جاذبه های حیات وحش در سنگاپور

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/10/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

روز یا شب فرقی می‌کند، حیات وحش سنگاپور جاذبه‌های گردشگری متنوعی از سافاری شبانه تا گردش در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های پرندگان جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تور اروپا

سنگاپور در امور مالی، رسانه‌ای و صنعت کشتیرانی مشهور است و جایگاهی جهانی دارد. این کشور نه تنها به داشتن اقتصاد توانا، بلکه به جهت سلامت و قانونمندی آن هم شناخته شده است. با وجود اینکه یکی از پرهزینه‌ترین شهرهای جهان برای زندگی است، تراکم جمعیت در آن، سطح نسبتاً بالای رضایت شهروندان از زندگی را نشان می‌دهد. با همه‌ی این موارد جای شگفتی است که بدانید در میان مقاصد گردشگری برای تجربه‌ی حیات‌ وحش هم سنگاپور به عنوان یکی از نخستین مقاصد پرجاذبه معرفی می‌شود.

۱. باغ وحش سنگاپور

«باغ وحش سنگاپور» (Singapore Zoo) با حیوانات متنوع، زمینی به مساحت حدود ۲۸ هکتار را در جزیره در اختیار دارد. این باغ وحش در سال ۱۹۷۳ بازگشایی شد و امروز بیش از ۳۰۰ گونه از جانوران در آن زندگی می‌کنند که ۱۵٪ آن‌ها از گونه‌های در معرض خطر هستند. مدل این باغ وحش از نوع فضای باز است؛ یعنی بسیاری از حیوانات در محوطه‌های بزرگ نگهداری می‌شوند و اطراف آن‌ها خندق‌هایی تعبیه شده و در مورد حیوانات خطرناک، قفس‌هایی با نمای بیرونی شیشه وجود دارد. به خاطر آب و هوای شرجی و استوایی سنگاپور، بازدید از این باغ وحش دیدنی را به تعویق نیندازید چرا که روش‌های دسترسی مختلفی مانند استفاده از تراموا، قایق‌ و حتی درشکه‌های اسب‌ران برای رفتن به آن وجود دارد.

باغ وحش سنگاپور

۲. سافاری شبانه

«سافاری شبانه» (Night Safari) اولین باغ وحش شب‌زی در جهان محسوب می‌شود که منحصراً در شب باز است. سایر باغ وحش‌های شبانه برنامه‌ی حیوانات شب‌زی را دچار تغییر می‌کنند تا آن‌ها در طول روز فعال باشند؛ اما در سافاری شبانه‌ی سنگاپور، بازدیدکنندگان این حیوانات را بسیار نزدیک‌تر به آن‌ چه که طبیعت آن‌ها است، خواهند دید. این‌جا هم همانند باغ وحش سنگاپور که در همسایگی آن قرار دارد، به مدل محوطه باز ایجاد شده و در نتیجه بازدیدکنندگان احساس می‌کنند که جانوران را از نمایی بسیار نزدیک می‌بینند؛ بدون اینکه در معرض خطر باشند! سافاری شبانه به هفت ناحیه‌ی جغرافیایی تقسیم شده و می‌توانید پیاده یا با تراموا آن را بگردید.

نایت سافاری سنگاپور

۳. آکواریوم جنوب شرقی آسیا

واقعیت این است که آکواریوم جنوب شرقی آسیا که به طور خلاصه «سی آکواریوم» (SEA Aquarium) خوانده می‌شود، را دیگر نمی‌توان بزرگ‌ترین و پربازدیدترین آکواریوم دانست. امروزه با وجود جاذبه‌های آبی مختلف که در شاید در سفرهایتان دیده باشید، بخش «اقیانوس باز» (Open Ocean) با ۵۰,۰۰۰ موجود زنده در ۱۸ میلیون لیتر آب شاید به اندازه گذشته برایتان نفس‌گیر و خیره‌کننده نباشد، اما دیدنی است. وقتی از پانل غول پیکر آن موجودات را تماشا می‌کنید، گویی در اعماق اقیانوس هستید. این آکواریوم مجموعه‌ای متنوع با بیش از ۱۰۰,۰۰۰ گونه آبزیان از سراسر دنیا به شما نمایش می‌دهد؛ مانند سفره ماهی‌های غول پیکر، دلفین‌ها و کوسه‌های مختلف. از تجربه‌های هیجان انگیز این آکواریوم امکان خوابیدن در هتل آکواریوم و تماشای اقیانوس باز در شب یا صرف شام دریایی در رستوران آن است در حالی که موجودات دریایی بالای سر و کنار شما شنا می‌کنند.

سی آکواریوم سنگاپور

۴. رودخانه سافاری

در «رودخانه سافاری» (River Safari) بازدیدکنندگان می‌توانند با قایق در جنگل‌های استوایی سنگاپور گردش کنند و از جاذبه‌های آبی در نزدیکی قایق خود لذت ببرند. در این گردش بازدیدکنندگان از ۱۰ اکوسیستم مختلف از سراسر جهان عبور می‌کنند و موجودات مختلفی مانند سگ‌ آبی آمریکایی، مار آناکوندا، سمور دریایی‌ عظیم‌الجثه و پانداهای دوست داشتنی را خواهند دید.

رودخانه سافاری سنگاپور

۵. موزه لاک پشت های آبزی و خشکی زی زنده

«موزه لاک‌پشت‌های آب‌زی و خشکی‌زی زنده» (The Live Turtle & Tortoise Museum) از جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌ی حیات وحش در سنگاپور است که در کنج «باغ چینی‌ها» در غرب شهر قرار دارد. وقتی به ورودی ساده آن می‌رسید، تصور نمی‌کنید با چنین مجموعه عظیم و مهیجی رو‌به‌رو خواهید شد که بیش از ۱۰۰ گونه از لاک‌پشت‌های آب‌زی و خشکی‌زی را نگهداری می‌کند. همچنین مجموعه‌ی بزرگ و جالب توجهی از اسباب بازی‌ با موضوع لاک پشت وجود دارد. اگر شجاع باشید می‌توانید یک کاهو هم خریداری کرده و به لاک پشت‌ها غذا بدهید، البته مواظب انگشتان خود باشید، چون دندان‌های تیزی دارند!

موزه لاک پشت ها سنگاپور

۶. پارک پرندگان جورونگ

«پارک پرندگان جورونگ» (Jurong Bird Park) در نزدیکی موزه لاک پشت‌ها قرار دارد و پیشنهاد مناسبی است که از هر دو در یک گردش بازدید کنید؛ چرا که از سایر جاذبه‌ها فاصله‌ی زیادی دارند. این پارک یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان در جهان است و ۵۰۰۰ پرنده از ۴۰۰ گونه‌ی مختلف در آن یافت می‌شوند. از بخش‌های جذاب آن می‌توان این موارد را نام برد: «نوادگان دایناسور» (Dinosaur Descendants) که در آن پرندگان بی‌پرواز را خواهید دید، آشیانه‌ی ۹ طبقه‌ی «لوری لوفت» (Lory Loft) که در آن می‌توانید طوطی‌ها را از نزدیک دیده و به آن‌ها غذا بدهید و «ساحل پنگوئن» (Penguin Coast) که در آن دیداری لذت‌بخش با این موجودات خواهید داشت.

پارک پرندگان جورونگ سنگاپور

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}