نکاتی که باید قبل از سفر به آلمان بدانید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/5/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برای سفر به کشور آلمان جدای از داشتن دانش اندکی درباره شهرها و جاذبه‌های گردشگری، باید اطلاعاتی درباره موارد جانبی مانند سیستم حمل و نقل و برخی نکات جزئی داشته باشید.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که آلمان یکی از مقاصد آن‌هاست

حین سفر به آلمان نیاز دارید نکاتی درباره حمل و نقل عمومی، رانندگی، ساعات کاری، محل اقامت، غذا خوردن در رستوران‌ها و موارد اورژانسی را پیشاپیش بدانید. برای داشتن سفری بی‌دغدغه در این کشور، باید بدانید چه چیزهایی در این سرزمین با بقیه نقاط تفاوت می‌کند تا بتوانید بهترین برنامه ریزی لازم را برای تعطیلات داشته باشید. در این مقاله هر آن چه که برای داشتن یک سفر خوب لازم دارید به شما یاداور می‌شویم.

سفر در آلمان با قطار

آلمان یک شبکه فشرده خطوط ریلی را برای مردم فراهم کرده و شما می‌توانید به وسیله قطار به هر گوشه‌ای که خواستید سفر کنید. در واقع سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور واقعا موثر و دقیق عمل می‌کند. قطارهای مخصوص مسافت‌های طولانی، شهرهای بزرگ را به هم پیوند می‌دهند و قطارهای منطقه‌ای نیز شهرهای کوچک‌تر و شهرک‌ها را به هم متصل می‌کنند. اگر مقصدتان هیچ ایستگاه قطاری نداشت می‌توانید از خدمات اتوبوسرانی در یک شهر کوچک آن حوالی بهره بگیرید.

برای قطارهای مسافت طولانی توصیه می‌کنیم که صندلی خود را پیشاپیش رزرو کنید. خرید یک بلیط قطار به تنهایی کافی نیست. شما باید هزینه رزرو را که بین ۲ تا ۴ یورو متغیر است پرداخت کرده و روند رزرواسیون خود را کامل کنید. برخی از خطوط بسیار شلوغ هستند و ممکن است بدون رزرو مجبور باشید ساعت‌ها روی چمدان خود در راهرو بنشینید! قطارهای منطقه‌ای سیستم رزرواسیون ندارند.

نکات مهم سفر به آلمان

سفر در آلمان با ماشین

رانندگی در آلمان می‌تواند جالب و یا حتی یک کابوس باشد! همه چیز بستگی به ترافیک دارد. معمولا اکثر آلمانی‌ها رانندگی را دوست دارند. ما هم با عنوان کردن برخی نکات کاربردی سعی می‌کنیم این سفر برای شما نیز لذت بخش باشد. چه با ماشین شخصی خود سفر می‌کنید یا از آلمان یک ماشین اجاره کرده‌اید، برخی نکات مهم و ضروری را باید از قبل بدانید. رانندگان در آلمان هم باید مانند اکثر نقاط دنیا گواهینامه معتبر داشته باشند. اسناد ثبت خودرو و بیمه شخص ثالث نیز باید حتماً موقع رانندگی همراهتان باشد. ماشین‌هایی که در کشوری دیگر ثبت شده‌اند باید یک پلاک اروپایی با کد کشور داشته یا باید کد کشور را خودتان با برچسب روی ماشین بزنید. اجاره ماشین در آلمان روند پیچیده‌ای ندارد. می‌توانید این کار را در فرودگاه‌های بین‌المللی، ایستگاه‌های قطار یا شهرهای بزرگ انجام دهید. برای آن که وقتی رسیدید ماشین آماده باشد باید از قبل به صورت آنلاین ماشین را رزرو کنید.

نکات مهم سفر به آلمان

موقعیت‌ های اورژانسی

در صورتی که در آلمان دچار مشکل سلامتی یا تصادف شدید، این اطلاعات می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

۱۱۲: این شماره اورژانسی برای تماس با پلیس، آمبولانس و آتش نشانی بوده و در کل کشورهای اتحادیه اروپا نیز ثابت است. در موقعیت‌های خطرناک و تهدیدآمیز می‌توانید این عدد را شماره گیری کرده و بعد از تصادف با پلیس تماس بگیرید. بعد از شماره گیری با یک اپراتور عمومی امنیت صحبت خواهید کرد که به سرعت نیاز شما را به خدماتی که نیاز دارید منتقل می‌کند.

اگر با مشکلات سلامتی سطحی روبه‌رو شدید می‌توانید به داروخانه رفته یا مسکن تهیه کنید. در صورت سرماخوردگی نیز داروهایی را می‌توان از اینجا خریداری کرد. البته بسیاری از داروها تنها با نسخه ارائه می‌شوند که آنتی بیوتیک‌ها شامل این دسته هستند. دقت داشته باشید که برای تهیه دارو باید به داروخانه‌هایی با نام «apothekenpflichtig» سر بزنید و در «Drogerie» تنها اقلام بهداشتی مانند صابون، شامپو، مسواک، غذای بچه یا ویتامین پیدا می‌شود. داروخانه‌ها در آلمان از دوشنبه تا جمعه ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز هستند و در شنبه‌ها معمولا کمی زودتر تعطیل می‌کنند. خدمات سلامتی در آلمان به طرز قابل قبولی خوب است اما می‌تواند کمی گران هم باشد. توصیه می‌کنیم حتماً قبل از سفر بیمه درمانی مسافرتی تهیه کنید.

نکات مهم سفر به آلمان

اقامتگاه در آلمان

یکی از نکاتی که مسافران طی بازدید از آلمان از دیدن آن تعجب می‌کنند، تخت‌های دو نفره این کشور است. بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، تخت دوبل در این کشور از دو تخت تک نفره به هم چسبیده تشکیل شده است. این که تخت‌های دو نفره آلمانی از دو تشک مجزا ساخته شده‌اند به نظر خیلی عجیب می‌آید اما گاهی شما را از جنگیدن برای جای خودتان نجات خواهد داد! یک نکته دیگر که بسیاری از مسافران از آن شکایت می‌کنند، نبودن وسایل بهداشتی مانند صابون، شامپو یا سشوار است. این موارد را تنها در هتل‌های لوکس زنجیره‌ای این کشور پیدا می‌کنید. بهتر است همیشه صابون یا یک سشوار مسافرتی کوچک به همراه خود داشته باشید تا به خاطر این نکات جزئی تعطیلاتتان خراب نشود.

نکات مهم سفر به آلمان

غذا خوردن در رستوران‌ ها

گستره رستوران‌ها در آلمان بسیار وسیع است و غذاهای آلمانی به تنهایی دلیل خوبی برای سفر به این کشور هستند. چه دنبال یک غذای معمولی و ساده آلمانی بودید یا می‌خواستید در رستوران‌های شیک‌تری شام بخورید، بهترین گزینه‌ها پیش روی شما هستند. مهاجران این کشور به تنوع عرصه غذایی آن کمک قابل توجهی کرده‌اند. رستوران‌های یونانی، ایتالیایی، ترکی و آسیایی برخی از این تنوع‌ها به شمار می‌روند. وقتی در آلمان به رستوران می‌روید حتما متوجه تفاوت برخی از آداب و رسوم آن‌ها با سایر کشورها خواهید شد.

  • منتظر نباشید تا شما را به سمت میزتان هدایت کنند و خودتان با یک چشم گرداندن و پیدا کردن جای خالی میزتان را انتخاب کنید. وقتی رستوران شلوغ است می‌توانید حتی در کنار سایر مهمان‌ها نیز بنشینید؛ فقط باید قبل از نشستن درباره آزاد بودن آن صندلی سوال کنید. عبارت مورد نیاز برای این کار «ist dieser Platz noch frei?» است.
  • منتظر آب و نان رایگان روی میز نباشید. اگر به آب نیاز دارید باید آن را سفارش داده و هزینه‌اش را پرداخت کنید. معمولاً بعد از سفارش آب (Wasser) یک بطری آب معدنی گازدار برایتان می‌آورند اما اگر آب ساده می‌خواستید باید (stilles Wasser) را سفارش دهید.
  • در بسیاری از رستوران‌ها وقتی غذای گرم سفارش می‌دهید، اشتهاآور رایگان نیز برایتان می‌اورند. این اشتها‌آور معمولاً کمی نان و کره یا پنیر است.
  • برای سفارش نیاز نیست به سمت پیشخوان بروید؛ پیش خدمت خودش برای گرفتن سفارشتان به سر میز می‌آید.
  • انعام دادن در رستوران و کافه‌ها اجباری نیست. هر چند اگر از سرویس دهی راضی بودید می‌توانید بین ۵ تا ۱۰ درصد از صورتحساب را به عنوان انعام به پیش خدمت بدهید. در آلمان پیشاپیش هزینه‌ای برای خدمات در صورتحساب در نظر گرفته شده است. در ضمن انعام خود را روی میز نگذارید، آن را مستقیماً موقع پرداخت به پیش خدمت بدهید.
  • بسیاری از رستوران‌های آلمانی کارت اعتباری قبول نمی‌کنند؛ این امر به ویژه در شهرهای کوچک و حومه‌ای بیشتر به چشم می‌خورد.

نکات مهم سفر به آلمان

ساعات کاری

در گذشته ساعت کاری رسمی مغازه‌ها از ۸ صبح تا ۸ شب دوشنبه تا شنبه بود اما امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها اجازه دارند به صورت شبانه روزی در کل هفته باز باشند. البته کمتر مغازه‌ای این کار را می‌کند. به هر حال ساعات کاری مغازه‌ها در آلمان اندکی متفاوت است. سوپر مارکت‌ها اغلب از ساعت ۸ صبح تا ۸ الی ۱۰ شب باز هستند. دیپارتمنت استورها از ساعت ۹ الی ۸ کار می‌کنند و مغازه‌های کوچک نیز ساعت ۶ می‌بندند. در این میان نان فروشی‌ها و دکه‌های روزنامه فروشی از همه زودتر باز می‌کنند.

مغازه‌ها در روز یکشنبه و تعطیلات عمومی بسته هستند و بنا بر قانون دولت، بازارهای یکشنبه تنها ۴ الی ۶ بار در سال اجازه فعالیت دارند. نان فروشی‌ها معمولاً در یکشنبه‌ها ۳ الی ۴ ساعت کار می‌کنند و پمپ بنزین‌ها نیز در این روز باز هستند. در مناطق گردشگری، مغازه‌های سوغاتی فروشی هم در روزهای یکشنبه فعالیت می‌کنند.

نکات مهم سفر به آلمان

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}