جاذبه های حیرت انگیز شهر کوچک تاراگونا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که طی سفر به اسپانیا نباید از دست بدهید، شهر زیبای تاراگونا در استانی به همین نام است. برای تجربه هر چه غنی‌تر شما، برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر را در فهرست زیر گرد آورده‌ایم.

تور اروپا

استان تاراگونا در قسمت جنوبی کاتالونیا قرار داشته و پر از شهرهای کوچک و بزرگ تاریخی، سواحل زیبا و کوه‌های سر به فلک کشیده است. شهر تاراگونا مرکز این استان بوده و در ۱۰۰ کیلومتری سواحل جنوب غربی بارسلون قرار دارد. در اینجا ترکیبی از بقایای یک شهر رومی با بندری سر زنده و شلوغ را پیدا می‌کنید که سواحلی خیره کننده، موزه‌هایی جذاب و مرکز قرون وسطایی افسونگری را به نمایش می‌گذارد.

1. موزه ملی باستان شناسی تاراگونا

این موزه‌ی عالی، بهترین نقطه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گذشته رومی شهر است. در بین موارد به نمایش در آمده در اینجا، می‌توان به موزائیک‌هایی زیبا و خیره کننده اشاره کرد که اکثراً ماهی و زندگی دریایی را منعکس می‌نمایند. پلاک‌های توضیحی همه به زبان کاتالونیایی و اسپانیایی نوشته‌ شده‌اند اما یک راهنمای صوتی برای انگلیسی زبانان نیز در نظر گرفته شده است. هزینه این راهنما در بلیط ورودی‌تان لحاظ خواهد شد.

شهر تاراگونا اسپانیا

2. کلیسای جامع تاراگونا و موزه اسقف اعظم

کلیسای جامع تاراگونا در بلندترین نقطه شهر بنا گردیده و دقیقاً در محل یک معبد رومی باستانی ساخته شده است. این ساختمان قرن دوازدهمی به سبک رمانسک طراحی شده و بعدتر عناصری از سبک گوتیک هم به آن افزوده‌اند. یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین شاخصه‌های کلیسا ورودی آن با یک شیشه رنگی بزرگ است اما تماشای صومعه‌های کوچک و باغ‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود. اگر به بالای برج ناقوس بروید، یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر شهر انتظار شما را می‌کشد. همچنین می‌توانید از موزه اسقف اعظم در همان کنار هم دیدن کنید که حکاکی‌های چوبی مذهبی و برخی اشیای رومی را به نمایش می‌گذارد.

شهر تاراگونا اسپانیا

3. فروم رومی

فروم قدیمی رومی، مرکز مذهبی و اجتماعی شهر تاراگونا به شمار می‌رفت که سابقاً قسمت زیادی از محله قدیمی شهر را در برمی‌گرفت و هنوز هم رد پایی از آن را می‌توان دید. طاق‌های قدیمی و ستون‌های عظیم با سازه‌های مدرن تاراگونا اندکی تضاد دارند. این ناحیه در سال ۳۰ قبل از میلاد ساخته شد و هنوز هم قسمت‌هایی از مغازه‌ها، بقایای معابد و خیابان‌های باستانی در آن به چشم می‌خورد.

شهر تاراگونا اسپانیا

4. آمفی تئاتر رومی

یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های سفر به تاراگونا، تماشای آمفی تئاتر رومی است. این سازه در قرن دوم میلادی ساخته شده و دقیقاً در کنار دریا قرار دارد. آمفی تئاتر رومی ۱۰۹/۵ متر طول و ۸۶/۵ متر عرض داشته و می‌توانست ۱۴,۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد. بیشتر قسمت‌های آن سالم باقی مانده و بازدیدکنندگان با تماشایش به دوران جنگ‌های گلادیاتوری یا اعدام‌های عمومی سفر می‌کنند.

شهر تاراگونا اسپانیا

5. موزه آرامگاه اوایل دوران مسیحیت

در جنوب تاراگونا باستان‌شناسان یک محوطه گورستانی کشف کردند که بیش از ۲۰۰۰ آرامگاه داشت. گفته می‌شود برخی از این قبرها متعلق به اسقف‌ و دیکون‌هایش بوده که در حوالی سال ۲۵۹ میلادی در آمفی تئاتر کشته شدند. ساخت و ساز یک کلیسا و محوطه گورستانی به احترام همین شهدا شروع شد و اطلاعات خوبی درباره رسوم و فرهنگ تدفین رومی‌ها به دست می‌دهد. موزه در اصل به عنوان یک مرکز راهنما عمل کرده و همچنین تابوت‌هایی را نیز به نمایش می‌گذارد.

شهر تاراگونا اسپانیا

6. ساحل میراکْله

ساحل «میراکله» (Miracle) حدود ۵۰۰ متر در طول شهر امتداد داشته و با شن‌هایی خوب و منظره‌ای زیبا، برای شنا کردن در ماه‌های گرم سال بسیار ایده آل است. کافه‌های ساحلی و رستوران‌ها هم یکی دیگر از جذابیت‌های اینجا هستند. در این ساحل امکاناتی چون دوش و اتاقک‌هایی برای تعویض لباس وجود دارد. اگر از آفتاب گرفتن و لذت بردن از گرمای خورشید روی پوستتان کیف می‌کنید، این جاذبه را از دست ندهید.

شهر تاراگونا اسپانیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}