برترین مقاصد گردشگری حومه برلین

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/5/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید طی سفر به برلین با مقاصد جذاب گردشگری اطراف آن نیز آشنا شوید، این مقاله مرجع خوبی برایتان خواهد بود. این جاذبه‌ها حال و هوایی متفاوت از آسمان خاکستری و معماری خاص برلین را به شما پیشنهاد می‌کنند.

تور اروپا

سفر به شهر خیره‌کننده برلین در تورهای آلمان

علاوه بر یادمان‌های تاریخی متعدد و زندگی شبانه سر زنده و منظره غذایی وسوسه انگیز، چیزهای بیشتری در برلین انتظار شما را می‌کشد. برای کسانی که از آسمان خاکستری و معماری دوران شوروی خسته شده‌اند، جاهای زیادی خارج از شهر وجود دارد که تنها با سفر کوتاهی که شاید یک ساعت هم طول نکشد می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. در ادامه به معرفی برترین مقاصد یک روزه حومه برلین پرداخته‌ایم.

1. ساکسِن هاوزِن

«ساکسن هاوزن» (Sachsenhausen) در ۴۰ کیلومتری شمال برلین قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین سفرهای یک روزه برای گردشگرانی است که به شهر سر می‌زنند. این مقصد به قدری پر طرفدار است که هتل‌ها و هاستل‌ها به سادگی می‌توانند شما را برای پیدا کردن تور و وسیله نقلیه کمک کنند. حتی اگر شما برخی از معروف‌ترین زندان‌های اروپا را دیده باشید، ساکسن هاوزن به دلایل متعددی از آن‌ها متمایز خواهد بود. یکی از این علل، نزدیک بودن آن به پایتخت سابق رژیم نازی است. علاوه بر آن اینجا یکی از اولین کمپ‌هایی بود که شروع به کار کرد و از اوایل سال ۱۹۳۶ در آن افرادی را زندانی می‌کردند. ساکسن هاوزن به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی پرسنل اس اس نیز استفاده می‌شد و بعد از جنگ، شوروی‌ها که خود از زندانی‌های معمول ساکسن هاوزن بودند از آن برای نگهداری از زندانیان نازی استفاده کردند.

برترین مقاصد حومه شهر برلین

2. پارک گرونِوالد

برای جایی سبک‌تر و زیباتر می‌توانید به پارک «گرونوالد» (Grunewald) در غرب مرکز شهر سر بزنید که با سیستم حمل و نقل عمومی به سادگی می‌توان به آن دسترسی داشت. علاوه بر این موقعیت برای بازدیدکنندگان که خود را در محوطه سبز و خیره کننده پارک غرق کنند، این پارک شانس فراموشی تمام مناظر شلوغ شهری را نیز به آن‌ها می‌دهد. محوطه‌های تاریخی زیادی در این نواحی وجود دارند و از بلندی‌ها می‌توانید به شهر اشراف داشته باشید. سعی کنید حتماً «تویفلس برگ» (Teufelsberg) که برج مراقبت متروک آمریکایی‌ها در دوران جنگ سرد در آن قرار دارد را ببینید. با تماشای موزه هنر معاصر می‌توانید به ارزش سفر خود بیفزایید.

برترین مقاصد حومه شهر برلین

3. باغ‌ های گیاهشناسی برلین-دالِم

باغ‌های گیاهشناسی «برلین-دالم» (Berlin-Dahlem) در جنوب غرب مرکز شهر قرار دارند و می‌توانید به وسیله قطار در کمتر از یک ساعت به آن‌ها برسید. اینجا یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های نوع خود در جهان به شمار می‌رود و بازدیدکنندگان می‌توانند در مجموعه گلخانه‌ها، جنگل‌های بارانی و گذرگاه‌های گل‌کاری شده‌اش با بیش از ۲۲,۰۰۰ گونه گیاهی از سرتاسر جهان به گردش بپردازند. برای استراحت و سوخت گیری مجدد می‌توانید به کافه باغ نیز سر بزنید. باغ‌های گیاه‌شناسی همه روزه در طول سال باز هستند و رویدادهای جالب توجهی نیز در آن‌ها برگزار می‌شود که از این میان می‌توان به مراسم هالووین اشاره کرد.

برترین مقاصد حومه شهر برلین

4. پوتسدام

اگر چه «پوتسدام» (Potsdam) تنها ۳۵ کیلومتر از برلین فاصله دارد اما از نظر زیبایی‌شناسی و تاریخی حال و هوایی بسیار متفاوت از آن را به نمایش می‌گذارد که مایه غافلگیری بازدیدکنندگان خواهد شد. از خیابان‌های حفاظت شده چشمگیر گرفته تا معماری ظریف و بدیع و مناظر طبیعی، پوتسدام کمترین شباهت را به شلوغی زندگی روزمره برلین دارد. علاوه بر آن یونسکو این شهرک را به خاطر پارک‌ها و کاخ‌هایش جزو میراث‌های جهانی خود به ثبت رسانده است. کاخ «سانسوسی» (Schloss Sanssouci) یکی از کاخ‌های تابستانی شاه فردریک کبیر به شمار رفته و باغ «نویر» (Neuer Garten) نیز در تمام روزهای سال دیدنی و افسونگر خواهد بود.

برترین مقاصد حومه شهر برلین

5. دریاچه‌ ها

تمام مردم منطقه به این حقیقت واقف هستند که دریاچه‌های دور برلین محلی برای فرار از گرمای تابستان‌ هستند. گزینه‌های زیادی در این زمینه جلوی شما خواهد بود که اکثراً به سادگی با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترس هستند. بهترین دریاچه‌ها اما شاید «موگِلزی» (Müggelsee) و «لانگرزی» (Langer See) باشند. مورد اول بزرگ‌ترین دریاچه بوده و برخی از بهترین نواحی برای شنا کردن، قایق سواری و سایر ورزش‌های آبی را دارد. لانگرزی هم به خاطر چمنزارهای اطرافش محبوب است که برای آفتاب گرفتن از آن بهره می‌گیرند.

برترین مقاصد حومه شهر برلین

6. اورانیِن بورگ

یکی دیگر از مناطق جذاب حومه برلین که از ساکسن هاوزن نیز خیلی فاصله ندارد، «اورانین بورگ» (Oranienburg) است که برای علاقه‌مندان تاریخ مقصدی جذاب محسوب می‌شود. در طی جنگ جهانی دوم این منطقه آسیب‌های بسیار جدی‌ای دید که هنوز هم اثرش در ظاهر آن قابل مشاهده است. علت این بمباران‌های شدید، قرار داشتن مراکز اصلی تحقیقات هسته‌ای رژیم نازی و پروژه‌های تولید بود. جدای از بمب‌هایی که زمین را سوراخ سوراخ کرده‌اند و هنوز هم در زیر زمین هستند، این شهر آرام، صلح آمیز و حتی بکر به نظر می‌رسد.

برترین مقاصد حومه شهر برلین

7. تفرجگاه جزیره‌ ای کراوس نیک

شاید وقتی به برلین فکر می‌کنید هیچ ارتباطی بین آن و یک منطقه استوایی نبینید؛ اما نقطه کوچکی به فاصله تنها ۱ ساعت از برلین به صورت یک واحه سرسبز و متروک شما را شگفت زده خواهد کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در این جزیره بزرگ‌ترین استخر استوایی داخلی قاره را تماشا کنند. این استخر از زیبایی‌شناسی بالی الهام گرفته شده و با یک آبگرم، چند آبشار و گیاهان گوناگون تکمیل می‌شود. کراوس نیک (Krausnick) مانند یک گوهر پنهان است که کمتر گردشگران آن را می‌شناسند. اینجا یکی از بهترین راه‌های فرار از زمستان‌های سرد و تیره برلین خواهد بود.

برترین مقاصد حومه شهر برلین

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}