آشنایی با فرهنگ و مردمان کشور تایلند

صدیقه شجاعی
  • صدیقه شجاعی
  • 1396/5/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

از سواحل سفید پنبه‌ای در جزایر جنوبی تا کوه‌های وحشی در شمال، دره‌های ناهموار در مرز میانمار و ده‌ها نقاط دیدنی دیگر باعث شده تایلند در صدر مقاصد گردشگری قرار گیرد.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که تایلند یکی از مقاصد آن‌هاست

کشور تایلند یعنی فروشنده‌های غذای داغ «پد تای» (pad Thai) که همیشه لبخند می‌زنند (خوب اینجا سرزمین لبخند لقب گرفته است!)، راهب‌هایی در لباس‌های نارنجی که آواز گروهی می‌خوانند، معابد طلایی سر به فلک کشیده، تاریخ کهن پادشاهان آیوتایا (Ayutthaya) و ... . این سرزمین طوری شما را شیفته خود خواهد کرد که حتی یک لحظه هم فراموشش نخواهید کرد. در ادامه به مهم‌ترین آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند اشاره خوهیم کرد.

قبایل کوهستانی تایلند

بر فراز کوه‌های شهر چیانگ مای و مرز میانمار، سنتی‌ترین قبایل تایلند، قبیله «کارن» (Karen) را خواهید دید. این مردم قرن‌ها است که در قله‌های جنگلی رشته کوه «شان» زندگی کرده و اصالت آنها از نظر تاریخی به میانمار می‌رسد. امروزه این اقوام به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ شمال تایلند محسوب می‌شوند و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند. یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات این سفر، دیدن مردم کارن با گردن‌های درازشان است که با پوشیدن رینگ‌های برنجی، گردن‌های خود را کشیده‌تر می‌کنند.

آداب و رسوم مردم تایلند

جشنواره‌ های تایلند

از جشن آب‌پاشی سال نو گرفته تا حرکت گروهی شناورهای پر از گل، جزو دیدنی‌ترین جشن‌های تایلند به حساب می‌آیند. این فستیوا‌ل‌ها که باعث جذب هزاران نفر از مردم بومی و گردشگر شده شامل مهمانی‌های عجیب و شگفت‌انگیز برای میمون‌های شهر «لوپ بوری» (Lop Buri) و جشن‌های بسیار بزرگ سال نو چینی با قایق‌های اژدها و غذاهای سرخ شده‌ی 5 ادویه می‌شود. جشنواره راکت در ناحیه شمال تایلند که قدمت آن به قبیله ایسان برمی‌گردد، مطمئناً یکی از معروف‌ترین جشنواره‌هایی است که شانس دیدن آتش بازی‌های جذاب و بزرگ را برای شما امکانپذیر می‌کند.

جشنواره های تایلند

راهب‌ های تایلندی

بیش از 90 درصد مردم کشور تایلند به آیین بودایی اعتقاد دارند، پس جای تعجب ندارد که رتبه‌های مذهبی در این کشور بسیار مورد احترام باشند. تایلندی‌ها به اندازه‌ای برای راهب‌ها احترام قائلند که در محیط عمومی از تماس فیزیکی با آنها اجتناب کرده و در اتوبوس جای خود را به آنها می‌دهند. از آنجا که راهب‌ها را به عنوان افراد مقدس می‌دانند، پس گردشگران نیز باید این موضوع را مد نظر قرار داده و این جزییات فرهنگ تایلند را رعایت کنند. در معابد یا مکان‌های مقدس حتی اگر مخروبه باشد نیز باید به مذهب آن محل احترام بگذارید، سکوت را رعایت کنید و همیشه حرمت عبادت کنندگان محلی را نگه دارید.

راهب های تایلندی

غذاهای تایلندی

عطر چیلی، زنجبیل و سس میگو که از غرفه‌های خیابانی و بازارهای شبانه تایلند بیرون می‌زند، معنی واقعی غذاهای تایلندی را به شما نشان می‌دهد. غذاهای تازه، خوش عطر و خوشمزه، یکی از ویژگی‌های اصلی فرهنگ تایلند به شمار می‌رود. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با غذا‌های تایلندی، مقاله‌ی اختصاصی آن را در ایوارنامه مطالعه کنید.

بهترین غذا‌های تایلند

موی تای

موی تای (Muay Thai) مانند لیگ برتر تایلند به حساب می‌آید. رینگ بوکس و مراکز آموزشی در اقصی نقاط این کشور و در گوشه و کنار خیابان‌های بانکوک پیدا می‌شود. حتماً از شما دعوت می‌کنند به تماشای مسابقات بروید، تازه آن وقت شاهد شور و شوق وصف نشدنی این رشته ورزشی خواهید بود. در برخی از افسانه‌ها آمده سربازان پادشاهی آیوتایا که دستگیر می‌شدند مجبور بودند با دشمنان برمه‌ای خود مبازره کنند تا آزاد شوند؛ پس به راحتی می‌توان فهمید چرا موی تای به عنوان بخش مهمی از فرهنگ تایلند شناخته شده است.

آداب و رسوم مردم تایلند

مردم تایلند

اکثر بومی‌های تایلند عاشق لبخند زدن هستند و مراوده با آن‌ها حتماً برایتان لذت‌بخش خواهد بود؛ حتی الان با توجه به سیل گردشگرانی که به سرزمین لبخند می‌آیند، مردم محلی واقعاً مشتاق صحبت کردن و شناخت سرزمین و زندگی شما هستند. پس اگر وسط گشت و گذار خود دیدید که یک عده راهتان را بستند تا با شما عکس گروهی بگیرند، تعجب نکنید!

یکی از مشکلاتی که غربی‌ها در این کشور دارند، درآوردن کفش‌ها است که ستون اصلی فرهنگ تایلند محسوب شده و در سفر به این کشور زیبا نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. وقتی به منزل شخصی کسی می‌روید باید حتماً این رسم را رعایت کنید، حتی در بسیاری از بارها و رستوران‌ها نیز شاهد این موضوع خواهید بود. موقع راه رفتن در خیابان‌های خاکی شهرهای تایلند می‌فهمید که این کار واقعاً بی‌دلیل نبوده است.

آداب و رسوم مردم تایلند

صدیقه شجاعی صدیقه شجاعی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}