بهترین رستوران‌ های اصیل کیوتو را بشناسید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر کیوتو جدای از مناظر خیره کننده و جاذبه‌های گردشگری مختلفش، رستوران‌هایی دارد که برای صرف یک وعده غذای لذیذ بومی بسیار عالی هستند. برای آشنایی با بهترین‌ رستوران‌های این شهر با ما باشید.

تور اروپا

کیوتو که به «شهر هزار معبد» هم شناخته می‌شود، حدود ۱۰۰۰ سال قبل پایتخت ژاپن بود. غذا خوردن در رستوران‌های کیوتو می‌تواند ورود خوبی به میراث غنی فرهنگی پایتخت سابق این کشور باشد. در این مقاله سعی کردیم ۱۰ رستوران برتر و اصیل ژاپنی در شهر کیوتو را به شما معرفی کنیم تا در کنار لذت بردن از زیبایی‌های منطقه بتوانید برخی از بهترین غذاهای ژاپنی را نیز امتحان کنید.

۱. سو

رستوران «سو» (Sou) یک تجربه باورنکردنی شکم گردی را برای شما رقم می‌زند. این رستوران در محله پر رفت و آمد «جیون» (Gion) قرار داشته اما از شلوغی‌های زیاد شهر دور است. در اینجا می‌توانید بهترین کیفیت غذای ژاپنی را در یک فضای شیک و آرام تجربه کنید. یکی از معروف‌ترین غذاهای رستوران سو، «Wagyu A5» است. در ژاپن تنها بالاترین کیفیت گوشت گوساله می‌تواند درجه پر افتخار A5 را دریافت کند. مالک و سرآشپز رستوران سو در پخت این غذای لذیذ بومی بسیار مهارت دارد. گستره عالی نوشیدنی‌ها در کنار راهنمایی تیم ماهر پیش خدمت‌ها به شما کمک می‌کند که بهترین گزینه را برای همراهی با غذایتان انتخاب کنید.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۲. چیهانا

رستوران «چیهانا» (Chihana) در سال ۱۹۴۶ در منطقه جیون تأسیس شد و از آن زمان به یکی از مقاصد اصلی شکم گردان ژاپنی بدل گردید. این رستوران توسط «موتو ناگاتا» (Motoo Nagata) شروع به فعالیت کرد و امروزه توسط پسرش اداره می‌شود. چیهانای کوچک در یک خیابان فرعی در یکی از شلوغ‌ترین محله‌های کیوتو قرار دارد. تخصص این رستوران در «کایسکی» (Kaiseki) بوده که غذاهای اعلای ژاپنی را در بر می‌گیرد. منوی اینجا به تمامی خلاقیت سر آشپز را منعکس می‌کند و هر قسمت از آن خوشمزه‌تر از قبلی خواهد بود. مهمانان می‌توانند جای خود را پیشاپیش رزرو کرده یا پشت پیشخوان بنشینند و از قدرت و مهارت آشپزی سر آشپز لذت ببرند. یکی از افتخارات رستوران، استفاده کردن از بهترین مواد اولیه و لوازم آشپزی است. معمولاً غذاها را روی یک تخته چوب صیقل نخورده برای مهمانان سرو می‌کنند که به زیبایی غذا و ظرف آن می‌افزاید.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۳. هافو

رستوران «هافو» (Hafuu) در یکی از بهترین مناطق مسکونی کیوتو قرار داشته و ترکیبی از آشپزی سنتی ژاپن با حال و هوای مدرن را به مهمانان هدیه می‌کند. این رستوران استیک‌ واگیو را با غذای دریایی ترکیب کرده و یک تجربه غذایی فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند. واگیویی که در هافو سرو می‌شود را مستقیماً از «کیوشو» (Kyushu) و منطقه «کوماموتو» (Kumamoto) تهیه می‌کنند. این نواحی از ژاپن تنها مناطقی هستند که در آن‌ها هنوز هم گاوها می‌توانند آزادانه چرا کنند. واگیوهای رستوران هافو عطر و طعم کره‌ای داشته و بسیار ترد هستند. برای علاقه‌مندان گوشت، اینجا یکی از مقصد‌های غذایی مهم در کیوتو به شمار می‌رود.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۴. سفرا بار ساتوناکا

رستوران «سفرا بار ساتوناکا» (Sfera Bar Satonaka) به لطف مهارت و توانایی مالک آن یعنی «میچیتو ساتوناکا» (Michito Satonaka) تجربه تلفیقی باورنکردنی‌ای را در کیوتو به شما پیشنهاد می‌کند. اینجا را برای جشن گرفتن ۱۰ سالگی ساختمان سفرا ساختند و به خاطر طراحی خیره کننده‌اش در مجله «وال پیپر» (Wallpaper) نیز از آن یاد شده است. سرویس دهی بسیار عالی بوده و منوی نوشیدنی شما را با تنوع و نوآوری‌اش غافلگیر می‌کند. دکور رستوران بسیار مدرن و شیک بوده و دیوارهای لاکی سیاه در کنار پیشخوان چوبی زیبا نقطه مرکزی توجه محسوب می‌شوند.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۵. هاتاکاکو

رستوران «هاتاکاکو» (Hatakaku) در فاصله اندکی از کاخ امپراطوری قرار دارد. اینجا محل تولد یکی از غذاهای اصلی روستایی ژاپن است. «بوتان نابه» (Botan nabe) یک غذای سنتی بر پایه گوشت گراز بوده و امروزه در سرتاسر کشور طرفدار دارد. این غذا در بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط مالک سابق هاتاکاکو ابداع شد. نه تنها این رستوران غذای نامبرده را به شیوه سنتی و اصیل آن طبخ می‌کند که به مهمانان فرصت غذا خوردن کنار اجاق سنتی ژاپنی را نیز می‌دهد. برش‌های گوشت گراز که این غذای بی‌همتا را تشکیل می‌دهند به شکل یک گل خیره کننده در آمده و به ویژه برای کسانی که در زمستان به کیوتو سر می‌زنند از توقف‌های واجب خواهد بود.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۶. نیشیکی وارایی

بازار «نیشیکی» (Nishiki) یک خیابان باریک پر از غرفه‌های اغذیه فروشی و رستوران است. اگر به دنبال جایی برای امتحان کردن بسیاری از غذاهای لذیذ ژاپنی هستید، اینجا بهترین گزینه خواهد بود. یکی از بهترین قسمت‌های دیدنی بازار، «نیشیکی وارایی» (Nishiki Warai)، یک رستوران کوچک با بهترین «اوکونومیاکی» (okonomiyaki)‌ کیوتو است. این خوراکی یک پن کیک خوشمزه سنتی بوده که آن را مستقیماً روی میز غذا درست می‌کنند و در این رستوران می‌توانید با سس‌های مختلف سفارشش دهید. بسیاری از مردم اینجا را به خاطر «یاکی-سوبا» (Yaki-soba) یا همان نودل سرخ شده‌اش نیز می‌شناسند.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۷. کاگیزن

اگر چه چایخانه «کاگیزن» (Kagizen) در قلب منطقه جیون و در بین رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی زنجیره‌ای واقع شده اما با فراهم کردن موقعیتی برای تجربه یک چایخانه سنتی ژاپنی، مشتریان خاص خودش را جذب می‌کند. اینجا به ویژه به خاطر «واگاشی» (Wagashi)، یک شیرینی سنتی که معمولاً با چای همراه می‌شود شهرت دارد. کیک‌های برنج هم یکی دیگر از خوراکی‌های لذیذ سنتی هستند. چای‌ در اینجا به شیوه سنتی آماده شده و عطر طعم خاص و ویژه خود را دارد. کاگیزن با شیرینی‌ها و چای خوش طعمش توانسته یکی از مقاصد محبوب گردشگران باشد و فضای آرامی که فراهم کرده شما را اندکی از شلوغی‌های جیون نجات می‌دهد.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۸. سوبیمی- توریتو

«یاکیتوری» (Yakitori) یکی از غذاهای اصلی و سنتی ژاپن است که به خاطر سادگی در بسیاری از رستوران‌ها ارائه می‌شود. رستوران «سوبیمی- توریتو» (Sumibi-Torito) تجربه‌ای متفاوت از این غذا را به شما پیشنهاد می‌کند و این غذای ساده سنتی را به یکی از غذاهای رده بالای لذیذ تبدیل کرده است. انتخاب گوشت برای این غذا بسیار مهم و دقیق صورت می‌گیرد و مدیر رستوران خود شخصاً برای بازدید از مزرعه مرغداری در نزدیکی محوطه کوهستانی حاضر شده و بهترین مرغ‌ها را انتخاب می‌کند. البته رمز خوشمزگی یاکیتوری در روش پخت آن است. در سوبیمی توریتو اجاق کباب‌های زیبایی وجود دارند و هر غذا بر روی آتش ذغالی طبخ می‌شود تا آب گوشت حفظ شده و طعم خود را از دست ندهد.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۹. تمپورا فروشی یوشیکاوا

اینجا که زمانی یک چایخانه بود، امروزه تبدیل به یک مغازه تمپورا فروشی درجه یک در کیوتو شده است. تمپورا یکی از غذاهای لذیذ ژاپنی به شمار رفته و تمپورا فروشی «یوشیکاوا» (Yoshikawa) با سبک معماری سنتی و دکوری ساده، بهترین‌ها را به مهمانانش ارائه می‌کند. مبلمان چوبی سنتی و آثار هنری در فضای داخلی چشمگیر هستند. در واقع بعد از ورود به اینجا حسی از سفر در زمان و حضور در گذشته کیوتو را به شما القا می‌کند. هر غذا با بهترین مواد اولیه پخته شده و به زیبایی تزئین می‌شود. در منو می‌توانید طیفی از سوشی‌ها، تمپورا و سایر غذاهای لذیذ ژاپنی را ببینید. برای کسانی که به سوشی علاقه‌ای ندارند، گزینه اردک سوخاری یک جایگزین دلچسب خواهد بود.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

۱۰. رامن‌ های ایپودو

رامِن یک سوپ رایج نودل ژاپنی است که می‌تواند به همراه ماهی یا نوعی آبگوشت همراه شده و سبزیجات مختلفی را در آن بریزند. این غذا به تعداد آشپزهای ژاپن تنوع دارد و رامن‌های «ایپودو» (Ippudo) یکی از بهترین‌های کیوتو هستند. کیفیت و سادگی این غذای ایپودو مدت‌ها قبل از مرزهای این سرزمین فراتر رفت و امروزه شعبه‌هایی در نیویورک، هنگ کنگ، سیدنی و تایوان هم وجود دارند. ما نیز تنوع دلچسب این غذای ژاپنی را در رستوران ایپودو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین رستوران های کیوتو در ژاپن

سفر به شهر کیوتو در تور ۱۵ روزه کره جنوبی و ژاپن

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}