در سفر به مراکش این قوانین را فراموش نکنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/1
  • 2 دیدگاه
{{selectedRate}}

سفر به مراکش با جاذبه‌های افسونگر و بی‌همتایش می‌تواند خاطره‌ای تکرار نشدنی را برایتان رقم بزند اما برای این امر باید حتماً برخی قواعد نانوشته این کشور را یاد بگیرید تا از بروز هرگونه دردسر احتمالی جلوگیری کنید.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که مراکش یکی از مقاصد آن‌هاست

مراکش با سلسله جاذبه‌های گوناگون و سرگرمی‌های متناسب انواع گردشگران، یک مقصد خاص و دلربا به نظر می‌رسد. این کشور، مسافران تنها، خانواده‌ها، زوج‌ها و گروه‌های دوستانه را با بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف به سمت خود می‌کشاند اما مواردی هست که همه این افراد باید هنگام بازدید از مراکش رعایت کنند. در این مقاله به نبایدهای گردشگری در مراکش پرداخته‌ایم تا بیشتر با آداب و رسوم مردم مراکش آشنا شوید.

1. احترام گذاشتن به دین اسلام

بیش از ۹۰ درصد جمعیت مراکش را مسلمانان تشکیل داده‌اند. اکثر شهروندان این کشور اهل سنت هستند پس طی سفرتان با تعداد زیادی از آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. اگر چه مراکش یکی از کشورهای مسلمان آزادتر به شمار می‌رود، اما هیچ بازدیدکننده‌ای نباید میزبان خود را ناراحت کند. سوال کردن برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اسلام و باورهای مردم ایرادی ندارد اما این سوال‌ها را نباید در حد بحث و چالش ادامه داد. قوانینی که مربوط به ممنوعیت ورود غیرمسلمانان به نواحی خاصی می‌شود را جدی بگیرید. معمولاً ورود به مساجد و زیارتگاه‌ها تنها برای مسلمانان مجاز است. توصیه می‌کنیم حین بازدید از مراکش لباس‌های مناسب بپوشید.

برج حسن رباط مراکش

2. احترام به پادشاه

در کشور مراکش، مسخره کردن، انتقاد کردن یا حتی بد صحبت کردن درباره پادشاه جرم محسوب می‌شود. شاید برخی زیر لب غرغر یا توهین کنند اما اگر فراتر رود می‌تواند فرد را به سه سال زندان محکوم کند. هر گونه شوخی با عکس پادشاه هم جزو ممنوعیات بوده و در کل توصیه می‌کنیم حین سفر تمامی قوانین مراکش را رعایت کرده تا سفری بی‌دغدغه داشته باشید.

باید ها و نباید های مراکش

3. برای غذا خوردن از دست چپ استفاده نکنید

بسیاری از غذاهای مراکشی به طور سنتی با دست خورده می‌شوند. مراقب باشید که اگر خواستید شما هم این روش را به کار بگیرید از دست راستتان استفاده کنید. دست چپ در فرهنگ مراکش نجس شمرده می‌شود زیرا اغلب در توالت از آن استفاده می‌کنند. اگر چه رعایت نکردن این قانون مشکلی جدی را برایتان پیش نمی‌آورد اما ممکن است زمانی که این کار را کردید، با تعدادی چهره در هم فرو رفته روبه‌رو شوید!

باید ها و نباید های مراکش

4. با لباس ساحل در شهر گردش نکنید

با توجه به هنجارهای فرهنگی و مذهبی مراکش، معمولاً استاندارد لباس در این کشور بسیار پوشیده و محافظه کارانه است. لباس‌های مخصوص ساحل هرگز برای گردش در شهرها، شهرک‌ها و دهکده‌های مراکش مناسب نیستند. حتی در گرم‌ترین شرایط آب و هوایی هم نباید دور از ساحل با همان لباس‌ها بگردید. بهترین کار پوشیدن لباس‌هایی هماهنگ با فرهنگ عموم مردم این کشور خواهد بود.

باید ها و نباید های مراکش

5. انتظار درک زبان انگلیسی را نداشته باشید

اگر چه پیدا کردن مردم محلی که زبان انگلیسی را بفهمند در اماکن معروف توریستی و تجاری مانند شهر مراکش، شهر رباط و حتی کازابلانکا دشوار نیست، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید مردم نواحی خلوت‌تر کشور هم به همان اندازه زبان شما را بفهمند. به خاطر گذشته استعماری، در برخی قسمت‌های شمالی مردم اندکی اسپانیایی بلدند و در نواحی میانی هم می‌توانید انتظار فهم زبان فرانسوی را داشته باشید. برای کسانی که اندکی عربی بلدند، ارتباط برقرار کردن ابتدایی با مردم سرتاسر کشور امکان پذیر خواهد بود.

باید ها و نباید های مراکش

6. فقط در شهر مراکش نمانید

شهر مراکش یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در این سرزمین است. بازارهای پر هیاهو، جاذبه‌های تاریخی، گالری‌های هنری، باغ‌های خیره کننده و مناطق مدرن‌تر با مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مجلل، تنها دیدنی‌های کشور افسونگر مراکش نیستند. پیشنهاد می‌کنیم از سواحل باشکوه، کوه‌های سر به فلک کشیده و شهرها و شهرک‌های شگفت انگیز دیگر هم دیدن کنید. اگر زمانتان محدود بود، سعی کنید حداقل تعدادی از جاذبه‌های نزدیک شهر مراکش را انتخاب نموده و آن‌ها را نیز در خاطرات سفرتان بگنجانید.

میدان جامع الفنا مراکش

7. انتظار نداشته باشید کازابلانکا شبیه فیلم سینمایی معروفش باشد

فیلم افسانه‌ای و کلاسیک کازابلانکا با قلب اقتصادی کشور مراکش تنها یک چیز مشترک دارند: نامشان. انتظار نداشته باشید که با ورود به این شهر به دنیایی از افسون و عاشقانگی قدم بگذارید. این فیلم در هالیوود فیلم برداری شده و هیچ صحنه‌ای از مراکش را نشان نمی‌دهد. حتی هیچ بازیگر زن و مرد مراکشی هم در آن دیده نمی‌شود. تنها جایی که می‌توانید صحنه‌های بازسازی شده فیلم را ببینید، «کافه ریک» (Rick’s Café) است. باقی شهر تنها موتور خانه شلوغ اقتصاد کشور را منعکس کرده و جاذبه‌هایی چون بلندترین سازه کشور به نام «توین سنتر» (Twin Centre) یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آفریقا و مسجد حسن ثانی را در آن پیدا می‌کنید. این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان به شمار می‌رود.

کافه ریک کازابلانکا

8. کلاه‌ های قرمز منگوله دار «فاس» برای این شهر نیست

شهر «فاس» (Fez) یکی از قدیمی‌ترین شهرهای امپراطوری مراکش بوده و برخی از بزرگ‌ترین دباغی‌های دنیا، شلوغ‌ترین بازارها و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان را در آن می‌یابید. این شهر جزو مقاصد محبوب گردشگری به شمار رفته و جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده است. البته در این بین انتظار پیدا کردن کلاه‌های منگوله دار قرمز معروف را نداشته باشید. این کلاه‌های قرمز با منگوله سیاه در جای دیگری تولید می‌شوند. ریشه اصلی آن‌ها هنوز دقیقاً مشخص نیست اما گفته می‌شود اولین بار در یونان، ترکیه یا جایی در نواحی بالکان ساخته شده‌اند. بد نیست بدانید نامی که خود مردم مراکش برای این کلاه‌ها به کار می‌برند هیچ ارتباطی با اسم شهر ندارد. آن‌ها در زبان خود این کلاه‌ها را «تاربوش» (tarboosh) می‌نامند.

باید ها و نباید های مراکش

9. اگر غذای کوسکوس را هر روز در منو ندیدید ناراحت نشوید

«کوسکوس» (Couscous) یک از مهم‌ترین غذاهای مراکشی بوده و معمولاً اکثر بازدیدکنندگان می‌خواهند آن را طی سفر امتحان کنند. اگر چه اغلب آن را در منوی رستوران‌های توریستی می‌توان دید اما در رستوران‌های محلی‌تر امکان آن که تنها در روز جمعه آن را ببینید بسیار بالا خواهد بود. در مراکش، سنتی قدیمی مبنی بر خوردن این غذای لذیذ در روز مقدس جمعه وجود دارد. روش آماده سازی زمان‌بر این غذا در کنار رسوم محلی، سبب شده تا رستوران‌ها در طول هفته آن را ارائه نکنند. البته گزینه‌های خوشمزه دیگری هم در منو پیدا خواهید کرد پس اصلاً نگران نباشید.

مراکش

10. هرگز مراکش را بدون نوشیدن چای نعنا ترک نکنید

اگر کوسکوس غذای ملی مراکش باشد، چای نعنا نوشیدنی ملی این سرزمین محسوب می‌شود. این چای پر از شکر و برگ‌های نعنای تازه بوده و می‌توانید با آن یک تجدید قوای حسابی کنید. جدای از این، چای نعنا یکی از مهم‌ترین بخش‌های ورود به زندگی روزمره مردم مراکش حساب می‌شود. پس به سمت یکی از کافه‌ها رفته و یک قوری چای خوش عطر سفارش دهید.

باید ها و نباید های مراکش

لیست تور‌هایی که مراکش یکی از مقاصد آن‌هاست

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}