رستوران های متنوع بیلبائو با غذاهای فراموش نشدنی

ساناز محمدی
  • ساناز محمدی
  • 1396/5/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در بیلبائو، با گستره‌ی متنوعی از رستوران‌های با کیفیت همراه با منوهای وسوسه‌انگیز مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما سخت می‌کنند.

تور اروپا

سفر به شهر بیلبائو در تورهای اسپانیا

بیلبائو، یکی از شهرهای سرزمین «باسک» (Basque) که پیش‌تر یکی از مراکز مهم صنعتی شمال اسپانیا بوده، نوسازی فرهنگی گسترده‌ای را در هنر و غذای خود تجربه کرده و توانسته به سرعت با فرهنگ غذایی سایر نقاط اسپانیا هماهنگ شود. در اینجا به معرفی 10 تا از بهترین رستوران‌های بیلبائو می‌پردازیم.

1. رستوران زورتزیکو

زورتزیکو (Zortziko) همواره در تمامی فهرست‌های بهترین رستوران‌های سرزمین باسک حضور داشته و به درستی شایسته ستاره‌ای بوده که از میشلن دریافت کرده است. این رستوران بین‌المللی توسط سرآشپز مشهور باسکی، «دنیل گارسیا» راه‌اندازی شده و در آن می‌توانید سالن غذاخوری مدرن یا سنتی دلخواه خود را انتخاب کنید، اگرچه در بیشتر موارد استفاده از فضای طبقه همکف که «بودِیگا» (bodega) نام دارد، انتخاب اول مشتریان است. منوی غذا در اینجا به طور مداوم تغییر می‌کند اما ما به شما ماهی مرکب کبابی با برنج سیاه، «فوی گراس» (نوعی خاص از جگر غاز) و خوراک مرغ دریایی در سس ترفل را پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران های بیلبائو

2. رستوران ماندویا

رستوران «ماندویا» (Mandoya) که در منطقه تاریخی «کاسکو ویِهو» (Casco Viejo) یا همان (محله قدیمی بیلبائو) در مرکز بیلبائو واقع شده، برای بیش از 55 سال با غذاهای سنتی باسکی پذیرای مشتریان بوده است. از غذاهای مخصوص این رستوران می‌توان به غذاهای دریایی آن از جمله خرچنگ‌های بزرگ و تازه آن اشاره کرد. از دیگر غذاهای باسکی این رستوران می‌توان به خوراک الوبیادای گرم (نوعی خوراک لوبیا همراه با ژامبون) اشاره کرد.

بهترین رستوران های بیلبائو

3. رستوران کاسا روفو

رستوران «کاسا روفو» (Casa Rufo) تجربه‌ای باورنکردنی از صرف غذا در یک غذاخوری هزارتو مانند را در اختیار شما قرار می‌دهد. این رستوران ساده و بی‌آلایش خانوادگی بیش از 100 سال است که با اتاق‌های تودرتو، گوشه و کنارهای رازآلود و راهروهای مملو از مواد اولیه تازه باسکی از جمله سبزیجات، روغن زیتون، ژامبون و کنسرو میوه، پذیرای مشتریان است.

بهترین رستوران های بیلبائو

4. رستوران ایرِنتزی

رستوران «ایرِنتزی» (Irrintzi) که خود را با عنوان «رستوران پنچو» (pintxo tavern) معرفی می‌کند، حال و هوایی سرزنده و پرجنب و جوش دارد و منظره‌ای هیجان‌انگیز از بخش هنری و جوان‌تر بیلبائو را به نمایش می‌گذارد. پنچوهای باسکی بهترین‌ها در نوع خود در سراسر اسپانیا هستند و معمولاً شامل چند تکه مواد مختلف کدو، نوعی ماهی خاص، فلفل و نان برنجی می‌شوند که بر روی خلال‌های چوبی قرار می‌گیرند. پنچوهای این رستوران را می‌توان به عنوان یک اثر هنر مینیاتوری تلقی کرد که خلاقیت سنتی و اصیل را در خود جای داده است.

رستوران های بیلبائو

5. رستوران اربولَگانا

رستوران « اربولَگانا» (Arbolagaña)، بدون شک یکی از زیباترین چشم‌اندازهای بیلبائو را پیش چشمان مشتریان قرار می‌دهد. این رستوران که در طبقه فوقانی موزه ملی هنرهای زیبای باسک قرار دارد، مشرف بر پارک کوچک و زیبای «دونیا کاسیلا» (Doña Casilda) است.

بهترین رستوران های بیلبائو

6. کافه آیرونا

کافه «آیرونا» (Café Iruña) که هم مکانی برای بازدید و هم جایی برای مشاهده سایر چشم‌اندازها به حساب می‌آید، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های محلی بیلبائو است. سالن غذاخوری اصلی این رستوران با سقف زیبا، کاشی‌های رنگارنگ و سرزنده و نقاشی‌های دیواری روستایی محیطی ایده‌آل برای لذت بردن از صرف غذا است. غذاهای مخصوص این رستوران هم عبارت‌اند از پنچو و سایر غذاهای باسکی!

رستوران های بیلبائو

7. رستوران ویکتور مونتِس

این رستوران یکی دیگر از پنچو بارهای تاریخی بیلبائو است و موقعیتی رشک‌برانگیز و بلندآوازه در شهر دارد (سمت راست میدان نیوا در منطقه قدیمی شهر). این رستوران که تاریخ تاسیسش به سال 1849 باز می‌گردد، پذیرای هنرمندان، ستاره‌ها و دولتمردان زیادی بوده است. در این رستوران می‌توانید در زیر طاق سنگی ایوان آن به استراحت بپردازید و از سرو غذای خود لذت ببرید.

رستوران های بیلبائو

8. رستوران نروا

رستوران «نروا» (Nerua) که در قلب موزه هنری مشهور گوگنهایم واقع شده، یکی از بهترین و لوکس‌ترین رستوران شهر است. این رستوران در سال 2011 موفق به دریافت ستاره میشلن شده و اخیرا هم توسط مجله معتبر رستوران در فهرست 100 تایی بهترین رستوران‌های جهان جای گرفته است. فضای داخلی این رستوران بسیار مینیمالیستی، ساده و بی‌آلایش است و بیشتر تمرکزش را به رنگ و بافت غذاها معطوف ساخته است.

بهترین رستوران های بیلبائو

9. رستوران گوریا

رستوران «گوریا» (Guria) یکی از رستوران‌های سنتی و ریشه‌دار بیلبائو بوده به حساب می‌آید. این رستوران در ابتدا در منطقه اولد کوارتر قرار داشته اما بالاجبار به محل کنونی‌اش منتقل شده است. محل اصلی این رستوران در خیابان گران ویا (Gran Vía) در حال حاضر یک مکان مجلل و باشکوه است. این رستوران غذاهای سنتی شهر را سرو می‌کند، اما در طول زمان آغوشش را به روی غذاهای روز باز گذاشته و در عین حال به ریشه‌های خود، مواد اولیه محلی، محصولات فصلی و وقت‌شناسی وفادار مانده است. غذاهای مخصوص این رستوران عبارت‌اند از خوراک لوبیای مخصوص، سوپ‌ها، غذاهای دریایی و گوشتی.

رستوران های بیلبائو

10. رستوران سیدرِریا اسَدور اریاگا

رستوران «سیدرِریا اسَدور اریاگا» (Sidrería Asador Arriaga) که در سال 1999 افتتاح شده، یکی از جدیدترین رستوران‌های بیلبائو بوده و بیشتر به خاطر اینکه یک سیدرِریای سنتی است، معروف شده است. سیدرریا در واقع بارهای ویژه‌ای هستند که در مناطق شمالی اسپانیا یافت شده و نوشیدنی سیب همراه با غذاهای محلی را سرو می‌کنند. گفتنی است که نوشیدنی سیب در باسک یک بخش جدایی‌ناپذیر از غذا محسوب می‌شود. این رستوران نیز در فضای منحصر به ‌فرد منطقه اولد کوارتر قرار گرفته است.

بهترین رستوران های بیلبائو

ساناز محمدی ساناز محمدی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}