میدان رستاورادوریس، گنجی باشکوه در قلب لیسبون

الهام غایب
  • الهام غایب
  • 1396/4/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

«میدان رستاورادوریس» جالب‌ترین میدان مرکزی در شهر لیسبون است که معماری کلاسیک قرن ۱۷ میلادی را با ساختمان‌های آراسته به هنر دکو ترکیب می‌کند.

تور اروپا

سفر به شهر رنگارنگ لیسبون در تورهای پرتغال

این میدان که اغلب توسط شهروندان پرتغال نادیده گرفته می‌شود برای توریست‌ها نقطه‌ای مملو از چشم‌اندازها و جاذبه‌های مهم تاریخی متنوع است و اطراف آن را ساختمان‌هایی از قرون نوزده و بیست میلادی احاطه کرده‌اند. در مرکز میدان، ستون «رستاورادوریس» قرار دارد که در سال ۱۸۸۶ میلادی ساخته شده و یادمان استقلال پرتغال از اسپانیا در سال ۱۶۴۰ میلادی را در خود دارد.

در پایه‌ی این ستون تمام جنگ‌های بازگردانی چارلز دوم به تاج و تخت حکاکی شده و مجسمه‌های برنزی نمایانگر پیروزی و آزادی هستند. این یادبود عجیب و غریب بعد از سقوط فرانسه و ناپلئون و با کمک‌های مردمی در برزیل و پرتغال و توسط طراح «آنتونیو توماس دا فونسِکا» ساخته شده است.

میدان رستاورادوریس لیسبون

مشرف به این ستون، قصر باشکوه «پالاسیو فوس» (Palacio Foz) با آن نمای صورتی متفاوت و فضای داخلی بزرگ قرار گرفته است که با «کاخ ورسای» در پاریس یا «پالاسیو رئال» در مادرید برابری می‌کند. این قصر در قرون هجده و نوزده میلادی توسط دوک «قلعه مِلهور» ساخته شد. این قلعه بعدها توسط دوک اهل «فوس» خریداری شد و نمای داخلی آن به تابلویی با شکوه و پر نقش و نگار از ثروت بی‌ حد و حصر تبدیل شد. نمای بیرونی قصر دوباره طراحی شد تا یک طرح نئوکلاسیک ایجاد شود و نام آن هم به «فوس» تغییر کرد تا منعکس کننده‌ی نام صاحب آن باشد. امروزه این قصر در اختیار دولت است و دفتر اصلی گردشگری پرتغال در آن قرار دارد.

میدان رستاورادوریس لیسبون

در کنار قصر می‌توانید سالن نمایش «اِدِن» (Eden) مزین به هنر دِکو (Deco) را ببینید که به یک هتل اختصاصی تغییر ماهیت داده است. این بنا یکی از افسون‌کننده‌ترین ساختمان‌های لیسبون است که باغی در طبقه‌ی وسط آن قرار دارد و دیوارنقش‌های زیبای هنر دکو آن را آراسته است. در دوران اوج سالن نمایش اِدِن این سینما مملو از جمعیتی بود که برای آخرین فیلم‌های صامت به آنجا آمده بودند و حالا جای آن را یک هتل گرفته است. نمای این ساختمان به دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی بازمی‌گردد که توسط معمار «کاسیانو برانکو» طراحی شده است.

میدان رستاورادوریس لیسبون

چهارمین جاذبه‌ی توریستی میدان رستاورادوریس، «قطار کابلی گلوریا» است که از دو کالسکه تشکیل شده و از شیب تپه به سمت منطقه‌‌ی «بایخو آلتو» (Bairro Alto) بالا می‌روند. میدان رستاورادوریس متنوع و سرگرم‌کننده بوده و یکی از بهترین میدان‌های شهر محسوب می‌شود. قطار کابلی گلوریا از این خیابان به سمت راست پالاسیو فوس یعنی «کالسادا دا گلوریا» به معنی پیاروی گلوریا حرکت می‌کند. میدان رستاورادوریس در شمالی‌ترین بخش چهار میدان بزرگ منطقه‌ی «بایشا» (Baixa) قرار گرفته و «خیابان استقلال» از این میدان شروع می‌شود.

میدان رستاورادوریس لیسبون

الهام غایب الهام غایب
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}