پارک رمانتیک پولیفیلو در والنسیا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

طی سفر به والنسیا شاید دوست داشته باشید جدای از تماشای جاذبه‌های فرهنگی تاریخی، چند ساعتی را هم در طبیعت زیبای پارک‌های آن قدم بزنید و نفسی تازه کنید. در این مقاله به معرفی پارک زیبا و رمانتیک «پولیفیلو» پرداخته‌ایم.

تور اروپا

سفر به شهر بندری والنسیا در تورهای اسپانیا

در باغ پولیفیلو (Polifilo) سه میدان وجود دارد: یکی در ورودی اصلی، دیگری در تقاطع دو محور کوچک پارک به نام میدان «مکعب» و سومی در تقاطع دو گذرگاه دیگر که یک حوض بزرگ در مرکز را تشکیل داده و یک جزیره هم به نام «سیترا» (Cythera) در وسط آن قرار دارد. ورودی‌های جانبی، تعاملی مستقیم بین پارک و خانه‌های اطراف آن را ایجاد می‌کنند. حوض پارک بیشتر کاربرد تزئینی داشته و شامل سطحی بزرگ از آب کم عمق با تصویری از آسمان و درختان پرتقال در گلدان‌هایی در وسط می‌شود که از دل آب بیرون زده‌اند. در مرکز این حوض یک جزیره وجود دارد که برای استراحت بسیار زیبا و جذاب است. این قسمت با آلاچیقی از گل‌های رز و کلِماتیس پوشیده شده و از دو سمت قابل دسترس خواهد بود.

پارک پولیفیلو والنسیا

طراحی این پارک به صورتی انجام شده که با گذرگاه‌های منحنی متعدد و فضاهای خصوصی و آرام، رابطه‌ای مستقیم و بی‌همتا بین انسان و طبیعت را ایجاد می‌کند. شیب‌های ملایم، زاویه دید‌های مختلفی را باز می‌کنند. این مسیرها با بوته‌ها، درختان و گیاهان رونده انبوهی پوشیده شده‌اند و حتی در بین راه با گونه‌های ایزوله شده‌ای که تلاش می‌کنند نگاه شما را به خود جلب نمایند روبه‌رو می‌شوید. میدان دید شما با خطوطی مواج از حصارها قاب شده که مانند یک نمایشگر توجه تماشاچی را به خود معطوف می‌کنند. طراحی فضای این پارک بسیار با جزئیات و دقیق صورت گرفته و گلچین و توزیع گونه‌های گیاهی به شیوه‌ای متعادل در آن انجام شده است.

پارک پولیفیلو والنسیا

در پارک پولیفیلو محوطه‌ای وجود دارد که به عنوان یک یادآور تاریخی از دوران نارنجستان‌های این منطقه قبل از شهری شدن عمل می‌کند. به این قسمت «نگهبان باغ‌ها» می‌گویند و در آن درختان به سادگی و نظم اصلی گذشته خود نگهداری شده‌اند. یکی دیگر از جاذبه‌های پارک، صخره‌ای مصنوعی است که برای تماشای کل پارک بسیار ایده آل است. اولین درختی که در نوامبر سال ۱۹۹۸ در این پارک کاشته شد، در همین نقطه قرار دارد. تمامی فضاهای دیگر حول آن ساخته شدند.

این پارک را از کتابی به نام «رویای پولیفیلو» اثر «فراچسکو د کولوما» (Francesco de Coloma) الهام گرفتند. قرار بود اینجا باغی با حال و هوای عاشقانه و پر احساس باشد و این امر را به خوبی می‌توان در نام قسمت‌های مختلف مشاهده نمود: میدان «درهای سرنوشت»، «نگهبان باغ‌ها»، «جزیره سیترا»، میدان «سرو» و غیره. این نواحی با شبکه‌ای از مسیرها به هم پیوند داده شده‌اند. فضای پولیفیلو را می‌توانید برای استراحت و آرامش انتخاب کنید. اگر با فرزندان سفر کرده‌اید، برای کودکان یک زمین بازی هم در نظر گرفته شده است. در اینجا گستره وسیعی از درختانی شامل پرتقال، سرو، برگ بو، داغداغان، چنار، بلسان و غیره را می‌توانید ببینید.

پارک پولیفیلو والنسیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}