چگونه یک روز بارانی در مونیخ را به خوبی سپری کنیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برخی فکر می‌کنند اگر طی بازدیدشان از مونیخ به روزهای بارانی بخورند سفرشان خراب شده اما اگر فهرست ما از سرگرمی‌های مخصوص روزهای بارانی در این شهر بزرگ آلمان را مطالعه کنید، دیگر از دیدن ابرهای خاکستری ناراحت نمی‌شوید.

تور اروپا

سفر به شهر مونیخ در تورهای آلمان

نباید اجازه دهید یک باران ساده سفر دلچسبتان به مونیخ را خراب کند. جدای از تماشای «باغ انگلیسی» چیزها زیاد دیگری هم هستند که می‌توانید در این شرایط انجام دهید. چه تمایل داشته باشید تنها استراحت کرده و به موسیقی دلخواهتان گوش دهید یا بیرون رفته و در یکی از موزه‌های متعدد شهر درباره تاریخ آن اطلاعاتی به دست بیاورید، همه جور سرگرمی در این شرایط پیش روی شما خواهد بود. در این مقاله ما برخی از بهترین فعالیت‌های مناسب روزهای بارانی را گردآوری کردیم تا با مشاهده ابرها در آسمان خوشحال شوید!

۱. باغ‌ های زیبای گیاه‌ شناسی

شاید بازدید از باغ‌های گیاه‌شناسی در یک روز بارانی پیشنهاد عجیبی به نظر برسد، اما اگر برنامه‌تان برای آفتاب گرفتن در باغ انگلیسی به خاطر باران لغو شده، سر زدن به این جاذبه جایگزین بهترین کار است. جدای از باغ‌های وسیع و سر سبز، یک مجموعه گل‌خانه بزرگ هم در اینجا وجود دارد که هر چیزی از درخت نخل گرفته تا سایر گیاهان را در آن پیدا می‌کنید. همچنین یک رستوران خوب با انواع غذاها و نوشیدنی‌ها هم در باغ‌ از مشتریان خسته و گرسنه پذیرایی می‌کند. مجموعه باغ‌های گیاه‌شناسی همه روز تا اوایل شب باز هستند و بلیط ورودی‌شان برای بزرگسالان تنها ۴/۵۰ یورو است.

روزهای بارونی در مونیخ

۲. تماشای فیلم

مونیخ شهر عاشقان فیلم محسوب می‌شود. جدای از سینماهای تجاری زیاد و بزرگی که در سطح شهر می‌بینید، سینمای خانه‌های هنر هم وجود دارند که فیلم‌های خارجی و مستقل را به نمایش می‌گذارند. برای فیلم‌های مطرح زبان انگلیسی می‌توانید سینمای «فیلم تئاتر» (Filmtheater) را امتحان کنید. از گزینه‌های دیگر می‌توانیم به موزه قدیمی «لیشت اشپیله» (Lichtspiele) اشاره کنیم که از سال ۱۹۱۰ مشغول فعالیت بوده است.

روزهای بارونی در مونیخ

۳. بازدید از کاخ

اگر از ایستگاه متروی «اودئونس پلاتز» (Odeonsplatz) به سمت اقامتگاه سلطنتی بروید، هیچ نیازی ندارید که چترتان را باز کنید. این کاخ در سال ۱۳۸۵ ابتدا به عنوان یک قلعه ساده ساخته شد و حکمرانان بعدی که از آن استفاده کردند هر کدام الحاقاتی را به آن اضافه نموده و به شکل امروزی درش آوردند. شکوه این کاخ بزرگ و باغ‌های اطرافش اکنون بسیار خیره کننده است. امروزه از این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تاریخی، کنسرت‌های کلاسیک و رقابت‌های موسیقایی استفاده می‌شود. به استثنای چند تعطیلی عمومی، این کاخ همه روزه تا ساعت ۱۷ یا ۱۸ بسته به فصل باز خواهد بود. اگر کیف بزرگی به همراه دارید آن را در هتل بگذارید زیرا اجازه داخل بردن آن را نخواهید داشت.

روزهای بارونی در مونیخ

۴. تماشای آثار هنری

موزه «برند هورست» (Brandhorst) از سال ۲۰۰۹ درهای خود را به روی عموم گشود، اما امروزه بخشی رسمی از موزه هنرهای مونیخ شده است. جدای از ساختمان فوق مدرنی که با آثار هنری پر شده، گالری‌های وسیعی را نیز با دیوارهای سفید در موزه پیدا می‌کنید. نمایشگاه‌های دائمی شامل آثاری از نام‌های سرشناس هنر مدرن چون «جوزف بویز» (Joseph Beuys)، «اندی وارهول» (Andy Warhol) یا «دیمین هرست» (Damien Hirst) می‌شوند. در روزهای یکشنبه قیمت ورودی ۱ یورو بوده و دوشنبه‌ها نیز مجموعه تعطیل است.

روزهای بارونی در مونیخ

۵. شنا کردن در استخر

یک استخر شنای ساده شاید خیلی شبیه به یک مقصد جذاب گردشگری نباشد، اما «مولرشس فولکسبات» (Müller’sches Volksbad) در کرانه‌های «ایزا» (Isar) چیزی نیست که خیلی راحت از کنارش بگذرید. زمانی که در سال ۱۹۰۱ اینجا به عنوان یک استخر عمومی بازگشایی شد هزینه ورودی‌اش ۴.۴۰ یورو بود که تا به امروز هم تغییر نکرده است. سوناها در فرهنگ آلمان ریشه‌های محکمی دارند و حمام‌های بخار رومی در کنار سوناهای فنلاندی با نورپردازی چشم‌نواز می‌توانند ناراحتی یک روز بارانی را به خوبی از یادتان ببرند.

روزهای بارونی در مونیخ

۶. بازدید از قدیمی‌ ترین موزه عمومی مونیخ

یکی از تحسین‌ برانگیزترین ساختمان‌های نئوکلاسیک «میدان شاه» (Königsplatz)، ساختمان «گلیپتوتک» (Glyptothek) است. این بنای زیبا تنها موزه وقف شده برای مجسمه‌های باستانی در دنیا محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند آزادانه بین مجسمه‌ها گشت و گذار کرده و از نزدیک با دنیای کهن روبرو شوند. اینجا بیشتر از یک موزه سنتی شلوغ، شبیه به یک گالری هنری بوده و در برخی قسمت‌ها نسخه‌های کپی شده مجسمه‌های اصلی و معروف را که از چوب تراشیده شده‌اند می‌بینید. هزینه ورود به مجموعه دولتی عتیقه‌ها در ساختمان روبرویی هم در بلیط این موزه لحاظ شده است.

روزهای بارونی در مونیخ

۷. شرکت در یک اجرای زنده موسیقی

اگر بارش‌ تا شب ادامه داشت، مقصد‌های جذاب زیادی برای شرکت در یک اجرای زنده موسیقی وجود دارند. در «مونیخ سشنز» (Munich Sessions) مردم با هنرمندان شناخته شده و نوظهوری آشنا شده و می‌توانند شب خوبی را برای خود رقم بزنند. در بین این هنرمندان، گروه‌های بین‌المللی و محلی را خواهید یافت. در روزها یک کافی شاپ گیاهی در این محل فعالیت کرده و در شب‌ها شاعری، موسیقی زنده و فعالیت‌های دیگری برگزار می‌شوند.

روزهای بارونی در مونیخ

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}