، اما اینجا بسیار فراتر از یک چیدمان قطار اسباب بازی است. این جاذبه خیره کننده جدید با بیش از ۱۲,۰۰۰ متر مسیر ریلی و ۸۹۰ قطار، بزرگ‌ترین مدل خط راه آهن دنیا به شمار می‌رود. نقاط برجسته این جاذبه متشکل از قسمت‌هایی مربوط به آمریکا، اسکاندیناوی و آلمان هستند. کل این دنیای مینیاتوری با بیش از ۳۰۰,۰۰۰ لامپ نورپردازی شده و ۲۰۰,۰۰۰ مجسمه انسان منحصر به فرد در آن قرار دارند. با رزرو کردن بلیط خود به صورت آنلاین می‌توانید از ایستادن در صف‌های طولانی نجات پیدا کنید.

جاذبه‌ های گردشگری هامبورگ

2. بندر هامبورگ

بندر هامبورگ محل برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است. این بندر ۱۰۰ کیلومتر مربع را در بر داشته و به دروازه آلمان شهرت دارد. کاوش این محوطه با قایق بسیار جذاب خواهد بود. یکی از نقاط برجسته منطقه، مسیری سنگفرش است که شما را به منطقه قرن نوزدهمی انبار کالا می‌برد. در این ناحیه ردیفی از ساختمان‌های آجری بلند را می‌بینید که زمانی برای انبار کردن تنباکو، قهوه، میوه خشک و ادویه استفاده می‌شدند. یک جاذبه دیگر نیز پلی ۳/۹ کیلومتری است که از روی بندر عبور می‌کند.

بندر هامبورگ

3. گالری‌های هنری هامبورگ

در سه ساختمان مجزا اما مرتبط به هم می‌توانید گالری‌های برتر هنری آلمان را پیدا کنید. از دیدنی‌های اصلی این مکان می‌توان به نقاشی‌های بالای محراب، اثر هنرمندان بومی منطقه از قرن ۱۴ و استادان آلمانی قرن ۱۶ و ۱۷ اشاره کرد. علاوه بر این، مجموعه‌های بی‌نظیری از نقاشی‌های قرن ۱۹ هنرمندان آلمان و فرانسه و مجموعه‌های هنر معاصر و مدرن نیز قابل توجه هستند. در این گالری تورها و برنامه‌های مفرحی برای کودکان هم برگزار می‌شود.

جاذبه‌ های گردشگری هامبورگ

4. ساختمان شهرداری هامبورگ

در مرکز محله قدیمی هامبورگ می‌توان ساختمان شهرداری را پیدا کرد. این بنای نئو رنسانسی در نزدیکی تالار بورس بوده و در سال ۱۸۹۷ تکمیل شد. از میان ۶۴۷ اتاق اینجا، بسیاری از آن‌ها برای رویداد سالانه «شب طولانی موزه‌ها» به روی عموم باز هستند. تورهای هدایت شده‌ای برای بازدید از ساختمان وجود دارد و این امکان را دارید که دولت محلی را در حال برگزاری جلسه رسمی تماشا کنید. از اینجا به منطقه اصلی خرید و تجارت هامبورگ یعنی خیابان «مونکه‌برگ» (Mönckeberg) دسترسی دارید و از طریق آن به سمت کلیسای قرن چهاردهمی «سنت میشل» هدایت خواهید شد.

ساختمان شورای شهر هامبورگ

5. کلیسای سنت میشل (میکائیل)

معروف‌ترین کلیسا از بین کلیساهای متعدد هامبورگ، سنت میشل است که بین سال‌های ۱۷۵۰ تا ۱۷۶۲ به سبک باروکی ساخته شد. اینجا یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی دیدنی شهر محسوب می‌شود و از برج ۱۳۲ متری آن زیباترین مناظر شهر و بندر را می‌توان تماشا کرد. همچنین سرداب کلیسا با ۲۴۲۵ نفر که در آن آرام گرفته‌اند، از دیگر جذابیت‌های این مقصد گردشگری به شمار می‌رود. یک کلیسای قرن چهاردهمی با محراب‌های قرون وسطایی و یک ارگ ارزشمند نیز در همین نزدیکی قرار دارد.

کلیسای سنت میشل در هامبورگ

6. گورستان اولزدورف

گورستان «اولزدورف» (Ohlsdorf) یکی از بزرگ‌ترین آرامگاه حومه شهری در جهان و یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها محسوب می‌شود. این مکان با مساحت ۴ کیلومتر مربع و ۱۲ نمازخانه، بیش از ۱/۵ میلیون متوفی را در خود جای داده است. در این گورستان یادمان‌هایی وقف قربانیان شکنجه‌های نازی‌ها را می‌بینید که عضو گروه مقاومت ضد نازی بودند. سالانه بیش از ۲ میلیون نفر برای بازدید از یادمان‌ها، یادبودها و موزه واقع در این مجموعه به آن سر می‌زنند. باغ‌های دل‌ انگیز این آرامگاه را از دست ندهید. گشت و گذاری در سر سبزی آن‌ها حال و هوایی تازه به شما خواهد داد.

جاذبه‌ های گردشگری هامبورگ

7. دریاچه‌های بزرگ

«آلستر» (Alster) داخلی و خارجی، دو دریاچه مصنوعی متصل به رودخانه‌های آلستر و اِلبه هستند. در این مکان شما با برخی از زیباترین میدان‌های شهر و خیابان‌های تاریخی یا گذرگاه‌های پیاده روی معروف آن مواجه می‌شوید. بهترین مسیرها شما را به «یونفرنشتیگ» (Jungfernstieg) با کافه‌ها و لنگرگاه‌هایی برای قایق‌های گردشگری می‌رسانند. محله «بالیندام» (Ballindamm) نیز شما را به بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر هدایت می‌کند. دریاچه‌های بزرگ هامبورگ برای قایق سواری یا اسکیت در زمستان بسیار شهرت دارند و پارک‌ها و باغ‌های زیبای متعددی را در کنارشان می‌توانید پیدا کنید. اگر در حوالی ماه سپتامبر برای بازدید شهر آمدید توصیه می‌کنیم در نمایشگاه سالانه‌ای که دور دریاچه‌ها برگزار می‌شود نیز شرکت داشته و از سرگرمی‌ها و کنسرت‌های متعدد آن لذت ببرید.

جاذبه‌ های گردشگری هامبورگ

8. موزه هنر و صنایع دستی

موزه هنر و صنایع دستی هامبورگ، در کنار موزه ملی مونیخ یکی از منسجم‌ترین مجموعه‌های هنر کاربردی آلمان، اروپا و آسیا به حساب می‌آید. این موزه در سال ۱۸۷۴ و با الهام از موزه «ویکتوریا اند آلبرت» (Victoria and Albert) لندن تأسیس شد. اینجا بیشتر به خاطر مجموعه‌ای که از چینی، مبلمان و نقره جات شمال آلمان و شرق آسیا دارد شناخته می‌شود.

جاذبه‌ های گردشگری هامبورگ

9. موزه بین‌المللی دریانوردی

اگر به دنبال جایی برای آشنایی با تاریخ غنی دریانوردی هامبورگ می‌گردید، موزه دریانوردی شهر بهترین گزینه خواهد بود. این موزه در یک ساختمان آجری بزرگ قرار داشته و مواردی جذاب در ارتباط با پیوند بیش از ۳۰۰۰ ساله انسان و دریا را به نمایش می‌گذارد. در اینجا دست سازه‌های قدیمی، مدل‌ها و آثار هنری را خواهید دید. دو کشتی قدیمی بزرگ نیز از سال‌های ۱۸۹۶ و ۱۹۶۰ در اینجا قرار دارند که به عنوان موزه عمل می‌کنند.

جاذبه‌ های گردشگری هامبورگ

10. موزه قوم شناسی

موزه قوم شناسی هامبورگ در سال ۱۸۷۹ تأسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های این شاخه در اروپا به حساب می‌آید. در اینجا مجموعه‌ای از ۷۰۰,۰۰۰ دست سازه و اسناد تاریخی به نمایش در آمده است. از موارد برجسته می‌توان به نمایشگاهی از اقلام مذهبی و فرهنگی آفریقا و برخی آلات موسیقی اشاره کرد.

جاذبه‌ های گردشگری هامبورگ

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}