روکشی از طلا بر چهره‌ی کلیسای سائو فرانسیسکو

ساناز محمدی
  • ساناز محمدی
  • 1396/4/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کلیسای «سائو فرانسیسکو» در پورتو با معماری گوتیک سبک باروک خود، یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری این شهر محسوب می‌شود. اگر قرار است فقط به دیدن یکی از کلیساهای پورتو بروید، اینجا بهترین انتخاب شماست.

تور اروپا

گردش در میان خیابان‌های شهر پورتو در تورهای پرتغال

کلیسای «سائو فرانسیسکو» (São Francisco) نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری گوتیک در شهر پورتو است. ساخت این بنای گرانبها، از قرن 13 آغاز شد و با کارشکنی‌ها و حوادث زیادی که بر سر راه خود مواجه شد در سال 1410 و تحت حمایت «شاه جان اول» به اتمام رسید. می‌توانید به آسانی کلیسا را در نزدیکی «براسا دو اینفانچه» یا چند متر بالاتر از «ریبیرا» (Ribeira) پیدا کنید. از سمت خیابان می‌توانید دیوار جنوبی و بزرگ این ساختمان را با قوس‌های گوتیک، پنجره‌ها و گل و بوته‌ها (دکوراسیونی شبیه گل رز) و همچنین پله‌های گرانیتی که به در اصلی منتهی می‌شوند، مشاهده کنید. در کنار کلیسا، ایستگاه تراموا زیبایی خودنمایی می‌کند که با سایر بخش‌های شهر ارتباط دارد.

کلیسای سائو فرانسیسکو پورتو

در قرن شانزدهم نجبای زیادی به پیروی از دستور «سنت فرانسیس» در بازسازی و توسعه کلیسا شرکت کردند؛ نمازخانه‌های «مانولیناس» (manuelinas) در کنار سالن بزرگ، متعلق به آن دوره زمانی هستند. کار اصلی در قرن هجدهم انجام شد که نتیجه آن، کلیسای باروک فوق‌العاده‌ای است که با شکوه و اقتدار گردشگران زیادی را به سمت خود فرامی‌خواند. به خاطر استفاده از طلا و رنگ‌های طلایی فراوان در ساخت این بنا، این طور به نظر می‌رسد که در حال تماشای کلیسایی از جنس طلا هستید. ستون‌های باروکی طلایی و محراب‌های داخل کلیسا، فضای سنگینی را ایجاد کرده‌اند که کاملاً در تضاد با فضای بیرونی کلیسا است. به طور تخمینی، بیش از 650 پوند طلا برای روکشی کردن تمام کلیسا استفاده‌ شده‌ است.

کلیسای سائو فرانسیسکو پورتو

در قرن هجدهم، با طلاهای برزیلی و استفاده از سبک باروک، دکوراسیون داخلی کلیسا بسیار پرابهت و غنی‌تری شد: مجسمه‌هایی از فرشته‌های آسمانی، گیاهان و حیوانات طراحی شده با آب طلا، و «درخت جسی» (به نوعی شجره‌نامه‌ای که به ظهور حضرت مسیح اشاره دارد و مشهورترین قسمت هنری کلیسای سائو فرانسیسکو است). از کنار «براسا اینفانچه دوم هنریک» (Praça Infante Dom Henrique)، کلیسای سائو فرانسیسکو از بیرون یک کلیسای عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما در داخل یکی از برجسته‌ترین نمایشگاه‌های پرتغالی سبک باروک است.

کلیسای سائو فرانسیسکو پورتو

دخمه‌های اسرارآمیز کلیسا

از طریق کلیسای سائو فرانسیسکو می‌توانید به دخمه‌هایی راه پیدا کنید که مجموعه‌ای از راهروهای مختلف هستند و تعدادی از راهبان «فرانسیسکن» و نجیب‌زادگان شهر در آن دفن شده‌اند. در فضای جادویی این دخمه‌ها، روح افراد محترم و بزرگ شهر احساس می‌شود. شما می‌توانید از طریق یک درب مخفی از بالا به این راهرو نگاهی بیندازید، یا اینکه وارد راهروها شده و به سراغ مقبره‌های مختلف بروید و از نزدیک شاهد آنها باشید. کارهای مجسمه‌سازی استاد ایتالیایی «نیکولا نازونی» (Nicolau Nasoni) و مجسمه‌ساز بزرگ پرتغالی «آنتونو تیشریا لوپز» (António Teixeira Lopes) محیط جذاب و خاصی را در این دخمه‌ها ایجاد کرده است.


ساناز محمدی ساناز محمدی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}