با عجیب ترین های ژاپن آشنا شوید!

صدیقه شجاعی
  • صدیقه شجاعی
  • 1396/6/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ژاپن کشوری زیبا، شگفت انگیز، مدرن و یکی از پیشروهای جهان در زمینه‌ی تکنولوژی است که مردمانش به شدت به فرهنگ‌های سنتی خود پایبند هستند.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که ژاپن یکی از مقاصد آن‌هاست

در ژاپن، ورود تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید لزوماً به معنای حذف تکنولوژی‌های قدیمی نیست. این ترکیب خاص از تاریخ طولانی، فرهنگ غنی و مدرنیته به حدی فوق‌العاده است که اغلب تعجب گردشگران را بر می‌انگیزد. در ادامه شما را با برخی از عجایب کشور ژاپن آشنا خواهیم کرد.

1. دستگاه های فروش اتوماتیک

از عجیب‌ترین چیزهایی که در ژاپن خواهید دید همین دستگاه‌ فروش اتوماتیک (Vending Machine) است، شاید انواع معمولی این دستگاه‌ها را در اقصی نقاط دنیا دیده باشید اما مدل ژاپنی آن متفاوت است. برخی از آنها فقط آب نبات و نوشیدنی گازدار دارند، درحالی که خیلی از مدل‌های آن محصولات بسیار متفاوتی عرضه می‌کنند، تنوع این محصولات در دستگاه‌های ژاپنی به حدی است که تقریباً می‌توانید هر چیزی را بخرید، از نان‌های کنسروی، شیر و نودل گرفته تا کتاب و خیلی وسایل مفید دیگر، حتی شلوار و تی شرت! جالب است بدانید که می‌توانید در هر گوشه و کناری از کشور ژاپن این دستگاه‌های رنگارنگ با محصولات متنوع را ببینید، اما از آنجا که یک روش کاربردی برای خرید موارد ضروری مردم بومی به شمار می‌رود پس از وسایل مدرن فاصله زیادی دارد.

عجایب ژاپن

2. توالت‌ با تکنولوژی پیشرفته

توالت‌ با تکنولوژی پیشرفته (Hi-Tech Toilets) باعث شهرت ژاپن شده‌ است. برعکس مدل‌های معمولی در کشورهای غربی، توالت‌های ژاپنی عملکردهای مختلفی مثل اسپری شتسشو و خوشبو کننده دارند. برای دیدن آنها نیازی نیست خیلی راه دوری بروید چرا که در خانه همه ژاپنی‌ها وجود دارد، حتی اکثر توالت‌های عمومی هم این ویژگی را دارند. تنظیم فشار آب، خوشبو کننده، تنظیم دمای آب، اسپری پالسی و سایر اسپری‌های مرسوم، صندلی گرم و صدای فلاشینگ از مزایای این توالت‌ها هستند. بسیاری از آنها مجهز به سنسورهایی بوده که نشان می‌دهد توالت اشغال است، در ضمن امکان بالا و پایین بردن صندلی و درب آن به صورت اتوماتیک وجود دارد.

عجایب ژاپن

3. هتل‌ های کپسولی

این هتل‌های کوچک و جمع و جور ژاپنی برای گردشگرانی که با بودجه کم سفر می‌کنند ایده‌آل است. در نگاه اول شاید عجیب و غریب به نظر برسد، اما قطعاً کاربردی و مفید هستند. اگر عاشق سفر به شهرهای دیدنی هستید و پول کافی برای مکان مناسب و امن ندارید، نگران نباشید هتل‌‌های کپسولی این مشکل را حل کرده‌اند. آنها جایگزین اتاق شده و فضای کوچکی در حد یک تشک و گاهی اوقات یک تلویزیون کوچک دارند. تمیزی بسیار زیاد، حریم خصوصی مناسب، اینترنت و خدمات دیگر از مزایای آن است. حمام مشترک و دستگاه‌های فروش اتوماتیک هم جزو خدمات به مهمان‌ محسوب می‌شود. این هتل‌ها از شهر اوزاکا شروع شد و الان در سراسر ژاپن وجود دارد.

عجایب ژاپن

4. رستوران غذاهای کنسروی

یکی از عجیب‌ ترین رستوران‌ های دنیا متعلق به کشور ژاپن است، رستوران آقای «کانزو» (Kanso) در اوزاکا فقط غذاهای کنسروی سرو می‌کند. شاید جای دیگری نتوانید این همه تنوع کنسرو با برندهای مختلف را در یک مکان ببینید و شهرت این رستوران به دلیل همین تنوع غذایی است. این رستوران هیچ منویی ارائه نمی‌کند و مشتری‌ها با انتخاب کنسروهای موجود در قفسه‌ها می‌توانند غذای خود را خلق کنند. کارد و چنگال پلاستیکی نیز در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد، پس تنها کاری که باقی می‌ماند انتخاب کنسرو و میل کردن آن است. صندلی‌های راحت و فضای بسیار دلپذیر این رستوران آن را جذاب‌تر هم کرده است.

عجایب ژاپن

5. جزیره خرگوش‌

اُکونوشیما (Okunoshima) یا همان جزیره خرگوش‌ در دریای داخلی ژاپن قرار گرفته و به خاطر تعداد زیاد خرگوش‌هایش به شهرت رسیده و باعث جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا شده است. خرگوش‌ها آزادند هر کجا می‌خواهند بروند که مهمترین ویژگی این جزیره به شمار می‌رود. صدمه زدن یا کشتن خرگوش و حتی آوردن سگ و گربه به این منطقه ممنوع است، اما غذا دادن به خرگوش‌ها مانعی ندارد. برخلاف جذابیتی که به واسطه وجود خرگوش‌ها دارد، اُکونوشیما گذشته خیلی سیاهی داشته به طوری که در جنگ جهانی دوم، کارخانه تولید گازهای سمی در این محل مستقر بوده است. بعد از جنگ به صورت پارک درآمد و به محل زندگی خرگوش‌ها تبدیل شد. خرگوش‌های وحشی این جزیره اهلی شده‌ و از انسان نمی‌ترسند، پس برای غذا دادن و ایجاد رابطه با آنها نگران نباشید. علاوه بر استفاده از تنها هتل و زمین گلف منطقه، می‌توانید در آب‌های اطراف جزیره شنا کنید.

عجایب ژاپن

6. کیت کَت سبز

غذای های ژاپنی واقعاً خوشمزه است، البته فراموش نکنید ژاپنی‌ها علاقه زیادی به غذاهای عجیب و جدید دارند که شهرت زیادی برای آن‌ها به همراه داشته است. معروف‌ترین غذای عجیب ژاپن «کیت کت» (Kit Kat) و انواع آن است. طعم کیت کت سبز بیشتر از بقیه مورد توجه گردشگران قرار گرفته، هرچند طعم‌های مختلفی مثل چای سبز، سویا، سیب زمینی گریل شده و ... نیز دارند. یکی از دلایل اصلی چنین محبوبیتی به اسم آن برمی‌گردد که خیلی شبیه به «کیتو کاتسو» (kitto katsu) بوده و به معنی «حتماً برنده می‌شوی» است. در نتیجه به عنوان یک هدیه مناسب محسوب شده و بین دانش‌آموزان طرفداران زیادی دارد.

عجایب ژاپن

7. مِید کافه

مید کافه‌ها (Maid Cafés) با اینکه در همه ژاپن وجود دارند، اما مشهورترین آنها را در توکیو پیدا خواهید کرد. ویژگی اصلی این کافه‌ها، پیشخدمت‌های آن یعنی دخترهای جوانی هستند که لباس‌ فرم‌های جذابی دارند که اغلب با استایل فرانسوی است. آنها بیرون از کافه ایستاده و مشتری را به داخل دعوت می‌کنند. منوی این کافه مشابه کافه‌های دیگر بوده فقط شکل و مدل زیباتری دارند مثل بستنی‌های رنگارنگ، کاپ کیک‌های به شکل حیوان، پنکیک‌های تزئین شده‍!

عجایب ژاپن

8. حمام داغ میمون ها

ماجرای حمام میمون‌ها در آب داغ بیشتر به پارک میمون «جیاکودانی» (Jigokudani) مربوط می‌شود، جیاکودانی در واقع به معنای «دره جهنم» است که علت آن وجود تعداد زیاد رودهای آب داغ و چشمه‌های جوشان در این پارک است. در این منطقه علاوه بر بارش برف سنگین و دمای پایین هوا، با آب‌های داغی مواجه خواهید شد که به عنوان گرم‌ترین بخش پارک در طول سال به شمار می‌روند. یکی از جذابیت‌های این پارک، میمون‌هایی هستند که از آب داغ برای گرم کردن خود استفاده کرده و در طول روزهای سرد، در آب نشسته و آب بازی می‌کنند. منظره حمام گروهی میمون‌ها در وسط حیات وحش، تجربه‌ای به یاد ماندنی در طول اقامت‌تان در ژاپن خواهد بود.

عجایب ژاپن

9. هتل های عشق

اولین «هتل عشق» (Love Hotel) در سال 1968 در اوزاکا افتتاح شد و به این ترتیب بقیه هتل‌هایی از این دست نیز همین نام را گرفتند. این هتل‌ها در سراسر ژاپن وجود داشته و بسیار رایج هستند. بسیاری از آنها برای حفظ حریم خصوصی مهمان، پنجره ندارند یا اغلب چندین خروجی دارند تا افرادی که نمی‌خواهند هنگام خروج با هم دیده شوند از آن استفاده کنند. افراد برای پرداخت پول و انتخاب اتاق نیازی نیست با خدمه هتل روبرو شوند و این کار از طریق یک دستگاه صورت می‌گیرد.

عجایب ژاپن

10. خوابیدن در محیط عمومی

یکی از عجایب ژاپن که اغلب باعث تعجب خارجی‌ها می‌شود، خوابیدن در محیط عمومی است. «اینِموری» (Inemuri) برای ژاپنی‌ها فقط خوابیدن در محیط عمومی نیست و معنای عمیق‌تری و خاصی دارد. در تمام ژاپن حتماً افرادی را با لباس‌های رسمی و شیک خواهید دید که در قطار، پارک و حتی جلسات خوابیده‌اند. از آنجایی که این کشور اخلاق کاری سفت و سختی داشته و همه تلاش خود را برای ارائه بهترین کارشان به کار می‌بندند که حتی ممکن است خواب کافی در خانه نداشته باشند. پس به دلیل خستگی معمولاً چرت کوتاهی در مکان‌های عمومی می‌زنند. به این ترتیب اینِموری نه تنها زشت نیست، بلکه نشان می‌دهد فرد به حدی متعهد به انجام کارش بوده که خوب نخوابیده است.

عجایب ژاپن

صدیقه شجاعی صدیقه شجاعی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}