برترین رستوران های پورتو را بشناسید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/1
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

منظره رستورانی شهر پورتو بیشتر حول غذای تازه دریایی و گوشت‌های آبدار بومی می‌گردد. انواع‌ ماهی‌های خوشمزه مانند ماهی کاد نمک سود را نیز نباید از دست داد.

تور اروپا

گردش در میان خیابان‌های شهر پورتو در تورهای پرتغال

در این مقاله سعی کردیم در بین رستوران‌های منطقه، بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به خوبی از آشپزی پرتغالی در شهر پورتو لذت ببرید. این رستوران‌ها که اکثراً به صورت خانوادگی گردانده می‌شوند، غذاهای لذیذی با منظره آرام آب را به شما ارائه می‌کنند.

۱. رستوران اوجی

رستوران «اوجی» (ODE) در یک خیابان فرعی پورتو واقع شده و فهرست نوشیدنی‌هایش در کنار دکور جذاب و سنگین آن بسیار تحسین برانگیز است. غذاهای پرتغالی خوش طبخ، با چیدمان و تزئیناتی زیبا، همگی از مواد اولیه محلی گلچین شده از بین محصولات کشاورزان پخته می‌شوند. هدف این رستوران همواره فراهم کردن غذاهای اصیل پرتغالی با منویی ارگانیک و محصولات بومی بوده است.

برترین رستوران های پورتو

۲. رستوران کافئینا

رستوران «کافئینا» (Restaurante Cafeína) در نزدیکی دهانه رود «دورو» (Douro) قرار داشته و بین هنرمندان محلی و جمعیت جوان پورتو محبوبیت یافته است. غذای پرتغالی این رستوران تحت تأثیر آشپزی ایتالیایی و فرانسوی بوده و منو طبق برنامه‌ای منظم تغییر می‌کند. غذاهای کافئینا معمولاً شامل برش‌های گوشت آبدار و ماهی تازه می‌شود. فضای داخلی ساده را رنگ‌های خاموش به همراه نسیمی دلچسب که از دریا بلند شده و از پنجره‌ها به داخل می‌آید کامل می‌کنند.

برترین رستوران های پورتو

۳. کامافئو

همه در پورتو شانس امتحان کردن یک غذاخوری بومی را ندارند. خوشبختانه هر کسی می‌تواند به «کامافئو» (Camafeu) سر زده و در این رستوران بی‌همتایی که شبیه به یک آپارتمان همکف با پنجره‌های فرانسوی است غذا سفارش دهد. اینجا مشرف به میدان شلوغ «کارلوس آلبرتو» (Carlos Alberto)، با نقاشی‌هایی روی دیوار و صندلی‌هایی که به دقت انتخاب شده‌اند می‌تواند فضای جذابی را برایتان بسازد. غذاها رنگارنگ و وسوسه کننده هستند و بدون اینکه ظاهر سازی داشته باشند، طعم واقعی یک آشپزی خانگی اصیل پرتغالی را به شما هدیه می‌کنند.

برترین رستوران های پورتو

۴. پدرو لِموس

رستوران «پدرو لموس» (Pedro Lemos) خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های پورتو با منویی که عمیقاً ریشه در سنت‌های آشپزی پرتغالی دارد جا انداخته است. هر غذا تکه‌ای از میراث غنی آشپزی کشور را منعکس و لذتی بزرگ از سادگی و طعم را برایتان فراهم می‌کند. در این رستوران همه غذاها با بهترین کیفیت مواد اولیه تهیه شده از بهترین تولیدکنندگان محلی تهیه می‌شوند. برای آن که بیشترین مقدار از تنوع غذایی این کشور را امتحان کنید، بد نیست منوی ۸ قسمتی خوشمزه و پیچیده این رستوران را سفارش دهید.

برترین رستوران های پورتو

۵. کازا دا هورتا

رستوران گیاهی «کازا دا هورتا» (Casa da Horta) تنها شام ارائه می‌دهد اما غذاهای رویایی و لذیذ بدون گوشت آن مانند «فرانسسینیا» (francesinha) که یک ساندویچ سنتی پرتغالی معمولا گوشتی است ارزش صبر کردن را دارند. برخلاف یک رستوران استاندارد، در اینجا آشپزی به صورت گروهی صورت گرفته و هر کسی که بخواهد کمک کند می‌تواند پیشنهاد داده و به جمع آشپزها بپیوندد. منوی اینجا هم مانند روش آشپزی‌اش تحت تأثیر سبک‌های غذایی کشورهای گوناگون بوده اما مواد اولیه همیشه ارگانیک و محلی است.

برترین رستوران های پورتو

۶. باکالیائو

نام رستوران «باکالیائو» (Bacalhau) از غذایی گرفته شده که با ماهی کاد نمک سود، یکی از مواد اولیه اساسی غذاهای پرتغالی تهیه می‌شود. جای تعجب نیست که در اینجا غذاهایی حول همین ماهی پیدا کنید. می‌توانید کاد به همراه میوه خشک یا در کنار اسفناج و شاه بلوط سفارش دهید. موقعیت آرام و دوست داشتنی باکالیائو در کنار رودخانه دورو به همراه کارکنان صمیمی و قابل اعتمادش تجربه‌ای واقعاً عالی را برایتان به یادگار می‌گذارد.

برترین رستوران های پورتو

۷. او کومرسیال

رستوران «او کومرسیال» (O Comercial) یک رستوران کامل و عالی در قسمت سازمان معاملات بورس شهر است و معمولاً جدای از گردشگران، بین اهالی بیزنس هم شهرت زیادی دارد. این ساختمان شیک و تمیز، تازه‌ترین محصولات پورتو را در غذاهایش استفاده می‌کند. تکنیک‌های آشپزی مدرن و سبک‌های مورد پسند امروزی را به خوبی در منوی این رستوران می‌بینید. دکور هم از این قاعده مستثنی نیست؛ در فضای داخلی از کاشی‌های سنتی پرتغالی استفاده شده و معماری تاریخی در کنار صندلی‌های صیقلی و اکسسوار فوق مدرن محیطی بسیار ویژه را برای مهمانان می‌سازد.

برترین رستوران های پورتو

۸. بوفته فازه

نمای بیرونی ساده و دکور ابتدایی رستوران «بوفته فازه» (Bufete Fase) شاید خیلی چشمگیر نباشد اما غذاهایی که در آن به مشتریان عرضه می‌شود نظرتان را عوض خواهد کرد. در منو تنها یک گزینه وجود دارد: فرانسسینیا که پیش‌تر از آن صحبت کردیم؛ اما در این رستوران فرانسسینیاها بسیار معروف بوده و برای خود شهرت زیادی دارند. لایه‌های زیاد گوشت، سوسیس، پنیر و سایر موارد لذیذ محلی ساندویچ‌های این رستوران را تشکیل می‌دهند. «بوفته فازه» به اعتقاد مردم منطقه، یکی از بهترین جاها در کل شهر بوده و هیچ کس نمی‌تواند با نظر آن‌ها مخالفت کند!

برترین رستوران های پورتو

۹. او پاپاریکو

یکی از اصول به کار رفته در «او پاپاریکو» (O Paparico) آن است که هر غذا باید به طوری چشمگیر عناصر آشپزی پرتغالی را منعکس کند. تکنیک‌های مدرن یا مواد اولیه تنها در صورتی برای خلق غذاهای رستوران به کار می‌روند که طعم‌های پرتغالی اصیل را کمرنگ نکرده و آن‌ها را تقویت نیز بکنند. دیوارهای سنگی و پارچه‌های رومیزی سفید همگی محیطی روستایی را القا می‌کنند که می‌توان در آن از یک اختاپوس تازه، تارتار و بره یا غذاهای دیگر لذت برد. تمام غذاهای این رستوران مناسب دو نفر طراحی شده‌اند پس اگر می‌خواهید غذای تک نفره سفارش دهید باید درخواست آن را بکنید.

برترین رستوران های پورتو

۱۰. گرلیادور دا بواویستا

همان طور که از یک رستوران گریل انتظار می‌رود، منوی رستوران «گرِلیادور دا بواویستا» (Grelhador da Boavista) توسط طعم‌های کبابی اشغال شده که شامل ماهی‌ها و گوشت‌های ترد و آبدار می‌شوند. یک مقصد معروف برای محلی‌ها در زمان ناهار همین رستوران بوده و همچنین یک ویترین با تازه‌ترین پیشنهادات خام روز به نمایش در آمده که می‌توانید از بین آن‌ها غذای خود را انتخاب کرده و سفارش طبخش به شیوه دلخواهتان را بدهید. آشپزهای ماهر رستوران شما را شگفت زده خواهند کرد.

برترین رستوران های پورتو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}