جزایر فی فی تایلند بهشتی گمشده در نزدیکی پوکت

الهام غایب
  • الهام غایب
  • 1396/4/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سواحل ماسه سفید، دریاهای فیروزه‌ای زلال و صخره‌های سنگی شگفت‌انگیز سر از آب برآورده‌ و در کنار هم جزایر زیبای «فی فی» در تایلند را به وجود آورده‌اند.

تور اروپا

سفر به شهر پوکت در تورهای آژانس مسافرتی ایوار

لئوناردو دیکاپریو در سال ۲۰۰۰ با فیلم سینمایی «ساحل» (The Beach) فی فی را به مکانی شناخته شده تبدیل کرد. این جزیره با سونامی سال ۲۰۰۴ به کلی نابود شد اما خیلی زود ساخت و سازها این جزیره را به زیبایی قبل بازگرداند. گردشگرانی که به جزایر فی فی سفر می‌کند اوقات خوشی را در آنجا گذرانده و خاطراتی به یاد ماندنی برای خود رقم می‌زنند.

جزایر فی فی از دو بخش «فی فی له» (Phi Phi Leh) یا فی فی کوچک و «فی فی دان» (Phi Phi Don) یا فی فی بزرگ تشکیل شده است. در فی فی دان می‌توانید بندرگاه‌ کشتی‌های مسافربری و هتل‌ها را ببینید در حالی که فی فی له خالی از سکنه باقی مانند است و برخی از شگفت‌انگیزترین و رویایی‌ترین سواحل را به گردشگران پیشکش می‌کند. جزایر فی فی در مجموع از ۶ جزیره‌ی «فی فی دان»، «فی فی له»، «کوه یانگ» (Koh Yung)، «کوه فای» (Koh Phai)، «بایدا نوک» (Baida Nok)، «بایدا نای» (Baida Nai) تشکیل شده است و برای دیدن تمام آنها باید چندین ساعت وقت صرف کنید که البته در این مدت اصلاً متوجه گذر زمان نخواهید شد.

جزایر فی فی تایلند

گرچه پوکت به عنوان یک جزیره استوایی زیبایی‌های فراوانی برای ارائه دارد اما سفر یک روزه به فی فی تجربه‌ی منحصر به فردی برای شما به ارمغان خواهد آورد و ارزش وقت‌گذرانی یک روزه را دارد. وقتی با قایق به جزیره فی فی نزدیک می‌شوید انگار وارد قلعه‌ای شده‌اید که صخره‌های بلندی دورتادور آن را فرا گرفته و جنگلی ساحلی پیش رویتان قرار دارد. اگر به عاشق شدن در یک نگاه اعتقاد ندارید باید بگوییم که خودتان را برای افسون شدن در این جزیره آماده کنید. در کنار پوکت چند مکان زیبا وجود دارد که جو آرام آن‌ها، گردشگران را به وجد می‌آورد.

جزایر فی فی تایلند

رستوران‌های بومی جزایر فی فی در فضای آزاد هستند و شما می‌توانید نزدیک ساحل در آنجا غذا بخورید و از تماشای مناظر زیبا در حین صرف غذا بهرمند شوید. اگر هوس چشیدن غذاهای غربی را داشته باشید با صرف کمی هزینه‌ی بیشتر می‌توانید خوش طعم‌ترین غذاها را در این رستوران‌ها بچشید. یکی از ویژگی‌های جذاب در فی فی، میوه‌های محلی، غذاهای دریایی و سبزیجات ارزان و خوشمزه‌ی آن است. در این جزایر هیچ تاکسی و اتوبوسی وجود ندارد و باید از دوچرخه و قدم زدن برای گردش در جزیره استفاده کنید. اگر تصمیم گرفتید از رستوران‌های ساحلی استفاده کنید یادتان باشد که قیمت آنها از دیگر رستوران‌های محلی کمی بالاتر است. البته اگر در ماه‌های مه تا اکتبر به این منطقه سفر کنید می‌توانید از قیمت‌های پایین استفاده کنید البته در این ماه‌ها هوای فی فی گاهی بارانی است.

جزایر فی فی تایلند

غواصی در «کشتی گردشگری کینگ» یکی از بهترین مکان‌های غواصی در فی فی است. این کشتی مسافربری سال ۱۹۹۷ در صحره‌‌های دریایی «آنِمون» گیر کرده و غرق می‌شود. از آن زمان تاکنون، این کشتی به سکونتگاه محبوب حیات وحش زیر آب مانند دلقک ماهی، نیزه ماهی، ماهی تن و کوسه‌های خالدار تبدیل شده است. غذا دادن به کوسه‌ها هم یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب برای سفرهای روزانه به فی فی است. اغلب در اوایل صبح به کوسه‌ها غذارسانی می‌شود و شما می‌توانید به کوسه‌های خالدار و کوسه‌های باله سیاه کوچک غذا بدهید. اسنورکلینگ (snorkeling) در «خلیج مایا» هم تجربه‌ی شگفت‌انگیز و بی‌نظیری را برای گردشگران رقم خواهد زد.

جزایر فی فی تایلند

اگر منطقه‌ی منحصر به فرد دیگری برای غواصی می‌خواهید، «هین موآنگ» (hin muang) را امتحان کنید. این مکان غواصی برای دیواره‌های عمودی که با ارتفاع ۶۰ متری خود، بلندترین دیوارها در تایلند هستند، معروف است. در این قسمت می‌توانید وال‌کوسه، کوسه‌های خالدار، کوسه‌های باله‌سیاه و سفره ماهی ببینید. یکی از منظره‌های زیبای غواصی در هین موآنگ، صخره‌های بنفش بزرگ است. در این صخره‌ها مرجان‌های رنگارنگ و زیبایی را مشاهده خواهید کرد که همه نوع ماهی مرجان در لابه‌لای آنها شناورند. یادتان باشد که جریان آب در این قسمت قوی است.

جزایر فی فی تایلند

در یکی از جزایر فی فی همچنین می‌توانید میمون‌ها را از نزدیک ببینید. این جزیره نه تنها زیباترین جزیره از مجموعه جزایر فی فی، بلکه یکی از زیباترین جزایری است که در تمام تایلند می‌توان یافت. سواحل شن سفید نرم و مکان‌های غواصی شگفت‌انگیز این مکان را به نقطه‌ی گردشگری محبوبی تبدیل کرده است که می‌توانید میمون‌ها را ببینید که اغلب برای تماشا به ساحل می‌آیند. سفر به جزایر فی فی می‌تواند یکی از بهترین خاطرات را برای گردشگران رقم بزند که کمتر تجربه‌ای در زندگی می‌تواند با آن برابری کند. بهترین فصل سفر به این جزایر نیمه زمستان تا اواخر بهار است که طبیعت زیبایی خود را به رخ بازدیدکننده‌ها می‌کشد و گرمای هوا آزاردهنده نیست.

جزایر فی فی تایلند

الهام غایب الهام غایب
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}