پوروس گنجینه ای پنهان در یونان

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/4/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جزیره «پوروس» یونان برای استراحت‌های آخر هفته یا تعطیلات یکی از بهترین مقاصد بوده و در جنوب غرب خلیج «سارونیک» قرار گرفته است. این جزیره از دو بخش کوچک‌تر تشکیل می‌شود.

تور اروپا

سفر به جزیره پوروس در تورهای یونان

پوروس از دو جزیره به نام‌های «سافائیریا» (Sphairia) و «کالاوریا» (Kalavria) تشکیل شده که در گذشته کوه‌های آتشفشانی بوده و بعدها درختان کاج روی آن شروع به روییدن کردند. اگرچه این جزیره بسیار کوچک می‌نماید اما در آن با تاریخ، مناظر و سواحلی عالی روبه‌رو خواهید شد که تمام بازدیدکنندگان را شگفت زده می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

برج ساعت پوروس

اولین چیزی که در زمان ورود به بندر می‌بینید برج ساعت، متعلق به سال ۱۹۲۷ است که بر روی بلندترین قسمت تپه قرار دارد. این تپه به خاطر مناظر بی‌بدیلی که از بلندای آن می‌توانید تماشا کنید ارزش بالا رفتن را دارد. به ویژه در زمان غروب خورشید با زیبا‌ترین نماها مواجه می‌شوید.

جزیره پوروس - یونان

سواحل پوروس

تمامی سواحل پوروس به وسیله اتوبوس، ماشین، دوچرخه یا پای پیاده قابل دسترس هستند و می‌توانید در آنجا صندلی، چتر و ظرف آب تهیه کنید. ساحل شنی «کانالی» (Kanali) از مرکز شهر تنها ۵ دقیقه فاصله دارد. بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ساحل جزیره، «اَسکِلی» (Askeli) محسوب می‌شود که در ۳ کیلومتری بندر واقع شده و بازدیدکنندگان می‌توانند تعداد زیادی رستوران، کافه، سوپرمارکت و مدرسه اسکی روی آب را در آن پیدا کنند. ساحل آرام «موناستیری» (Monastiri) در شرق جزیره قرار داشته و تنها ۶ کیلومتر از بندر فاصله دارد. می‌توانید با قایق، تاکسی یا اتوبوس به این ساحل برسید. «خلیج روسی» با مناظری دلربا و ۱ کیلومتر فاصله از «خلیج عشق»، به خاطر معماری‌های عالی و جاذبه‌های تاریخی، در میان یادمان‌های تاریخی دسته بندی می‌شود. در مقابل خلیج، جزیره کوچک قلب شکلی را می‌بینید که به نام جزیره «اِروس» (Eros) شناخته شده و برای عروسی‌ها و غسل تعمید بسیار محبوب است.

جزیره پوروس - یونان

صومعه پوروس

صومعه تاریخی و مقدس «زودوکوس پیگی» (Zoodochos Pege) در ۴ کیلومتری شرق شهر اصلی جزیره پوروس قرار داشته و در دامنه‌ای از جنگل کاج ساخته شده است. این صومعه در سال ۱۷۲۰ توسط اسقف اعظم آتن به عنوان قدردانی به خاطر درمانش بعد از نوشیدن آبی که در نزدیکی آنجا جریان داشت بنا گردید. در زمان جنگ آزادی یونان در سال ۱۸۲۱ وی به عنوان یک همکاری اجتماعی کمک‌های مالی می‌کرد و بعدتر در سال ۱۸۲۸ در تأسیس صومعه مقدس و اولین یتیم خانه ملت یونان بعد از آزادی دست داشت. این کودکان فرزندان جنگنده‌هایی بودند که در جنگ آزادی کشورشان جان باختند.

جزیره پوروس - یونان

معبد پوسیدون

در قسمت شمالی جزیره ویرانه‌های معبد پوسیدون را پیدا می‌کنید که در سال ۵۲۰ قبل از میلاد ساخته شدند. معبد اصلی به سبک «دوریک» بود اما ستون‌هایی به سبک «ایونیایی» نیز در آن به چشم می‌خورد. محوطه کالاوریا نیز در همین حوالی قرار داشت. این معبد در گذشته مکانی برای حل مشکلات شهری برای دولت‌شهرهای اطراف بود و در کنار آن برای اهداف مذهبی نیز استفاده می‌شد. چیزی که امروزه از این صومعه باقی مانده تقریباً جز ویرانه نیست و اقلام ارزشمند آن در موزه پوروس نگهداری می‌شوند.

جزیره پوروس - یونان

موزه باستان شناسی پوروس

در مرکز شهر در میدان «کوریزیس» (Korizis) موزه باستان شناسی پوروس قرار دارد که مواردی از معبد «پوسیدون» و یافته‌هایی از کاوش‌های مناطق «متانا» (Methana) و «ارمیونی» (Ermioni) را به نمایش می‌گذارد. بازدید از این موزه شما را با تاریخ کهن جزیره آشنا خواهد کرد.

جزیره پوروس - یونان

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}