بهترین مناطق خرید رم را بشناسید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/5/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پایتخت ایتالیا به خاطر هنر شگفت انگیز، معماری خیره کننده و فرهنگ زنده‌اش شهرت داشته و یکی از شیک‌ترین شهر‌های دنیا به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به ایتالیا و خرید در این شهر زیبا را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تور اروپا

اگر قصد سفر به شهر رم را دارید، قبل از خرید در بین بوتیک‌ها و مغازه‌های متعدد آن بهتر است با مناطق خرید معروف شهر آشنا شوید. اگر همراه با ساکنین خوش‌پوش رم به گردش در بین بوتیک‌های طراحان بپردازید، خودتان علت جذب این همه گردشگر با هدف خرید را خواهید فهمید. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مناطق خرید شهر رم می‌پردازیم.

۱. پلکان اسپانیایی و ویا کوندوتی

اینجا بهشت طراحان است: محوطه دور پله‌ های اسپانیایی و «ویا کوندوتی» (Via Condotti)، از منحصر به فردترین مناطق خرید رم هستند و از عینک‌های لوکس پرادا تا کیف‌های شیک گوچی را می‌توانید در بوتیک‌های با شکوه آن پیدا کنید. لوسترهای پر زرق و برق و ویترین‌های خیره کننده، عابران و رهگذران منطقه ویا کوندوتی را شگفت زده کرده و اینجا را تبدیل به یکی از بهترین نقاط برای تماشای ویترین‌ها می‌کند. چه برای معامله‌های بزرگ و خیره کننده در این شهر حضور دارید یا تماشای ویترین‌ها، به بوتیک‌های لوکس محوطه پلکان اسپانیایی سر بزنید.

مراکز خرید رم ایتالیا

۲. بازارهای موقتی رم

می‌توانید در هزارتوی غرفه‌های هنرمندان و صنعت پیشگان این شهر قدم زده و از گنجینه دست سازه‌های معروف آن دیدن کنید. بازارهای رم افسانه‌ای هستند و در بینشان می‌توانید بازار‌های عتیقه، صنایع دستی، کتاب، دست دوم و بازار غذا را پیدا کنید. مهم نیست شما چه سلیقه‌ای دارید، چون معمولاً تاجران و فروشندگان برای هر ذائقه‌ای چیزی در نظر دارند. اگر دوست داشتید می‌توانید در بازار دست دوم «بورگتو فلامینیو» (Borghetto Flaminio) به ساکنین مد روز رم بپیوندید و در بین عتیقه‌ها و اشیای قدیمی محلی‌ها به دنبال گنج خود باشید. بهترین زمان برای سر زدن به این بازار اول صبح است چون بهترین جنس‌ها در همان ابتدا به فروش می‌رسند.

مراکز خرید رم ایتالیا

۳. مارینی

هنر چرم ایتالیا در سر تا سر جهان شهرت داشته و بهترین نمونه‌ها را نیز در رم پیدا خواهید کرد. حرفه‌ای‌ترین چرم سازان، کفاشان و طراحان در این شهر مستقر هستند. اگر به دنبال قطب این بهشت هستید، بازدید از «مارینی» (Marini) اجتناب ناپذیر است. این مغازه کوچک به مدت یک قرن توسط خانواده مارینی اداره شده و لوکس‌ترین کفش‌های دست دوز را در رم تولید می‌کند. با ورود به این ساختمان خیره کننده، انگار به دورانی دیگر سفر کرده‌اید. ستارگان مشهور سینما و برخی چهره‌های شناخته شده دیگر، از مشتریان پر هیاهوی این مغازه هستند.

مراکز خرید رم ایتالیا

۴. کامپو د فیوری

 اینجا یکی از مقاصد مهم عاشقان غذا به شمار رفته و بازاری متشکل از خوراکی‌های بی‌نظیر و خوشمزه است. در «کامپو د فیوری» (Campo de Fiori) بهترین پنیرهای ایتالیایی، تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات و هر خوراکی دیگری که بتوانید فکرش را بکنید وجود دارد. البته جدای از محصولات غذایی، می‌توانید سوغاتی‌های جذابی هم از این بازار بخرید. روغن زیتون‌های بومی را نیز از دست ندهید!

مراکز خرید رم ایتالیا

۵. ویا دل گووِرنو وکیو

این خیابان تاریخی یکی از مسیرهای پیاده باستانی در مرکز رم قدیم بود. «ویا دل گوورنو وکیو» (Via Del Governo Vecchio) با ردیفی از درهای قدیمی زیبا پوشیده شده که اکثر به سمت مغازه‌های کوچکی با اشیای دست دوم خاک گرفته باز می‌شوند. در میان این مغازه‌های عتیقه فروشی گاه می‌توان چیزهای جذاب و ارزشمندی پیدا کرد. اکتشافاتی که می‌توان در این مغازه‌های به سبک غار علاءالدین تجربه کرد سبب شهرتش شده‌اند و امروزه این منطقه را به عنوان یکی از بهترین مناطق خرید عتیقه در رم می‌شناسند. کلاه‌های دهه ۱۹۴۰ و صفحه‌های موسیقی دهه ۱۹۸۰ تنها برخی از جذابیت‌هایی هستند که انتظار شما را می‌کشند.

مراکز خرید رم ایتالیا

۶. ویا دی کوروناری

اینجا هم یکی دیگر از مقاصد مهم علاقه‌مندان عتیقه و اشیای قدیمی است. کفپوش سنگی این خیابان رنسانسی در نگاه اول توجه بازدیدکننده‌ را به خود جلب می‌کند. نام خیابان از «کوروناری» (Coronari) یا همان فروشندگان مهره تسبیح که در دوران قرون وسطی در این مکان فعالیت می‌کردند گرفته شد. اگر دنبال جایی برای گشت و گذار و لمس حال و هوای روم باستان در میان معماری‌های تاریخی و مغازه‌های عتیقه فروشی هستید، خیابان کوروناری بهترین مقصد برای شما به حساب می‌آید. اکثر بناهای این نواحی به دهه ۱۵۰۰ تعلق داشته و گنجینه‌هایی که در دل مغازه‌ها ممکن است پیدا کنید، در زیبایی و تاریخی بودن با این ساختمان‌ها رقابت می‌کنند.

مراکز خرید رم ایتالیا

۷. ویا دل کورسو

برای آن دسته افرادی که به دنبال خریدهای لوکس هستند بهترین مقصد خیابان دل کورسو خواهد بود. اینجا خیابان اصلی رم بوده و همواره پر از گردشگران، خریداران و عبور و مرور عادی مردم است. این خیابان مانند یک شاهرگ در قلب تپنده منطقه مرکزی رم کشیده شده و می‌توانید در آن برخی از شیک‌ترین مغازه‌های ایتالیایی را پیدا کنید که دستکش‌های با کیفیت عالی، کلاه، کراوات‌های ابریشمی و کیف‌های چرمی می‌فروشند. گالری «آلبرتو سوردی» (Alberto Sordi) یکی از مراکز خرید فوق‌العاده برای معتادان خرید در رم به شمار می‌رود.

ویا دل کورسو

۸. محله مونتی

وقتی پای خرید در محله‌های زیبای رم به میان می‌آید، محله «مونتی» (Monti) یکی از محبوب‌ترین مقاصد خواهد بود. در اینجا هیچ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگی پیدا نمی‌کنید و به خاطر آن که این محله تقریباً یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های رم به شمار می‌رود، مانند دروازه‌ای بازدیدکنندگان را به دنیایی بسیار کهن و افسونگر می‌برد. در اینجا خیابان‌های کوچک سنگفرش، کافه‌های جالب و تعداد زیادی بوتیک کوچک و دوست داشتنی را پیدا می‌کنید. بهترین خیابان‌های خرید در این محله «بوسکتو» (Boschetto)، «اوربانا» (Urbana) و «پانیسپرنا» (Panisperna) هستند.

مراکز خرید رم ایتالیا

۹. ویا کولا

«ویا کولا دی ریِنزو» (Via Cola di Rienzo) یکی از خیابان‌های پهناور و طولانی خرید است که بین واتیکان و میدان «پوپولو» (Popolo) کشیده شده و برخی برندهای بزرگ‌ را در آن می‌توان پیدا کرد. تعدادی مغازه بومی کوچک‌تر نیز در این میان به چشم می‌خورند. البته اگر به ماجراجویی خود ادامه داده و از این خیابان نیز بگذرید، به قسمتی مسکونی‌تر خواهید رسید که تعداد زیادی مغازه‌های خلاق در آن قرار دارند. محله «پراتی» (Prati) یکی از مناطق مسکونی نسبتاً گران قیمت رم به شمار رفته اما تعداد زیادی دفتر حسابداری و حقوقی را نیز در آن می‌توان دید.

مراکز خرید رم ایتالیا

نکاتی درباره خرید در رم

  • حراجی‌ها در ایتالیا دو بار در سال، یک بار در زمستان و دیگری در تابستان اتفاق می‌افتند. تاریخ دقیق بسته به منطقه تفاوت می‌کند اما اغلب حراجی تابستانی در اولین شنبه جولای تا آگوست و حراجی زمستانی از اولین شنبه ژانویه تا فوریه برپا می‌شود.
  • ساعت کاری مغازه‌ها در ایتالیا معمولاً به این صورت است: دوشنبه صبح‌ها مغازه‌ها تعطیل بوده و حوالی ساعت ۳-۴ شروع به کار می‌کنند و حدود ساعت ۷-۸ نیز دوباره می‌بندند. سه شنبه‌ تا جمعه همه از صبح تا حوالی ۱۰ شب باز بوده تنها بین ساعت ۱ تا ۴ برای استراحت و ناهار تعطیل می‌کنند. دقت داشته باشید که اکثر مغازه‌ها در روزهای تعطیل رسمی می‌بندند.
  • اگر قصد خرید کفش دارید، بیشترین تمرکز کفش فروشی را در حوالی پله‌های اسپانیایی پیدا می‌کنید. البته منظور ما تنها برندهای لوکسی چون پرادا و گوچی نیست و برندهای ارزان‌ترین نیز در اینجا پیدا می‌شود.
صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}